Neoweb.nl

wateralsbrandstof

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline wateralsbrandstof?

  • *
  • 12
  • +2/-0
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Milieu
wateralsbrandstof
« on: May 05, 2007, 10:58:15 PM »
www.wateralsbrandstof.nl
zeg me wat jullie vinden...

Online Robert

  • *****
  • 3.078
  • +269/-11
  • Gender: Male
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
Re: wateralsbrandstof
« Reply #1 on: May 06, 2007, 10:38:58 AM »
Op zich een interessante ontwikkeling.

Afgezien van de 'reclame' pagina die we eerst moeten bezoeken.
Beter kun je de direct link geven:
Bij deze dus:
http://www.fuelfromh2o.eu/waterstof.htm

Quote
De waterstofgenerator is een apparaat dat waterstof "op bestelling" ter plekke in je auto produceert ! Je gebruikt het  niet als energiedrager voor elektromotoren, maar als brandstofadditief in je verbrandingsmotor! Je slaat het gas niet op, maar het wordt meteen gebruikt..
Het is klein genoeg om in elke auto te plaatsen, en heeft maar 12 V(accu) nodig om gas te produceren...Geen opslagtanks, geen gevaarlijke situaties, maar toch 35% minder verbruik van je huidige brandstof! Je sluit het apparaat aan op je accu en op je vacuüm luchtinlaat, water erin en rijden maar!

Wat ik me afvraag:
 -> 15% tot 40% besparing op brandstof. Waar worden die cijfers onderbouwd?
 -> Het apparaat haalt z'n energie uit de accu. Dus je zal vaker je accu moeten vervangen? of zit er ook nog een soort eigen aandrijving in?
 -> hoe werkt het? spuit het apparaat 'extra' waterstof in het luchtmengsel, waardoor de verbranding in de motor 'krachtiger' is en dus efficienter?



Offline wateralsbrandstof?

  • *
  • 12
  • +2/-0
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Milieu
Re: wateralsbrandstof
« Reply #2 on: May 17, 2007, 08:57:09 PM »
Je accu word opgeladen door je dynamo, die heeft altijd overcapaciteit. De energie die je in de waterstof stopt wordt vervolgens inderdaad verbrand via het luchtmengsel, maar in plaats van meer vermogen, rekent je injectie uit (3x per seconde) dat je voor hetzelfde vermogen minder brandstof nodig hebt. De 15 tot 40% besparing ligt eraan welk model waterstofgenerator je bij welk motorinhoud aansluit. Pak je de super-gen of de Magnum, en je plaatst die in een kleine 1000cc fiat, krijg je waarschijnlijk een nog grotere besparing, tot wel 75-80%!! Het word dan wel aangeraden om een RVS-uitlaat te nemen, omdat dit mengsel een kortere verbranding heeft, en het al tot water condenseert voor het de uitlaat heeft verlaten.
b.t.w., de reclame is weg, het zijn nu alleen nog maar nuttige links over waterstof:
www.wateralsbrandstof.nl
www.waterpoweredcar.com
www.hypowerfuel.com
www.hydropowercar.com
« Last Edit: May 17, 2007, 09:14:47 PM by wateralsbrandstof? »

Offline Wim_V

  • ***
  • 142
  • +17/-1
  • Gender: Male
  • Neoweb.nl Duurzame Technologie
    • Mijn homepage
Re: wateralsbrandstof
« Reply #3 on: May 18, 2007, 03:40:41 PM »
Maar waar komt de besparing nu precies vandaan?

Wat je met overcapaciteit van een dynamo bedoelt snap ik niet helemaal. Het weerstandskoppel staat in verhouding met het geleverde vermogen. Dus als u uw apparaat aansluit vergroot het weerstandskoppel van de dynamo. Gevolg: de motor verbruikt meer.
Daarna wordt de opgewekte elektriciteit gebruikt voor het opsplitsen van H2O in H2 en O. Is dit rendement niet laag? Heb je niet enorm veel energie nodig voor een redelijke hoeveelheid op te splitsen?

Doordat er gebruik gemaakt wordt van een standaard dynamo en een standaard accu, neem ik aan dat er inderdaad niet zo veel gas geproduceerd wordt. Als dat het geval is, zou dat gas véél en véél explosiever zijn dan een luchtbenzinemengsel. Kunnen de kleppen, lagers, krukas deze krachten wel verdragen? Ze zijn hier helemaal niet op berekend lijkt me.

Is het geen probleem voor de motor dat er water terrecht komt in de meest kritieke, meest gevoelige, onderdelen van de motor? Meestal is het minste water hier al fataal...

Het benzineluchtmengsel heeft ook een smerende functie. Blijft er nog genoeg smering over als een groot deel van dit mengsel (tot 75% blijkbaar) weg valt? Wat gebeurt er met de temperatuur in het motorblok?

Het systeem lijkt me gewoonweg onmogelijk. Het vermogen van een dynamo ligt tussen de 125 W en 450 W. En met dat vermogen, nog geen halve kilowat, zou in sommige gevallen drie kwart van het motorvermogen mee opgewekt kunnen worden?


Ik probeer u overigens niet af te breken, maar mij lijkt dit systeem gewoon niet te werken. Als ik even naar uw site kijk ziet deze er heel onproffesioneel uit (persoonlijk zou ik zelfs meteen aan oplichterij denken). Iets meer technische uitleg en onderbouwing is hier dus wel op zijn plaats.

Ik hoop dat u gelijk heeft en dat uw apparaat perfect werkt, het zou een grote stap voorwaarts betekenen, maar nu ben ik nog niet overtuigd...
« Last Edit: May 18, 2007, 03:43:30 PM by Wim_V »

Offline wateralsbrandstof?

  • *
  • 12
  • +2/-0
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Milieu
Re: wateralsbrandstof
« Reply #4 on: May 18, 2007, 05:33:40 PM »
Het klopt dat ik de website zelf heb gemaakt, dat zie je er ook vanaf.
Het is zeker geen oplichterij, de technische achtergrond is te vinden op de australische website van de magdrive  generators. Waterstof heeft een snellere, hetere en kortere verbranding als benzinedamp. Als je tot 40% gaat, gaat er gegarandeerd niks mis met de motor, omdat de benzine/diesel nog steeds voor een verbranding zorgt die lang genoeg heet is om het water-uitstoot pas na de uitlaat te laten condenseren. Ga je meer besparen krijg je idd te maken met eerdere watervorming en moeten er aanpassingen gedaan worden.
Het systeem heb ik zelf nu 3 maanden in mijn auto zitten en is werkend te zien.
Met de mini-gen produceer ik zo`n 2 liter gas per minuut, met 5 ampere op 12 volt. Met de magnum produceer je met 15 ampere op 12 volt 10 liter gas per minuut. Ik hoef niemand over te halen, mensen die het niet geloven zullen er nooit proberen zonder EU-keurmerk enzo, maar de mensen die er voor open staan. staan te springen om de eerste te zijn.

Offline Wim_V

  • ***
  • 142
  • +17/-1
  • Gender: Male
  • Neoweb.nl Duurzame Technologie
    • Mijn homepage
Re: wateralsbrandstof
« Reply #5 on: May 18, 2007, 05:52:50 PM »
Stel dat je tot 40% bespaart. Op een motor van 100 kW zou dus 40 kW afkomstig zijn van het water-zuurstofgasmengsel. De unit om dit gasmengsel te produceren verbruikt slechts 180 W (15 A * 12 V) oftewel 0,18 kW.
Het rendement van een brandstofcel is redelijk hoog. Sluit je zo'n brandstofcel aan op een elektromotor en de dynamo op deze elektromotor, zou je een motor hebben die puur op water draait.

Is dit volgens u dan mogelijk?

Wat gebeurt er trouwens met de baking soda (NaHCO3) die aan het gedestilleerd water toegevoegd wordt? Gaat deze geen reactie aan tijdens de verbranding?

Offline wateralsbrandstof?

  • *
  • 12
  • +2/-0
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Milieu
Re: wateralsbrandstof
« Reply #6 on: May 18, 2007, 06:16:13 PM »
het bakingsoda( zuiveringszout, 100% Natrium bicarbonaat) word niet verbrand, maar blijft achter in de generator. Om de 1500 km moet je deze even schoonspoelen omdat het water te bruin en dik aan het worden is. Dit geeft trouwens geen of weinig effect aan het elektrolyse-proces.
Ik ben bezig een gewone benzine-generator op puur water te laten lopen, check de website voor nieuws...

Offline Wim_V

  • ***
  • 142
  • +17/-1
  • Gender: Male
  • Neoweb.nl Duurzame Technologie
    • Mijn homepage
Re: wateralsbrandstof
« Reply #7 on: May 18, 2007, 06:38:49 PM »
Kun je misschien een directe link geven? Ik kan het niet echt vinden op de site...

Als ik nog een tip voor de site mag geven: verwijder al die reclame, betaallinks en links die naar sites verwijzen die niets met het onderwerp te maken hebben. Bijna elke link en elke site die er achter zit ziet er uit alsof het gemaakt is om snel geld mee te verdienen. Zoiets komt erg onbetrouwbaar over. Probeer een heldere site te maken met duidelijke informatie en duidelijke resultaten. Probeer je te focussen op de verkoop van je generatoren en laat je andere sites daar volledig los van.

Offline PingPong

  • *
  • 19
  • +6/-0
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Milieu
Re: wateralsbrandstof
« Reply #8 on: May 19, 2007, 02:42:57 PM »
Hoe is het mogelijk dat Neoweb toestaat die iemand hier doodleuk reklame mag maken voor zijn eigen oplichterssite?!

Een gemiddelde auto heeft een dynamo met een elektrisch vermogen van ongeveer 1kW. Die 1kW kan dan via elektrolyse (60 % rendement) een hoeveelheid waterstof leveren met een verbrandingswaarde van 0,6 kW = 0,6 kJ/s = 2,16 MJ/uur (= 18 gram waterstof per uur = 0,3 gram per minuut).

Een dynamo heeft op zijn best een rendement van 50 % en een benzinemotor heeft op zijn best een rendement van 30%, dus dat betekent dat die 1kW van de dynamo een extra benzineverbruik van 1/(0,5*0,3) kW kost, oftewel 6,67 kW = 6,67 kJ/s = 24 MJ/uur.

Het kost dus 24 MJ/uur benzinebrandstof om 2,16 MJ/uur waterstofbrandstof te maken. Oftewel als dat apparaat aan staat verspilt het 24 - 2,16 = ~22 MJ/uur brandstof = 0,67 liter/uur benzine. Op de snelweg is dat een verbruikstoename van 7 %.

Als het ding werkelijk zou doen wat het pretendeert zal het benzineverbruik dus toenemen, niet afnemen. Al die verhalen over "betere" of "efficientere"of "volledigere" verbranding waar oplichters op internet zo graag mee schermen zijn onzin. Het is echt niet zo dat een auto tientallen procenten onverbrande benzine (of diesel) via de uitlaat zou verliezen waardoor er op een simpele wijze een enorme rendementsverbetering mogelijk zou zijn. En het is al helemaal niet zo dat een paar grammetjes waterstof (of aceton of welk ander "wondermiddel" dan ook) überhaupt een invloed op het motorrendement heeft.

Waterstof is een energieverspiller, geen energiebron.

 
« Last Edit: May 19, 2007, 03:24:53 PM by PingPong »

Offline wateralsbrandstof?

  • *
  • 12
  • +2/-0
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Milieu
Re: wateralsbrandstof
« Reply #9 on: May 19, 2007, 03:35:37 PM »
Aan allen die zeggen dat het niet KAN:
Probeer mij niet tegen te houden terwijl ik het DOE.
nogmaals: dit apparaat is WERKEND te zien! Misschien leg ik het verkeerd uit, ik ben absoluut niet technisch, maar het werkt dus wel.
2de pinksterdag geef ik een demonstratie in MIERLO tijdens de jaarmarkt.
iedereen is uitgenodigd. Ik kan het ook demonstreren op afspraak...
groet,
John.

Offline Wim_V

  • ***
  • 142
  • +17/-1
  • Gender: Male
  • Neoweb.nl Duurzame Technologie
    • Mijn homepage
Re: wateralsbrandstof
« Reply #10 on: May 19, 2007, 06:34:18 PM »
Heb je al een link naar je project over je benzine motor die puur op water zou lopen? Ik kan het nog steeds niet vinden op je site.

Offline wateralsbrandstof?

  • *
  • 12
  • +2/-0
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Milieu
Re: wateralsbrandstof
« Reply #11 on: May 19, 2007, 08:24:18 PM »
puur op water brengt nogal wat modificaties met zich mee, een duur project.
Ik bedoelde de waterstofgenerator, ik kan demonstreren dat ik 2 liter gas per minuut kan produceren.
Om een motor op alleen waterstof te laten lopen heb je VEEL MEER GAS nodig, dus een betere of grotere generator. Er staat nog niets van dit project op mijn site, moet nog komen.

Offline Wim_V

  • ***
  • 142
  • +17/-1
  • Gender: Male
  • Neoweb.nl Duurzame Technologie
    • Mijn homepage
Re: wateralsbrandstof
« Reply #12 on: May 20, 2007, 08:38:55 AM »
Dus die 2 liter per minuut zou wel in staat zijn om 40% van het motorvermogen (stel ongeveer 40 kW van de 100 kW) op zich te nemen, maar het lukt niet om er een kleine tweetakt motor op te laten draaien?
2 liter per minuut moet (als het werkt zoals jij zegt) ruim genoeg zijn om zo'n motortje op te laten draaien. Bij een automotor wordt het gas ook nog steeds aangemengd met lucht. Dat het schadelijk is voor dat motortje is niet belangrijk, het is enkel een test. Duur is zo'n projectje niet, max €150 ofzo.

Je zult heel wat bewijzen moeten verzamelen voordat de meeste mensen in je geloven, je verkoopt namelijk een product dat, volgens mij, theoretisch onmogelijk is.

Stel dat je product geen oplichterij is (wat ik nog steeds erg betwijfel), laat dan een fatsoenlijke site maken. Als ik waterstofgeneratoren zoek, ben ik niet geïnteresseerd in "legaal xxx downloaden" of "gratis tv op mijn pc". Al die 0900-telefoonnummers wekken ook niet echt vertrouwen op.

Offline Benjamin23

  • ****
  • 351
  • +30/-4
  • Dit forum is het helemaal !
Re: wateralsbrandstof
« Reply #13 on: May 20, 2007, 10:44:14 AM »
Mensen, let wel op dat 2 liter waterstofgas niet bijzonder veel is. Dat is iets van 18 gram waterstof.

Ik weet alleen niet precies hoeveel energie er vrij komt bij de verbranding van een gram waterstof?  (is dat zo'n 43 Watt?)
Want dan zou je het preciese verbruik kunnen gaan bepalen en verder kunnen rekenen.

Ik weet ook niet hoeveel Watt de airco, radio, lampen of verwarming vragen? Anders zou je die gewoon uit kunnen zetten en bespaar je hetzelfde.

En natuurlijk niet te hard rijden, of met zachte banden en zeker niet met je ramen open rijden etc.

Nog een laatste tip: pak eens de fiets of de trein! of ga carpoolen! Daar bespaar je direct enkele honderden procenten mee!  ;)

Nee maar even serieus.
Zo'n apparaat is heel leuk, maar het moet natuurlijk wel rendabel blijven.
Anders schiet het z'n doel volledig voorbij en is alleen de fabrikant en de importeur erbij gebaat.
En om zo'n apparaat te maken is ook materiaal en energie nodig, dat dus ook bespaard moet worden. Ik vraag me af of de optelsom aan het eind van de streep nog wel positief is.


Offline wateralsbrandstof?

  • *
  • 12
  • +2/-0
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Milieu
Re: wateralsbrandstof
« Reply #14 on: May 23, 2007, 05:48:01 PM »
De hoeveelheid gas is niet zo belangrijk, wat het doet bij de verbranding van benzine, da`s de truuk. De verbranding wordt heeter, dus minder onverbrandde deeltjes die anders je uitlaat verlaten. Het rendement van de benzine word hierdoor verveelvoudigd. Zo kom je aan je extra kilometers.
de website is vernieuwd, ziet er misschien niet zo ongelovig uit nu...
Nogmaals, ik ben geen wetenschapper, zelfs geen LTS gehad, maar ik merk wel dat het werkt, hoeveel er dan ook zeggen dat het theoretisch niet mogelijk is. Wegens aanbiedingen op het home-front, gaan ook hier de prijzen veranderen, de eerste generator koop je voor de helft. Nu word het de moeite om het zelf te proberen.

Offline Wim_V

  • ***
  • 142
  • +17/-1
  • Gender: Male
  • Neoweb.nl Duurzame Technologie
    • Mijn homepage
Re: wateralsbrandstof
« Reply #15 on: May 24, 2007, 05:11:14 PM »
Welke onverbrande deeltjes? Bij een goed afgestelde motor komen er zowieso geen onverbrande deeltjes is vrij.

Offline Wim_V

  • ***
  • 142
  • +17/-1
  • Gender: Male
  • Neoweb.nl Duurzame Technologie
    • Mijn homepage
Re: wateralsbrandstof
« Reply #16 on: June 04, 2007, 12:48:48 PM »
En hoe is je presentatie van verleden week verlopen?

Offline wateralsbrandstof?

  • *
  • 12
  • +2/-0
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Milieu
Re: wateralsbrandstof
« Reply #17 on: June 04, 2007, 01:06:11 PM »
Die kon helaas niet doorgaan omdat er geen auto`s mochten staan op de markt.
Je kan altijd een persoonlijke demonstratie vragen, dan laat ik je zien dat het werkt.

Offline Wim_V

  • ***
  • 142
  • +17/-1
  • Gender: Male
  • Neoweb.nl Duurzame Technologie
    • Mijn homepage
Re: wateralsbrandstof
« Reply #18 on: June 04, 2007, 03:11:30 PM »
Zou je mijn voorgaande vraag ook kunnen beantwoorden?

Welke onverbrande deeltjes? Bij een goed afgestelde motor komen er zowieso geen onverbrande deeltjes is vrij.

Offline bartjan

  • *
  • 2
  • +0/-0
Re: wateralsbrandstof
« Reply #19 on: July 04, 2007, 08:43:26 PM »
Zou je mijn voorgaande vraag ook kunnen beantwoorden?

Welke onverbrande deeltjes? Bij een goed afgestelde motor komen er zowieso geen onverbrande deeltjes is vrij.
bij elke motor komen onverbrande deeltjes vrij, hoe goed deze ook is afgesteld.

bij gebruik van een dergelijk apperaat wordt er waterstof en zuurstof gemaakt uit water wat de motor ingaat, dit is een zeer kleine hoeveelheid vergeleken met de hoeveelheid normale brandstof (benzine/diesel/lpg).

het knalgas (waterstof en zuurstof gas bij elkaar) is reeds gasvormig (in tegenstelling tot benzine en diesel) waardoor de brandstof veel homogener verdeeld is dan normaliter (er zijn ook systemen die benzine/diesel verdampen en al voormengen met de lucht om vervolgens de carb of injectie armer te zetten. met dergelijke systemen worden ook al riante rendementsverbeteringen gehaald (dus een lager brandstofverbruik en/of meer vermogen))

het knalgas heeft zijn eigen zuurstof bij zich waardoor het percentage zuurstof in het mengsel hoger ligt dan normaliter en er dus meer brandstof verbrand kan worden (meer vermogen)

de verbrandingssnelheid van waterstof is ongeveer 2x zo snel als die van benzine (diesel is nog "langzamer"), waardoor het ontstekingstijdstip later kan worden gezet (wat goed is voor het rendement, omdat normaal 20 tot 50 graden voor bovenste-dode-punt wordt ontstoken en er dus eerst negatieve arbeid geleverd wordt. hoe later hoe minder negatieve arbeid).
een moderne auto doet dit enigszins automatisch, een compleet anders afgestelde ontsteking zou nog veel beter zijn.

waterstof heeft een veel hoger octaangetal dan benzine (voor diesel niet belangrijk) waardoor de compressie verhoogd zou kunnen worden voor een hoger rendement. een andere mogelijkheid om van het hogere octaangetal gebruik te maken is het ontstekingstijdstip aan te passen.
2 vliegen in 1 klap met het aanpassen van het ontstekingstijdstip dus  :angel:

waterstof ontbrand veel makkelijker dan benzine (of diesel) en heeft dus veel minder energie nodig om aangestoken te worden. de waterstof steekt daarna de normale brandstof aan.

waterstof kan veel grotere en kleinere brandstof/luchtverhoudingen hebben, waardoor indien het totale mengsel armer (minder brandstof dan nodig voor de hoeveelheid zuurstof in de lucht) zou draaien dan normaal. de waterstof nog steeds aangestoken kan worden terwijl benzine dan een veel grotere vonkspanning nodig zou hebben. de waterstof steekt vervolgens de brandstof weer aan. een armer mengsel betekent minder brandstof en dus een lager brandstofverbruik.

samengevat ontsteekt het mengsel dus makkelijker, is het mengsel homogoner (is dat goed NL?) waardoor meer normale brandstof verbrand dan normaal, is de verbranding sneller en het octaangetal hoger, waardoor het rendement meer stijgt dan het verbruik aan elektrische energie toeneemt
dit al met al kan inderdaad een brandstofbesparing opleveren die flink kan oplopen (afhankelijk van gebruikte waterstofgenerator en gebruikt voertuig en van verdere aanpassingen aan het voertuig, 12% tot 35% komt regelmatig voor)

veel mensen maken al gebruik van een dergelijk systeem. er is bijvoorbeeld veel te op mpgresearch.com
jammergenoeg is deze site op het moment al een week niet meer up doordat hun datalimiet is overschreden.

verder zou ik nooit zo'n systeem kopen van iemand, zelfbouwen is veel goedkoper  O0
http://waterpoweredcar.com/hydrobooster.html en op eerdergenoemde site (die down is) staat genoeg info om voor minder dan €100 je eigen systeem te maken.

een auto die geheel op water loopt is natuurlijk onzin. een dergelijke waterstofgenerator levert lang niet genoeg waterstof op om zelfs een brommer op te laten lopen. wanneer een generator gebruikt wordt die dit wel doet kost het meer vermogen om het knalgas te produceren dan de motor die op het knalgas loopt kan leveren.
Ps. ben sinds kort afgestudeert aan de HTS-Autotechniek dus weet wel ongeveer waar ik het over heb

Offline Wim_V

  • ***
  • 142
  • +17/-1
  • Gender: Male
  • Neoweb.nl Duurzame Technologie
    • Mijn homepage
Re: wateralsbrandstof
« Reply #20 on: July 05, 2007, 04:56:05 PM »
Deze uitleg klinkt inderdaad een pak logischer. Ik site die je aangaf ziet er interessant uit, ik ga hem eens goed lezen. Misschien dat ik wel eens een testje ga doen met een oude motor :)