Neoweb.nl

stamcelonderzoek ja/nee

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Peter

• 423
  • +37/-7
  • Meten = Weten
stamcelonderzoek ja/nee
« on: January 05, 2007, 08:12:08 AM »
stamcelonderzoek is een veelbelovende wetenschap. Men verwacht er in de toekomst allerlei mogelijke ziektes en aandoeningen mee te kunnen behandelen, zoals Altzheimer, kanker, reuma etc.

Voor dit onderzoek zijn stamcellen nodig, die men vooral kan vinden in (abortus)embryo's.
Ook kweekt men stamcellen in petrischaaltjes door eicellen te bevruchten met spermacellen.

In Amerika is, onder druk van zogenaamde Christenen, het stamcelonderzoek behoorlijk stil gelegd

Wat vindt u?
Moet stamcelonderzoek mogelijk blijven?

Offline Benjamin23

• 351
  • +30/-4
  • Dit forum is het helemaal !
Re: stamcelonderzoek ja/nee
« Reply #1 on: February 12, 2007, 07:19:24 PM »
tuurlijk moet stamcelonderzoek gewoon mogen.

of je je zaad als man nu door de wc-spoelt of je eitje als vrouw maandelijks in een maandverbandje laat verdwijnen.

Kun je ze toch ook bij elkaar brengen en er onderzoek naar doen?
Dat is gewoon biologisch onderzoek!

proeven op muizen, bevruchte eieren voor vaccins en onderzoek op lijken mag wel,   maar belangrijk onderzoek naar bevruchte embryo's van mensen zou niet mogen?

Offline logic

• *
  • 23
  • +6/-0
  • Denk niet, WEET!
Re: stamcelonderzoek ja/nee
« Reply #2 on: May 08, 2007, 12:22:04 AM »
Als transhumanist is mijn antwoord uiteraard JA!  ;D

Jammer alleen van die christenen (ik ben er geen fan van),
of andere kortzichtige mensen (niet dat alle christenen kortzichtig zijn uiteraard);
"Dat is onnatuurlijk", trek dan je kleding uit en ga in Afrika wonen ::)
"God verbied dat", hoe weet je dat? zeker ergens gelezen  ::)
"Het is eng, straks lopen er allemaal mutanten rond", teveel (enge) films gezien?  ::)

Kortom geef me één goede rede waarom niet!

PS. Dit doet me denken aan een project dat ik behoorlijk moet promoten hier, geen zorgen het is een goed doel en je helpt er het hele mensenras mee. 8) http://folding.stanford.edu/
« Last Edit: October 20, 2007, 01:01:51 AM by logic »
logic: "Hardware is het lichaam, software is de ziel."
logic: "Kennis is als een database en intelligentie is als een algoritme."
George Sand: "Simplicity is the most difficult thing to secure in this world; it is the last limit of experience, and the last effort of genius