Neoweb.nl

General Motors hoopt 1 miljoen waterstofauto's te verkopen tot 2020

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline mastermind

• *
  • 19
  • +13/-1
  • Dit forum is het helemaal !
GM Aims to Sell 1 Million Units of Fuel-cell Cars by 2020

TOKYO, Oct 06, 2003 (Kyodo via COMTEX) -- General Motors Corp. (GM) aims to sell 1 million units of its fuel-cell vehicles by 2020, a senior official of the U.S. carmaker said Monday. GM will launch full-scale commercial sales of fuel-cell cars in 2010, aiming for total sales of 1 million units on the global market in the following 10 years, GM Vice President Lawrence Burns said during an interview in Tokyo with Kyodo News. Burns, who is in charge of GM's research and development (R&D), also said the company is currently spending about 25% of all R&D spending on fuel-cell vehicle development. Burns said GM will discuss a plan to sell fuel-cell cars in the Japanese market with its group companies in Japan such as Isuzu Motors Ltd., Suzuki Motor Corp. and Fuji Heavy Industries Ltd. It has not yet been decided whether GM will launch sales of fuel-cell cars on its own in the Japanese market or if it will install its fuel-cell system in the cars of Japanese group automakers, Burns said.Fuel-cell cars are widely viewed as the most promising pollution-free vehicles for the future because they are powered by electricity generated through the chemical reaction between hydrogen and oxygen and emit only water as a byproduct. Carmakers around the world are competing to take the lead in their development. GM is keeping a close eye on its rivals' moves in the fuel-cell car field, especially those of Japanese carmaker Toyota Motor Corp. and Canadian fuel-cell developer Ballard Power Systems Inc., Burns said.

Kyodo News - October 10, 2003

Offline harbosma

• 912
  • +160/-22
  • Verleg de grenzen op Neoweb!
    • Homepage familie bosma
Re:General Motors hoopt 1 miljoen waterstofauto's te verkopen tot 2020
« Reply #1 on: March 23, 2004, 11:24:24 AM »
Mooi, maar dan zullen er voor die tijd wel aardig wat benzinestations aangepast moeten worden om waterstof te kunnen tanken.  :)
"One small step for man, one giant leap for mankind"

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
« Reply #2 on: April 01, 2004, 04:48:13 PM »
De overheid (europa) moet gewoon bepalen dat ieder nieuw tankstation dat vanaf NU wordt gebouwt, uitgerust wordt met een waterstof-gedeelte. Misschien moet er ook wel een beetje subsidie op gegeven worden, om het gebruik van waterstof te stimuleren.

Net zoals vloeistofdichte vloeren ook verplichte kost is, als je een tankstation wil laten bouwen.

Offline pieterdepiet

• *
  • 12
  • +12/-0
  • Dit forum is het helemaal !
« Reply #3 on: May 24, 2004, 11:32:23 PM »
Dat zou wel de beste en snelste oplossing zijn ja.
Alleen moet nog wel bepaald worden wat nu precies de brandstof gaat worden. methanol of toch puur waterstof of toch weer iets waar ze volgend jaar meekomen. Ik weet trouwens niet of de keuze gevolgen heeft voor de pomp.
Waarschijnlijk zet de overheid zich ook verder erg voor l*l als ze gelijktijdig verplichten waterstofpompen te installeren en anderzijds biodiesel proberen te stimuleren.
De overheid is volgens mij nog een beetje verdeeld en niet helemaal overtuigd van de noodzaak en de mogelijkheden van waterstof. Ze zullen waarschijnlijk wel weer helemaal achteraan lopen met hun beslissingen.

Offline Peter

• 423
  • +37/-7
  • Meten = Weten
« Reply #4 on: May 24, 2004, 11:53:50 PM »
Door de lobby van steekpenning-uitgevende-olie-boeren, zal de invoering van waterstof wel even op zich laten wachten. Tegen die tijd komt er vast wel een debiel die probeert om wapens te legaliseren in Europa o.i.d. omdat hij anders zijn handeltje kwijt raakt. Dan hebben we fijn een utopisch transport systeem, waar criminelen en andere mafkezen elkaar via 'drive-by's' kunnen neerknallen.

De belangen zijn in die kringen zo groot als een getal met 10 of 100 nullen.
Pas als de grote massa zich echt gaat verzetten, krijg je omschakelingen. Denk aan het anti-rook gedoe, dat door een enorme hoeveelheid mensen is begonnen. Nu na 10-15 jaar beginnen de overheiden er ook wat aan te doen. Maar ze verdienen er teveel geld mee, dus laten ze het nog bijna overal toe! (ik ken geen kroeg of restaurant waar niet meer gerookt wordt! Ook bij veel kleine en hele grote bedrijven paffen de werknemers (shaggy's), managers (cigaretten) en directeuren (sigaren) gewoon door.

Maar uiteindelijk zal de maatschappelijke druk een (waterstof)revolutie forceren.
Hopelijk snel!  ;)

Offline harbosma

• 912
  • +160/-22
  • Verleg de grenzen op Neoweb!
    • Homepage familie bosma
« Reply #5 on: May 25, 2004, 04:24:04 PM »
Ik heb ergens gelezen dat de industrie nog niet bereid is om massaal op waterstof techniek over te gaan.  :(
"One small step for man, one giant leap for mankind"

Offline Benontherock

• 436
  • +135/-52
  • Hij is fijn!
    • www.benontherock.tk
Re: General Motors hoopt 1 miljoen waterstofauto's te verkopen tot 2020
« Reply #6 on: June 10, 2004, 11:38:55 AM »
Tja de wereld is nu ingesteld op benzine enzo :-\ dus ik denk dat het na 2020 wordt :(
Denk positief, denk creatief, denk realistisch, kortom denk goed ;)

Offline van landschoot

• *
  • 3
  • +5/-0
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
« Reply #7 on: November 23, 2004, 02:29:11 PM »
Ik heb ergens gelezen dat de industrie nog niet bereid is om massaal op waterstof techniek over te gaan.  :(
Je kunt brandstofcelmotoren ook op aardgas laten lopen, dus energie:warmte makkelijk s'avonds als de auto in de garage staat voor je energie rekening thuis

Offline ladorite

• **
  • 89
  • +7/-0
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Mili
Re: General Motors hoopt 1 miljoen waterstofauto's te verkopen tot 2020
« Reply #8 on: November 04, 2007, 05:03:56 PM »
Dit is gewoon NAAM verheerlijking!!

GM is helemaal niet van plan om energie zuinige auto's te produceren...

Zoals ze ook de VOLT hebben aangekondigt... stilletjes willen ze dat afbouwen met argumenten dat het niet mogelijk is om te maken en te duur word etc.

GM zegt wel meer... echt een poepfabricant wat niet aan hun woorden houd. Denk je nou echt dat ze 1 miljoen van die wagens verkopen in 2020? Wedje leggen?
Ik zie jullie in 2020 wel weer... dan rij ik in me elektrische auto.. met speciale nano lithium accu's.

hydrogen... Go Lithium !!
=>Waterstof is een leugen...