Neoweb.nl

Jouw eigen "Film Reviews"

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Robert

• 3.071
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
Jouw eigen "Film Reviews"
« on: March 01, 2007, 09:10:00 AM »
Huur of download jij wel eens een film? of heb je laatst een film gezien in de bios?
Of misschien heb je op tv een leuke film gezien?
Was het een top-film of een bout-film? Wat was er goed aan de film? of wat juist niet?

Vertel hier jouw mening over die film en geef je film een cijfer.

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
Re: Jouw eigen "Film Reviews"
« Reply #1 on: March 15, 2007, 02:08:26 PM »
Van het weekend 'The Departed' gezien.

Wel een goede film, maar minder spectaculair als de voorstukjes je willen doen geloven.

Een nette jongeman wordt opgevoed door een soort God-Father en infiltreert uiteindelijk in een geheime politie organisatie. Deze organisatie is uit op het veroordelen van diezelfde God-Father. Dit doen zij op hun beurt weer door één van hun agenten te laten infiltreren in de bende van de top crimineel zelf.
De ene infiltrant probeert erachter te komen wie de andere  infiltrant is en andersom.
Levert wel aparte situaties en ontknopingen op.

Veel topspelers zoals Jack Nicholson, Leonardo Dicaprio, Matt Damon, Alec Baldwin en Martin Sheen.

Cijfer: een 7,5

Offline Robert

• 3.071
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
film review: An Inconveniant Truth
« Reply #2 on: March 18, 2007, 01:16:12 PM »
De film van Al Gore over het klimaat heet: An Inconveniant Truth.

Wie heeft 'm gezien en wat vond je ervan?

Hier overigens een interessant bericht rond deze film.

Amersfoort en Hilversum gratis naar An Inconvenient Truth

De oprichter van Planet Prosperity Foundation, advocaat Roger Cox (39), staat voor de kosten van het gratis weggeven van de bioscoopkaarten garant. Daarmee heeft zijn stichting in twee weken tijd al ongeveer 25.000 gratis bioscoopkaarten geregeld voor het Nederlands publiek.

Amersfoort en Hilversum zijn de 7e en 8e stad waar de film van Al Gore vanaf 8 maart aanstaande vier weken lang gratis te zien is in de bioscoop. Vanaf 8 maart wordt de film eveneens vier weken lang gratis vertoont in bioscopen in de steden Den Haag, Rotterdam, Leiden, Zeist, Eindhoven, Venray/Reuver en Heerlen. Doelstelling is daar nog 12 bioscopen aan toe te voegen.

Cox wil met het garant staan voor de kosten het signaal afgeven dat het tijd is voor daden en dat concrete initiatieven ontplooid dienen te worden om de burger op een aansprekende en verhelderende manier te betrekken bij het onderwerp klimaatverandering.

"Deze Oscar winnende film doet dat, reden waarom ik zoveel mogelijk mensen de gelegenheid wil geven om de film gratis te gaan zien. Zie het als een privaat georganiseerde voorlichtingscampagne", aldus Cox.

"Wij hebben de film in eerste instantie gratis in Maastricht laten zien. Alle 24 gratis voorstellingen waren in een paar dagen uitverkocht. De meeste mensen realiseren zich pas na het zien van de film in welke crisissituatie we zijn aanbeland en dat er nu echt iets moet gebeuren. Als we deze film vanaf volgende week donderdag vier weken lang gratis in 20 steden in Nederland laten draaien, dan zal dat iets los maken in de samenleving, daar ben ik van overtuigd".

Op dit moment is de stichting bezig stad en land af te bellen om additionele sponsoren te vinden zodat het initiatief volgende week ook nog in 12 andere bioscopen kan starten. De campagne wordt gevoerd onder de naam:

www.gratisnaaral.nl

zie ook:
http://planetprosperity.org/

Offline Vredenburg

• 122
  • +19/-1
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Jouw eigen "Film Reviews"
« Reply #3 on: April 19, 2007, 10:02:03 PM »
Gisteravond heb ik 'An Inconvenient Truth' gehuurd. Hij is nu namelijk in de videotheken verkrijgbaar.

Ik ben best into milieu enzo, maar deze film deed mij zelfs een paar keer schrikken en heel boos op de mensheid worden.  Deze film moet je echt zien! Het is een documentaire over de strijd van Al Gore voor het milieu. Hij is al sinds 1970 bezig met deze strijd en heeft al letterlijk duizenden van dergelijke presentaties gehouden. En de cijfers liegen er niet om! (hier op Neoweb lees ik ook een hoop van dergelijke cijfers)

Denk nou niet meteen, ow.. dat groene gedoe steeds. Kijk deze film! Werkelijk! Dat siert je!!
Dan weet je pas echt wat er speelt en heb je ook argumenten om anderen op het gevaar te wijzen.

Verbaas je over de feiten, die zelfs erger zijn, dan je ooit voor mogelijk zou houden.
De wereld gaat naar de kloten en we zijn er allemaal verantwoordelijk voor!  ;D

Als die grafieken van CO2 en Temperatuur van 600.000 jaar inderdaad elkaar volgen, dan is een temperatuursstijging van 3 graden een lachertje! Ik denk zelf dat er nog wel een graadje of 30 bij zou kunnen!