Neoweb.nl

Hoe coordinaten systeem maken ?

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline SectionOne

• *
  • 3
  • +1/-0
Hoe coordinaten systeem maken ?
« on: November 25, 2007, 12:11:12 PM »
Wie kan mij helpen ? ( sterkaart voor de toekomst. )

1ste probleem .
Hoe één nauwkeurig coordinaten systeem te maken dat 3d of 'x'D marcheert, dit in combinatie wetende dat het vlak waarin we werken ( uitdijend is zoals ons universum ).

Ik heb al gelezen over functies etc .. maar snap het niet allemaal, tot 3D lukt het nog, dan heb je de 3 coordinaten ( XYZ )
maar wat als er meerdere factoren aan te pas komen (tijd etc ... ), hoe bepaal je het centrum van iets dat uitdijnt ? )

2de probleem.
de afstand tussen 2 planeten vb: is dat dan de afstand tussen de beiden omtrekken, of is dit de afstand tot het centrum van het object ?
niet alles is bol, maar vb : ellipsvormig etc ... hoe zo iets in kaart brengen.

ps : sorry voor eventuele taalkundige typo's.

Offline SectionOne

• *
  • 3
  • +1/-0
Re: Hoe coordinaten systeem maken ?
« Reply #1 on: November 25, 2007, 12:24:09 PM »
Moet ik het centrum , ( bigbang punt nemen , en zoja weten we al waar deze gelocaliseerd is ? )

Offline admin

• The Admin
  • 582
  • +112/-10
  • Neoweb Technologie Forum
    • www.neoweb.nl
« Reply #2 on: November 26, 2007, 09:01:51 AM »
Als punt voor een object zou ik het middelpunt nemen. En in sommige gevallen ligt dat tijdelijk buiten het object.

En het uitdijen maakt niet zoveel uit. De meeste afstanden zijn relatief. Neem bijvoorbeeld ons eigen zonnestelsel. Daar veranderen de afstanden niet of nauwelijks, omdat ons hele stelsel met dezelfde snelheid is ontstaan.
"The Future Starts Here!"

Offline SectionOne

• *
  • 3
  • +1/-0
« Reply #3 on: November 26, 2007, 09:38:03 PM »
Dus als ik vb het universum opdeel in 4 quadranten, en van hieruit vertrek, zou ik één vrij acurate map kunnen maken ?
en het snijpunt van die quadranten is dan het centrum van het universum.

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
« Reply #4 on: November 27, 2007, 09:30:42 AM »
De vraag is of ons universum uberhaupt is ontstaan door een bigbang.
En er bestaan zelfs theorien over meerdere bigbangs.

Het is niet zo dat in het midden van het universum de oorsprong ligt.
Grote clusters en donkere materie trekken ook aan het geheel en maken het bijzonder complex en niet 1-2-3 te voorspellen.

Het universum zou je haast kunnen vergelijken met een soort welput of waterbron.
Op één punt komt het water naar boven, maar in het water daarboven is het een chaos in welke richting groepen H2O moleculen zich bewegen.