Neoweb.nl

63% hogeropgeleiden stemt op SP

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline bashanna

• 775
  • +55/-6
  • yourney to the future
63% hogeropgeleiden stemt op SP
« on: November 15, 2006, 02:43:40 PM »
63% van de hogeropgeleiden kiezen voor:
-beter onderwijs (logisch)
-een beter milieu (logisch)
-betere ouderenzorg
-een betere sociale zekerheid
-en meer innovatie. (ook logisch)

En tja.. best goede ideeen zijn dat hé!?

Dat zijn de speerpunten van de SP!

En de SP wil het budget van defensie terugschroeven, waardoor er letterlijk miljarden vrijkomen!

Daarbij is de economische groei doorberekend door het CPB en laat ook de SP een gezonde groei van de economie zien!

Helaas wel één of twee procentjes minder als het CDA/VVD, maar wel 100% socialer!

Daarbij zijn de effecten van beter en betaalbaar openbaar vervoer niet doorgerekend, (terwijl files wel zo'n 12,5 miljard per jaar kosten.) Dus ook daar zal dus nog geld vrijkomen.
Waarmee de SP waarschijnlijk ook economisch het beste programma heeft.

Denk na!
-stem niet op een partij vanwege traditie
-stem niet op een partij vanwege de partijpunten
-maar kijk wat er achter die partijpunten schuilt!

Neem bijvoorbeeld filebestrijding:
Wat zijn de effecten van meer asfalt of dubbele snelwegen van de VVD? fijnstof? milieu? nog meer werk aan de weg met bijbehorende files.. jarenlang. Nog meer 'betuwelijn'-achtige projecten die miljarden opslurpen?

Of openbaarvervoer aantrekkelijk maken (SP / Groenlinks). Dat is toch veel handiger? iedere 10 minuten een trein, geen last meer van rare aansluitingen. betaalbaar voor iedereen. minder milieuvervuiling.

Zo simpel is het!   

Ik ben zelf iemand die hard werkt (ondernemer) en vind het niet erg om ruim 50% van m'n euro's te doneren aan de staat. Het is slecht 8% meer dan mensen aan de onderkant. Ik zou het liefst zoveel mogelijk belasting betalen! Want dan gaat het met mij ook goed!

Daarnaast is het belastinggetal een hard feit, waar je dus rekening mee houdt in je langetermijn bedrijfsvisie. Net zoals je binnen de bebouwde kom, geen 100 mag/kan rijden.

En Netto houdt ik nog steeds meer over als iemand die ervoor kiest om minder hard te werken.

En als ondernemer stimuleert dit belasting tarief mij juist om nog meer te gaan verdienen! En dat is toch ook wat de VVD wil? mensen stimuleren? Belasting verlaging maakt ondernemers lui!

Natuurlijk is het, op het eerste gezicht, heel fijn als dat tarief omlaag zou gaan, maar dan heb je weer een begrotingsprobleem om mensen uit de bijstand te helpen, of om het milieu te helpen. Laten we die nu eerste helpen, en daarna kunnen we denken aan ons zelf. aan ons eigen Egoisme.

Daarbij is dit belastingtarief echt niet hoog in vergelijking met andere landen!
Is er soms een exodus van rijke mensen gaande naar belastingparadijzen?? Nee!, die hebben er ook vrede mee, weten waar ze aan toe zijn, en hebben geld als water, dus echt druk maken hoeven ze zich niet!

Daarnaast krijg ik (en met mij heel Nederland), veel waar voor deze belastingcenten, maar helaas niet van de VVD of van het CDA! Die besteden het liever aan dure Joint-Strike-Fighters.

Wat een bedrijf nodig heeft:
-goed opgeleid personeel, dus niet bezuinigen op onderwijs, of het privaat willen maken!
-goed woon/werkverkeer. Openbaarvervoer zou dus beter moeten, of telewerken stimuleren (Extra asfalt is dom vanwege milieuvervuiling en fijnstof. Daarnaast dwing je daarmee mensen in de auto) (of worden jullie gesponsord door autofabrikanten en oliemaatschappijen)
-Kopers van producten. Dus geen mensen in armoede die niets te besteden hebben.

Dit zijn allemaal NIET de standpunten van de VVD, maar WEL van een partij zoals de SP!

Alleen het ontslachtrecht, dat klinkt de ondernemers ook wel leuk in de oren, maar dat is toch ook gewoon schande.
Je kan iemand nu ook ontslaan, maar geef zo iemand wel de tijd (en geld om de huur te betalen) om weer een baan te vinden.
Ook met die cijfers kun je als bedrijf rekening houden!

Ondernemers zouden dus zeker moeten kiezen voor een minder rechts kabinet!

Daarnaast moet Nederland zich niet voordoen als een militaire supermacht. Dus ook de defensieuitgaven zouden kunnen zakken. Dat levert direct miljarden op, om allerlei verbeteringen door te voeren. Desnoods zelfs een belastingverlaging!

Maar ik heb het idee dat veel stemmers alleen maar stemmen op een partij, vanwege traditie.

Maar verdiep je zelf eens in de standpunten!
Alleen de standpunten overnemen is dom.

Achter al die punten schuilt een voordeel en een nadeel. Zoek zelf die voordelen en nadelen eens uit.   

-Of willen we niets doen aan het milieu?

-Of willen we een Nederland dat lijkt op Amerika? Stem dan lekker op de VVD of het CDA!

Amerika, het land van onbegrensd FALEN
-armoede
-analfabetisme
-slechte zorg
-geen sociaal vangnet
-Guantanomo gevangenissen
-oneindig defensie uitgaven
-reclame, reclame, reclame, overal!
-criminaliteit en wapenbezit
-drugswars en losgeslagen kinderen
-vreetzucht, hummers en SUV's
-milieuvervuiling en oliezucht..

Of neem privatiseren!

Privatiseren is best goed, (denk aan dalende kpn tarieven, denk aan tnt-post tarieven)
(vergeet wel even de tig-duizenden ontslagen met bijbehorende kosten die eraan vooraf gingen) (En vergeet ook even dat de overheid hierdoor minder belastinggeld over de omzet van een KPN opstrijkt)

In de zorg lijkt het me ook eng:
-dokters die zoveel mogelijk patienten moeten helpen, binnen een paar minuten.
-Verzekeringsmaatschappijen die gaan beslissen welke behandeling of medicijnen nog wel vergoed worden en welke niet.
-(Dure) experimentele behandelingen en middelen die de innovatie juist bevorderen zijn dan opeens te duur.

Geld boven een mensenleven??

What's next? gaan we defensie uitbesteden? of politie verkopen aan een groep corrupte criminelen?

Of neem het electriciteitsnet?
Willen we een soort El-Qaida dia via investeringsmaatschappijen de macht krijgt over het Europese Electriciteits netwerk? Dat een olie-sjeik met (voorlopig) de beste bedoelingen de havens van Rotterdam opkoopt?
Wat als dat soort personen/partijen (die niets geven om economische groei) dit bezit in gaan zetten om politiek of religieus druk en dwang uit te oefenen?

Privatiseren is best goed voor sommige markten, maar we moeten ook niet doorslaan in deze rechse-rakker- praktijken, daarom nu dus was links tegenwicht door bijvoorbeeld GL, SP, CU of PvdA te stemmen. 

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
Re: 63% hogeropgeleiden stemt op SP
« Reply #1 on: November 15, 2006, 03:41:30 PM »
lol.. kun je niet een boek schrijven  ;)

Offline Cornelisman

• **
  • 53
  • +6/-1
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Milieu
Re: 63% hogeropgeleiden stemt op SP
« Reply #2 on: May 31, 2007, 01:12:37 AM »
whaha ik dacht dat je zei HOGERopgeleiden