Neoweb.nl

Vraag: waterstof -> tuning?

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline ruban

• *
  • 2
  • +1/-0
Vraag: waterstof -> tuning?
« on: December 04, 2007, 07:53:23 PM »
Hallo,
Ik ben Ruben en ik studeer bouwkunde aan de Hogeschool van Rotterdam. Voor een ontwerpopdracht moet ik een tuningsbedrijf ontwerpen. Op mijn zoektocht naar de beeldvorming en invulling van het programma ben ik verzeilt/geinspireerd geraakt in het thema de 'groene' auto. Dus auto's die op LPG / Waterstof (of andere groene brandstof) rijden. Mijn vraag was in welke mate dit groene rijden te combineren is met het thema tunen. Zijn auto's die op LPG/Waterstof (of andere groene brandstof) rijden wel tunebaar? Graag zou ik een reactie van jullie hebben.

Met vriendelijk groet. 

Ruben

Offline Robert

• 3.071
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
Re: Vraag: waterstof -> tuning?
« Reply #1 on: December 05, 2007, 09:18:41 AM »
Ik denk juist dat autotuning onder groene en milieuvriendelijke auto's een goede impuls is voor jongeren om te kiezen voor groen.
Wist je bijvoorbeeld dat electromotoren sneller kunnen optrekken dan elk andere verbrandingsmotor motor!
Waterstofauto's geven hun energie ook in electriciteit af en drijven dus ook electromotoren aan.

Verder is cartuning natuurlijk niet alleen maar gericht op snelheid.
Een goede ontwerper zou een mooie donkerkleurige strip van zonnepanelen kunnen verwerken aan de buitenkant van de auto die bijvoorbeeld de dvd-schermpjes of speakers van stroom voorziet.

En er zijn vast wel meer ideeen

Offline ruban

• *
  • 2
  • +1/-0
« Reply #2 on: December 05, 2007, 02:29:57 PM »