Neoweb.nl

Google browser; Google lanceert nieuwe browser (chrome)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
Google browser; Google lanceert nieuwe browser (chrome)
« on: September 04, 2008, 05:36:38 PM »
Google heeft de browser 'Chrome' gelanceerd.
Het is een browser die is gebasseerd op Safari.

Download Chrome hier (slechts 474kb)

Uiteraard is de browser nog b├Ęta, zoals we dat gewend zijn van google, maar de werking is goed te noemen.
In de browser draait iedere website in een aparte tab en daarmee ook in een apart proces. Hierdoor kan de computer minder makkelijk vast lopen door verkeerde websites. Helaas voor Google staan de kranten vol met koppen over het crashen van de browser.
De browser is bijzonder snel en heeft handige functies zoals suggesties en miniaturen van favoriete sites. (zoals ook Opera dit al heeft).

Ik ben benieuwd naar de mening van iedereen die deze browser ook heeft geinstalleerd.

En heb je Chrome nog niet, download de nieuwe Google browser dan via deze link:
http://www.google.com/chrome

Offline Robert

• 3.076
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
Re: Google browser; Google lanceert nieuwe browser (chrome)
« Reply #1 on: September 05, 2008, 09:40:57 AM »
Ik heb 'm ook even gedownload, maar mis allerlei knoppen. (zoals home)

En Google gebruikt niet de standaard windowsschermen, maar heeft z'n eigen knoppen voor maximaliseren, minimaliseren etc. Hierdoor werken bepaalde programma's die hier wel op vertrouwen niet optimaal. (zoals Ultramon)

Verder is de browser best snel. Maar is het overduidelijk een safari-browser in een ander jasje.
Jammer, want google zal wel een stukje marktaandeel pakken, waardoor webdevelopers straks echt rekening moeten gaan houden met safari. (Safari is volgens mij van Apple en werd slechts marginaal gebruikt)

Wat wel grappig is, is het volgende:  Click in de Google browser op Shift-ESC.
Dan vind je daar een linkje: "Statistieken voor nerds"