Neoweb.nl

Video: Dragons, a Fantasy made Real - Part 1

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline dazz

• 203
  • +20/-3
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
    • ronkr.goedbegin.nl
Video: Dragons, a Fantasy made Real - Part 1
« on: February 25, 2009, 01:07:53 AM »
Wat vind je van volgende video?

Over de vraag of er in het verleden
misschien ook draken hebben geleefd:

Dragons, a Fantasy made Real - Part 1  3.32m.

Offline Florian

• 327
  • +32/-0
  • Alles heeft een tegengestelde
Re:Video: Dragons, a Fantasy made Real - Part 1
« Reply #1 on: February 09, 2010, 06:09:06 PM »
werkelijk fantastische reportage maar is ze echt.....

ik kan het op geen fouten betrappen (in de zin dat alles wat ze zeggen met een beetje goeie wil ergens wel kan kloppen)

weet je er meer over, zet het dan in dit topic, voorlopig zeg ik dat het klink klare onzin is  ;)

Offline sparky

• 323
  • +46/-4
  • Techniek is voor iedereen!
« Reply #2 on: February 10, 2010, 05:32:27 PM »
Ik weet niet wat ik ervan moet denken.  Ik geloof zelf niet meteen in vliegende en vuurspuwende draken.

Ik denk wel dat mensen destijds ook botten hebben gevonden van dino's en zich enigszins een beeld hebben kunnen vormen van hun uiterlijk.
En het doet allemaal een beetje denken aan een salamander, een gekko, krokodil, varaan etc.

En als er echt zoveel draken waren, waar zijn dan alle botten?

Offline Florian

• 327
  • +32/-0
« Reply #3 on: February 10, 2010, 05:50:03 PM »
Ik heb ze nu helemaal gezien en vond het een prachtige documentaire maar het was niet echt (toch wel logisch).

Het was de bedoeling om de mythen te combineren en er een verhaal rond te bouwen. Een verhaal die ergens wel mogelijk is, waar alles verklaard word. Het verhaal van een dier dat KON bestaan hebben.

Werkelijk een aanrader, echt een mooie documentaire.

Btw, alles wat besproken word 'kan', dus hoe het vuur spuwen wordt omschreven kan in theorie wel, de bacteriën waaruit stikstofgas komt bestaan ook enz...

Dus sit back, relax en geniet van de fantasie van de makers :)

Offline loadrunner

• 152
  • +23/-0
« Reply #4 on: February 20, 2010, 11:46:42 PM »
misschien dat het "vuur" van de draken verkeerd vertaald is, het zou best een hagedis kunnen zijn geweest die zijn maaginhoud(maagzuur) spuwde en zo zijn prooi kon opeten( omdat die nl oploste of zeg maar verbrande)
Als alles gemakkelijk gaat, hebben we niets te doen.

Offline Florian

• 327
  • +32/-0
« Reply #5 on: February 21, 2010, 09:28:15 AM »
Is ook een mogelijkheid die kort aangehaald wordt in de reportage maar ik versta dat ze het op vuur hielden qua spektakel... Aan de andere kant betwijfel ik wel of het gemakkelijker zou zijn om een verhaal rond een dier te bouwen dat zijn prooien eerst met een sterk chemisch middel bespuit en ze dan nog opeet... Al is zo'n dier wel al eens verfilmd in een van de Jurassic Park films (ik vermoed de eerste). Dat dier spoot een of ander gif op de mensen (het was in een auto die in een boom hing) waardoor het slachtoffer blind werd en dus makkelijker kon worden gedood... Dit gewoon als voorbeeld, laten we niet over de correctheid van de Jurassic Park films discussiëren  ;) daar kan een heel nieuw topic over opgestart worden  ;)