Neoweb.nl

De hersenen als zwarte doos, black box

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline bashanna

• 775
  • +55/-6
  • yourney to the future
De hersenen als zwarte doos, black box
« on: August 12, 2007, 01:12:15 AM »
Stel je het volgende voor:

De hersenen registreren vlak voordat je wordt neergeschoten het beeld van de dader, met eventueel het geluid, de geur etc van de omgeving.

Zou het mogelijk zijn om deze herinneringen na de dood weer op te roepen? Door de hersenen weer in een badje met voedingstoffen te leggen en te voorzien van electrische pulsen.

En hoe bruikbaar zijn die herinneringen? Ziet iedereen hetzelfde? Zijn de herinneringen een opsomming van historische beelden?

Offline Raymond

• **
  • 80
  • +6/-0
Re: De hersenen als zwarte doos, black box
« Reply #1 on: January 11, 2008, 04:23:01 PM »
Daar zeg je me wat,
Maar om beelden en geuren geluiden etc, op te roepen moet het brein in werking gesteld worden.
Als je naagaat dat alles in je brein met seintjes werkt (electro-pulsen)
Zullen de laders en ontladers het ook moeten doen anders komt het hele seintje niet op gang.
Dan botst ie gewoon op een ontlader en word ie niet ontladen.
Ik denk dat je niet alleen een kunstmatig electro-pulsje moet maken, maar ook kunstmatige laders en ontladers moet crieren,toch?
an 'Opinion' is just an 'Opinion' if u take life to serious u start killing other people..

Offline Andries

• *
  • 34
  • +3/-1
« Reply #2 on: January 11, 2008, 05:57:38 PM »
Ik denk niet dat dat mogelijk is. Als je al herineringen kúnt ophalen uit een dood brein, lijkt het mij dat je nóóít kunt uitzoeken in welke zenuwverbindingen nu de herrinering zit. Je zult dan alle herinneringen uit een brein moeten halen, en die helemaal doorlezen.

Offline sampelemoos

• 121
  • +9/-9
  • ervaring beleef je, de theorie ijlt na.
    • esoterie versus kwantummechanica
« Reply #3 on: February 17, 2008, 03:05:37 PM »
een dood brein dat nog vocht bevat heeft dan de informatie die opgeslagen was.

het heeft met kwantum te maken en deze kwantum wordt dan op geslagen door het vocht.

« Last Edit: February 18, 2008, 09:47:45 AM by Robert »