Neoweb.nl

Splitsing van Belgie? Vlaanderen bij Nederland?

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
Splitsing van Belgie? Vlaanderen bij Nederland?
« on: July 18, 2008, 03:36:30 PM »
Politiek is het in België op dit moment nogal een chaos. Het land is politiek verdeeld in 2 kampen. Vlaanderen en Walonië.
Hoe kijken anderen tegen dit probleem? Wat is de oplossing? Komt het ooit nog goed tussen de Vlamen en de Walen? En zou Vlaanderen anders samen met Nederland weer één groot Nederland kunnen worden? Wat zijn de overeenkomsten en sterke punten van een samengaan van Nederland en Vlaanderen? En wat zijn de zwakke punten?

Zelf denk ik dat een samenvoeging van Nederland en Vlaanderen best zou kunnen werken.

Offline Michiel

• *
  • 44
  • +5/-0
Re: Splitsing van Belgie? Vlaanderen bij Nederland?
« Reply #1 on: August 25, 2008, 02:54:50 PM »
Ik ben een Vlaming
Ik wil best wel onafhankelijkheid, of samenvoeging met nederland om een aantal redenen
Net als een groot deel Vlamingenen ben ik verzot op de amerikaanse cultuur en de engelse taal.
en heb daarom een afkeer van de Franse taal en cultuur kortom ik beschouw wallonië als frans
Hoewel er ook nog anderstalige gemeenschappen zijn in wallonië maar die zijn een minderheid.
Ik geloof wanneer vlaanderen onafhankelijk word of samengevoegd word met nederland
de verfransing van Vlaanderen word tegengehouden.
ook ben ik  net als mijn leeftijdsgenoten in zekere mate materialistisch
ik heb een laptop, ipod en andere. Ik droom ook van een eigen
huis enz... en wil werken om een zeker levenstandaard te kunnen behouden.
al die dingen kosten geld, ik denk als vlaanderen (brussel inbegrepen) onafhandelijk word of samengevoegd word met nederland
dat ook een bloeiende economie geeft vlaanderen en dus ook ik later minder taksen zal moeten betalen
omdat wallonië niet meer bij ons is en sneller wat ik financieel wil kan realiseren.