Neoweb.nl

Zweefauto's, vliegende auto's, auto's die vliegen

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline flamman

• *
  • 21
  • +13/-0
  • Dit forum is het helemaal !
Zweefauto's, vliegende auto's, auto's die vliegen
« on: November 04, 2003, 04:20:17 PM »
Wanneer komen die dingen op de markt?
Lijkt me wel cool!

Offline Robert

• 3.080
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
Re:Zweefauto's
« Reply #1 on: November 05, 2003, 01:48:38 PM »
http://www.moller.com/skycar/

Volgens bronnen komt die auto eind 2004 op de markt!  8)
afwachten dus!

Maar wat mij interessant lijkt? De discussie over de infrastructuur? Hoe ga je om met voorrangsregels in de lucht, waar mag je vliegen? hoe snel? Wat als iedere malloot zo'n auto kan kopen? vliegen terroristen niet massaal in gebouwen? Is Nederland actief bij het bouwen van technologie voor deze nieuwe auto's? Wat doet TNO en de universiteiten?

Offline Vredenburg

• 122
  • +19/-1
« Reply #2 on: November 05, 2003, 08:54:33 PM »
rechts heeft voorang? (of gaan ze in engeland en japan dan moeijlijk doen?)

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
« Reply #3 on: November 09, 2003, 12:08:07 PM »
Ik las ergens dat ze bepaalde corridors / gangen in de lucht in willen stellen, waarin je mag vliegen (doen vliegtuigen tegenwoordig ook).

De vraag is alleen..hoe ga je dit beveiligen?
Wat als iemand buiten die corridors vliegt?

Offline wervelwind

• *
  • 7
  • +5/-2
« Reply #4 on: December 08, 2003, 04:28:17 PM »
In de film "Minority Report" had je ook van die zwevend auto's, maar die zweefde vlak boven het wegdek! De politie had wel leuke 'jet-suits' of 'jet-packs' aan!  8)

In "Judge Dread" had je trouwens wel van die zwevende auto's die overal kunnen komen.

Offline Zachary

• 121
  • +10/-3
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
Re: Zweefauto's
« Reply #5 on: August 24, 2005, 02:20:25 AM »
Je bedoeld ook de film The fifth element... Multiple corridors, alles wat nu op de weg is, is dan in de lucht. Lekker druk.

Maare ik heb ff wat filmpjes gezien, maar je ziet alleen die ufo...geen mooie "auto" ???
Enjoy life! Maybe you live once...so don't screw up!!!

Offline bastheboss

• 411
  • +70/-16
  • *360*
    • site over mijn WH40Kleger (orks)
« Reply #6 on: September 16, 2005, 08:38:55 PM »
Het lijkt mij juist een stuk minder druk worden. Je kan met 10 auto's boven elkaar gaan. weg file's !!!

Ik denk dat je niet zomaar iedereen zo'n auto moet laten kopen. zowiezo eerst een 'autovliegbewijs' laten halen. en ook niet zomaar iedereen toelaten tot de lucht. anders kunnen er zware ongelukken gebeuren. misschien alleen openbaar vervoer in de lucht laten gebeuren. Maar dat moet dan natuurlijk wel goed worden geregeld. zoals in Japan waar ze vorig jaar maar 12 seconden vertraging hadden over het hele jaar en alle treinen !

Rolf

« Reply #7 on: May 13, 2006, 08:26:33 PM »
In de film "Minority Report" had je ook van die zwevend auto's, maar die zweefde vlak boven het wegdek! De politie had wel leuke 'jet-suits' of 'jet-packs' aan!  8)

In "Judge Dread" had je trouwens wel van die zwevende auto's die overal kunnen komen.

het is niet onmogelijk want het kan altijd met stuwraketten
(al zou het wegdek dan wel een mooi zwart kleurtje krijgen). 8) :police:

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
« Reply #8 on: May 21, 2006, 02:56:16 PM »
zwevende auto's met een soort rotoren (in een veilige omkasting). Kunnen ze gelijk gebruik maken van electriciteit (accu's, zonnecellen, waterstof fuelcell) en indien nodig ook van traditionele brandstoffen.

Soort hybride zweefauto dus.

Offline bastheboss

• 411
  • +70/-16
  • *360*
    • site over mijn WH40Kleger (orks)
Vliegende auto in 2009
« Reply #9 on: July 31, 2006, 05:10:00 PM »
Vliegende auto in 2009 te koop?
bron: www.kijk.nl

Het Amerikaanse bedrijf Terrafugia vindt de tijd eindelijk rijp voor de vliegende auto. In 2009 moet hun versie, de Transition, op de markt komen.

“Voor het eerst in de geschiedenis van ons land,” zo valt te lezen op de Terrafugia-site, “is de gemiddelde snelheid waarmee mensen van deur tot deur reizen terug aan het lopen. Deze afname in mobiliteit is het gevolg van toenemende drukte op de grond en in de commerciële luchtvaart.” En dus acht men bij het bedrijf de tijd gekomen voor een nieuwe manier van vervoer, en is men hard aan het werk om een auto in elkaar te sleutelen waar je ook mee kunt vliegen.

Deze Transition moet rond de 117.000 euro gaan kosten, wat eigenlijk niet eens zo heel veel is. Hij krijgt opvouwbare vleugels, waardoor hij als je ermee rondrijdt of hem moet parkeren niet groter is dan een flinke auto (formaatje SUV).

Keywords
auto, transport, innovatie.

Links

http://www.terrafugia.com/

Discussie
Wat denken jullie? heeft de vliegende auto toekomst? Is het wel rendabel met de hoge olieprijs? Gaat het het fileprobleem oplossen en is er een rijbewijs of een vliegbewijs voor nodig? brand los.

Offline ladorite

• **
  • 89
  • +7/-0
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Mili
« Reply #10 on: March 17, 2007, 09:21:59 AM »
zwevende auto's met een soort rotoren (in een veilige omkasting). Kunnen ze gelijk gebruik maken van electriciteit (accu's, zonnecellen, waterstof fuelcell) en indien nodig ook van traditionele brandstoffen.

Soort hybride zweefauto dus.

Als jij met rotors wil gaan werken.. heb je laag bij de grond veel last van turbulentie. En zeker bij wind is zown ding zeer onstabiel.. al valt dat natuurlijk te regelen met sensoren en bij sturing van het ding zelf.

Ik denk nog eerst dat de gewone auto helemaal geautomatiseerd wordt. Dat je op het knopje auto route volg drukt en dan zijn route zelf volgt.
 hydrogen... Go Lithium !!
=>Waterstof is een leugen...

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
« Reply #11 on: March 22, 2007, 07:58:37 PM »
Je wil ook niet dat elke 'terrorist' met een vliegauto vol bommen één of ander gebouw kan binnenvliegen.

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
de PAL-V (Personal Air and Land Vehicle)
« Reply #12 on: May 30, 2007, 10:22:26 AM »
Een nieuw soort vliegende 'auto' waarmee je zowel kan rijden als vliegen.

De Personal Air and Land Vehicle oftewel: PAL-V

http://www.pal-v.com/

Offline Robert

• 3.080
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
Re: Zweefauto's, vliegende auto's, auto's die vliegen
« Reply #13 on: August 21, 2007, 09:05:59 PM »
De PAL-V is ontworpen door de Brabantse ondernemer en uitvinder John Bakker.

Het hybridevoertuig haalt zowel op de weg als in de lucht een snelheid van zo'n 200km/h

De PAL-V wordt ook 'milieuvriendelijk' met een verbruik van 1 op 30.