Neoweb.nl

Open Source Artificial Intelligence

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline BeNe

• *
  • 28
  • +9/-0
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Milieu
Open Source Artificial Intelligence
« on: November 27, 2006, 07:45:10 PM »
Heb hier snel een site gemaakt met wat brainstormidee├źn over een Open Source Kunstmatige Intelligentie applicatie.

http://users.telenet.be/OSAI/

Ik zou graag hebben dat iedereen er zijn commentaar/bedenkingen/aanvullingen op geeft (kan ook op osai@telenet.be)

De bedoeling is om als het ware een "frame" waarin alle aspecten van AI passen te maken, hoofdstwaarschijnlijk in asp.net c#.
Vragen mogen ook altijd idem voor problemen :)

Offline D.Heusden

• 409
  • +28/-5
  • van nanotechnologie tot ruimtevaart
Re: Open Source Artificial Intelligence
« Reply #1 on: November 27, 2006, 07:55:25 PM »
top initiatief op het gebied van AI! Nu zijn wetenschappers veel te versnipperd bezig, of werken meerdere teams aan hetzelfde probleem.

Offline Wim_V

• 142
  • +17/-1
  • Neoweb.nl Duurzame Technologie
    • Mijn homepage
« Reply #2 on: December 06, 2006, 07:18:55 PM »
Tof idee :)

Wat is precies de bedoeling van de site? Wil je programmeurs vinden om frame te ontwikkelen waarin daarna over AI gedacht kan worden, of is de site ook voor over de AI zelf te discussieren?

Wat opmerkingen over de site:
  • kies duidelijke kleuren, de groene tekst is slecht leesbaar
  • er wordt nogal fout gebruik gemaakt van tabellen waardoor de boomstructuur erg onduidelijk en breed wordt (zie "Wat")
  • de inleiding kan duidelijker, misschien ook een kort stukje over wat AI precies is
  • zou het niet handig zijn als mensen ook op de site kunnen reageren? Desnoods met een account oid...
  • de titels "Hoe" en "Wat" zeggen weinig over de inhoud. Ik zou er ook over denken om de inhoud van "Hoe" en "Wat" samen te voegen, er is weinig verschil in inhoud

Ik begrijp dat je de site maar snel gemaakt hebt en dat je waarschijnlijk nog veel gaat veranderen/toevoegen, maar dit zijn al enkele ideetjes ;)

Wim

Offline bashanna

• 775
  • +55/-6
  • yourney to the future
« Reply #3 on: December 10, 2006, 10:07:00 AM »
Wat een mens doet is een soort kopieergedrag.
Hersenen slaan informatie op, en wanneer deze belangrijk is of vaker gebruikt wordt, worden er meer connecties naar gemaakt.

Een trauma zal op deze manier veel impact op iemands leven hebben, omdat veel paden door het trauma gebied worden gelinkt.

Een AI zul je dus goed moeten verzorgen. Maar aan de andere kant is een AI een soort laboratoriumrat. Dus zijn persoonlijkheid zal anders zijn, dan van een volgende generatie AI's die vrij in de samenleving worden weggezet.

Daarnaast is er nog een groot probleem bij robots of cybernetische robots die voorzien worden van Complexe AI. Ze groeien niet!