Neoweb.nl

Welke energievorm is het beste voor nederland voor in de toekomst?

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Deniiiiiise

• *
  • 2
  • +1/-0
Ik moet voor een geo werkstuk ondezoeken welke energie vorm (sustainable energy) voor Nederland het best is,
- Hydro-electric power
- Geothermal Energy
- Wind  (kost veel geld, maar nederland heeft genoeg geld)
- Solar energy (Ik denk te weinig zonuren in Nederland)
- of power from hydrogen, tidal, waves and biomass sources.  (tidal energy is niet handig door de getijde)

Maar ik vind dit heel moeilijk te onderzoeken aangezien Geothermal eigelijk ook een goede vorm is voor Nederland, het word alleen totaal niet vaak gebruikt. Je zou denken dat wind energy eigelijk het best is voor Nederland, maar daar zit ook weer veel nadelen aan.

Ik hoop dat iemand kan helpen om mee uit te zoeken welke energy vorm nu eigelijk het best is voor de toekomst in nederland.

Offline Robert

• 3.076
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
Re:Welke energievorm is het beste voor nederland voor in de toekomst?
« Reply #1 on: May 07, 2009, 05:13:40 PM »
Ik zou zonne-energie zeker niet afschrijven in Nederland! Ik denk persoonlijk dat zonne-energie zelfs de beste vorm van duurzame energie is.

Zonnecellen werken natuurlijk op zon, en je zou denken dat hoe meer zon, des te beter de zonnepanelen werken, maar dat is niet helemaal waar!
In bijvoorbeeld de sahara is het zo heet, dat de efficientie van zonnecellen drastisch vermindert. Ook stof en zand op de panelen kunnen de efficientie teniet doen.

Dat Noordelijk gelegen landen wel degelijk baat hebben bij zonne-energie zie je bijvoorbeeld in Duitsland. Daar is zonne-energie echt booming-business!!
Het kan dus zeker wel! Het is dan ook niet verwonderlijk dat de subsidie op zonnepanelen in Nederland binnen 1 of 2 dagen is overtekend!

Nederland investeert jaarlijks miljarden in de subsidie windmolens, maar slechts een paar miljoen aan zonnecellen. Dat zou eigenlijk andersom moeten!

Zonnecellen worden bijna op dezelfde manier gemaakt als computer chips en platte tv-schermen.
Daarbij worden zonnecellen steeds efficienter, (zoals computerchips ook steeds sneller worden).
Zonnecellen kun je daarnaast in hele grote fabrieken maken, waarbij de kostprijs per Watt bijzonder snel daalt!
Dus zonne-energie is al efficient, en zal alleen nog maar efficienter worden!

Dus ik zou zonne-energie zeker niet van je lijstje schrappen, maar misschien zelfs bovenaan zetten!

Offline Robert

• 3.076
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
« Reply #2 on: May 07, 2009, 05:16:51 PM »
Zie ook het ET (Energie Technologie) verhaal over zonne-energie op neoweb:

http://www.neoweb.nl/forum2/index.php/topic,4502.0.html

Offline Deniiiiiise

• *
  • 2
  • +1/-0
« Reply #3 on: May 08, 2009, 12:03:40 PM »
Dankjewel voor jullie handige informatie.
inderdaad, eigelijk is zonne energy super slim, want wind geeft toch misschien wel te weinig energie.
Ik ga zonne energie op de 1ste plek zetten, (alleen jammer dat het harstikke veel geld kost , maar dat kan ook omlaag worden gebracht met meer productie!)
xxxx