Neoweb.nl

blikseminslag op zonnepaneel?

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
blikseminslag op zonnepaneel?
« on: April 23, 2009, 10:07:22 PM »
Wat gebeurt er met een zonnepaneel als de bliksem er in slaat? Ik neem aan dat het zonnepaneel dan onbruikbaar wordt? Of hoe lossen installateurs en fabrikanten dit op?

Offline Nlx

• **
  • 64
  • +17/-2
Re:blikseminslag op zonnepaneel?
« Reply #1 on: May 10, 2009, 12:56:38 PM »
Wat gebeurt er met een zonnepaneel als de bliksem er in slaat? Ik neem aan dat het zonnepaneel dan onbruikbaar wordt?
Ik zou me eerst eens zorgen gaan maken om het huis wat eronder zit.   ;D

Of hoe lossen installateurs en fabrikanten dit op?
Op dezelfde manier hoe je dealer het oplost als er iemand tegen je auto aanrijdt, met andere woorden: gewoon je verzekering bellen  ;)
Iedereen heeft het recht op mijn mening ;-)

Offline michel

• 166
  • +22/-0
« Reply #2 on: May 14, 2009, 12:30:09 AM »
als de bliksem inslaat dan moet je zorgen
dat je fusie opstelling klaar is, om de solar zou ik me geen zorgen maken.

Offline D.Heusden

• 409
  • +28/-5
  • van nanotechnologie tot ruimtevaart
« Reply #3 on: May 15, 2009, 08:55:13 AM »
Hoe bedoel je dat?? Bedoel je zekeringen en stoppen (fuses)? of wil je de energie van de bliksem ook nog ergens voor een fusieproces gebruiken ofzo? (zo ja.. hoe dan)

Offline michel

• 166
  • +22/-0
« Reply #4 on: May 28, 2009, 01:31:00 AM »
Jep,

P.s. Mensen uit of in Korea mogen dit niet lezen.

Energie van de bliksem voor fusie gebruiken.

Als je van het voorwerp waarop de bliksem inslaat een hoger metaal kunt maken, sla je de energie op in het secundair fabricaat.

Dus die zonnepanelen laten zitten en bliksemafleiders monteren en hopen dat het inslaat!!!

Je moet dan wel verstand hebben van chemie.

Offline Benjamin23

• 351
  • +30/-4
  • Dit forum is het helemaal !
« Reply #5 on: May 28, 2009, 08:24:36 AM »
Als je van het voorwerp waarop de bliksem inslaat een hoger metaal kunt maken, sla je de energie op in het secundair fabricaat.

Dit begrijp ik niet helemaal? Wat bedoel je hiermee? Dat je bliksemenergie gebruikt voor kernfusie?

Ik denk niet echt dat dat rendabel is. Daarnaast is kernfusie door bliksem van bijzonder korte duur. En kernfusie heeft niet zo veel te maken met een nucleaire bom hoor  ;)  (kernfusie is namelijk wat anders dan kernsplijting)
Beter zou zijn om de bliksemenergie op te slaan in gigantische condensatoren. (bliksemenergie opslaan)

Offline michel

• 166
  • +22/-0
« Reply #6 on: June 01, 2009, 12:04:11 AM »
Condensatoren zijn perfect om energie in op te slaan, maar de grote hoeveelheid energie "bliksem" voor langere tijd intact houden kun je beter doen door de energie om te zetten in een hogere stof dan in het opslaan in condensatoren. Met stof bedoel ik een medium en aggregatiekracht.

Fusie in eigenlijk nog beter dan kernsplijting. Vele malen beter zelfs. Fusie is de droom van
elke wetenschapper.