Neoweb.nl

Vraag: waterstof -> tuning?

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline ruban

• *
  • 2
  • +1/-0
Vraag: waterstof -> tuning?
« on: December 04, 2007, 07:53:23 PM »
Hallo,
Ik ben Ruben en ik studeer bouwkunde aan de Hogeschool van Rotterdam. Voor een ontwerpopdracht moet ik een tuningsbedrijf ontwerpen. Op mijn zoektocht naar de beeldvorming en invulling van het programma ben ik verzeilt/geinspireerd geraakt in het thema de 'groene' auto. Dus auto's die op LPG / Waterstof (of andere groene brandstof) rijden. Mijn vraag was in welke mate dit groene rijden te combineren is met het thema tunen. Zijn auto's die op LPG/Waterstof (of andere groene brandstof) rijden wel tunebaar? Graag zou ik een reactie van jullie hebben.

Met vriendelijk groet. 

Ruben

Offline Robert

• 3.071
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
Re: Vraag: waterstof -> tuning?
« Reply #1 on: December 05, 2007, 09:18:41 AM »
Ik denk juist dat autotuning onder groene en milieuvriendelijke auto's een goede impuls is voor jongeren om te kiezen voor groen.
Wist je bijvoorbeeld dat electromotoren sneller kunnen optrekken dan elk andere verbrandingsmotor motor!
Waterstofauto's geven hun energie ook in electriciteit af en drijven dus ook electromotoren aan.

Verder is cartuning natuurlijk niet alleen maar gericht op snelheid.
Een goede ontwerper zou een mooie donkerkleurige strip van zonnepanelen kunnen verwerken aan de buitenkant van de auto die bijvoorbeeld de dvd-schermpjes of speakers van stroom voorziet.

En er zijn vast wel meer ideeen

Offline ruban

• *
  • 2
  • +1/-0
« Reply #2 on: December 05, 2007, 02:29:57 PM »
Ja het leek me een goede combi om het cartuning te combineren met het groene rijden. Door tuning te combineren met groene rijden hoop ik een bredere doelgroep te krijgen. Mensen die geintresseerd zijn in tuning (veelal autofreaks) komen zo in aanraken met het rijden of bio-brandstof en mensen die het goed met het milieu voor hebben krijgen meer te weten over tuning wat voor veel auto-leken een 'ver-van-mijn-bed-show' is. Het enige wat ik zeker moet weten is of tuning uberhaupt wel mogelijk is bij deze milieuvriendelijke modellen.

Bij voorbaat dank voor je reactie!

Ruben 

Offline merkator

• 330
  • +25/-4
  • Zeker Weten? Neoweb.nl...
« Reply #3 on: December 05, 2007, 02:44:09 PM »
Het is toch ook als je kan zeggen.
"Kijk .. mijn Volkswagen met dikke uitlaat en supervelgen rijdt gewoon op biodiesel of LPG!"

"Ach man.. das nog niets.. Mijn bak rijdt op pure waterstof! Kost wat, maar dan heb je ook wat!"

"WOW.. hoe vet!!"  :o

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
« Reply #4 on: December 19, 2007, 10:01:30 AM »
Of spuit / print je auto gewoon met dit spul (nanosolar zonnepanelen die geprint zijn):

http://www.neoweb.nl/forum2/index.php/topic,4146.0.html