Neoweb.nl

Poll

mening

kan niet archeologenzever
0 (0%)
merkwaardig
1 (100%)

Total Members Voted: 1

al electriciteit in de oudheid recente vondst

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline matti

• 278
  • +13/-2
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Milieu
al electriciteit in de oudheid recente vondst
« on: March 29, 2007, 06:59:09 PM »
In Bagdad zijn een soort oude batterijen gevonden die lijken op de eerste batterijen.
Men vermoedt dat ze 1 volt konden leveren en dat ze gebruikt werden om munten te galvaniseren.

Offline Florian

• 327
  • +32/-0
  • Alles heeft een tegengestelde
Re: al electriciteit in de oudheid recente vondst
« Reply #1 on: March 29, 2007, 07:44:56 PM »
Ik zou het stillaan beginnen geloven... Vooral omdat dit niet de eerste keer is! Nog geen jaar geleden werd er in een graf een voorwerp gevonden: twee staafjes, een zuur en een omhulsel ==> een batterij dus, dat zou toch logisch zijn.

Er is ook nog zo eentje over de Egyptenaren maar daar zijn nooit bewijzen voor gevonden, jammer... Het start met logica: als je in een pyramide gaat waar het donker is en we denken aan de oudheid dan denk je aan fakkels. Maar daar heb je een probleem, fakkels branden, verbruiken dus zuurstof. Als je enkel in de pyramide zou rond wandelen dan zou je geen problemen ondervinden maar als je er moet werken dan verbruik je meer zuurstof. Gevolg je komt in ademnood en kan niet goed werken. Tot hier de logica. Ooit heb ik deze theorie in een boek gelezen maar ik vind dat boek niet meer... Maar ik weet wel nog waarom die bepaalde professor erover begon na te denken, hij had grafschilderingen bestudeerd en had lichtgevende bollen zien hangen. Kijk je maar oppervlakkig dan zien ze er gewoon als vruchten uit kijk je beter dan zie je dat het licht echt uit het centrum van de bol komt en dan de bollen door linanen aan elkaar hangen. Briljant als de Eqyptenaren waren dacht de professor dat zij de eerste lampen uitgevonden hebben en de eerste elektriciteitsleidingen gebruikt hebben. Op de vraag waarom vinden we dan niets had hij veel minder te zeggen, zover ik mij herinner... Het kwam erop neer dat hij geloofde dat de twee pyramide bouwende volkeren vanop een gemeenschappelijk eiland moeten geƫmigreerd zijn. Daar begint het verhaal over Atlantis... Hij beweert dus dat ze in Atlantis naar Eqypte zijn gekomen, de lampen er gehangen hebben, een bron gegeven hebben en ze daarna terug mee genomen hebben...

Maar zo kun je wel heel ver afwijken, toch zit er wat logica in maar hoe bewijs je ze, als ze al waar is...  ;)