Neoweb.nl

Saddam Hussein geëxecuteerd

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Benjamin23

• 351
  • +30/-4
  • Dit forum is het helemaal !
Saddam Hussein geëxecuteerd
« on: December 30, 2006, 12:28:17 PM »
Saddam Hussein, 1937 - 2006

Saddam Hussein de oud-dictator van Irak is vandaag in Irak om 6:00 lokale tijd opgehangen.

Op tv zie je beelden dat hij de strop omkrijgt, en later zie je z'n levenloze lichaam op foto's.

De rechter die hem veroordeelde was aanwezig bij de executie.
Hij is nu veroordeeld voor de moord op 130 Irakeese mannen.

Toch is het volgens mij te vroeg. Hij zou ook veroordeeld moeten worden voor de 180.000 gifgas doden die hij op z'n geweten heeft. Nu gaan hij en z'n companen daarin waarschijnlijk vrij-uit.

Wat vindt u van de straf? en de rechtsgang?

Offline Cornelisman

• **
  • 53
  • +6/-1
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Milieu
Re: Saddam Hussein geëxecuteerd
« Reply #1 on: January 13, 2007, 08:24:31 PM »
ik vind het gedonder.
als we dat gehuil van politieke correctheid een beetje laten varen besef je,
dat het het best was geweest als ze die kerel de kogel hadden gegeven toen ze hem vonden.
dat had een hoop kosten, moeite en verdriet(vermoordde advocaten) bespaard. zeker gezien iedereen vantevoren wel wist dat die kerel de doodstraf zou krijgen.
<quote>
Toch is het volgens mij te vroeg. Hij zou ook veroordeeld moeten worden voor de 180.000 gifgas doden die hij op z'n geweten heeft. Nu gaan hij en z'n companen daarin waarschijnlijk vrij-uit.
</quote>
dat boeit niet zo, omdat die kerel toch al de hoogste straf kreeg. dat ene regeltje achter het vonnis (dat een hoop procestijd zou hebben gekost) maakt niet uit.

Offline bastheboss

• 411
  • +70/-16
  • *360*
    • site over mijn WH40Kleger (orks)
« Reply #2 on: January 14, 2007, 03:27:53 PM »
Inderdaad, die hoop tijd en kosten voor dat ene regeltje ' hij is ook veroordeeld voor 180.000 gifgas doden' vind ik het niet waard. En zijn kompanen kunnen daar heus wel voor veroordeeld worden zonder dat Hussein nog leeft. Ali Chemicali heeft pas nog bekend de moorden te hebben bevolen dus die ontlopen hun straf niet.

Offline Robert

• 3.080
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
« Reply #3 on: January 15, 2007, 09:34:27 AM »
Saddam was ook maar een pion in een politiek spel van Amerika/Rusland om de macht te verkrijgen in het olierijke Midden-Oosten.
Rusland leverde/levert wapens aan Iran, en Amerika leverde wapens aan Irak.

De echte criminelen : Amerika (Bush Senior en Junior) en Rusland

Het is toch raar dat Bush Senior ooit die oorlog is gestart en dat jaren later zijn zoon het probeert af te maken? Talking about a hidden agenda!