Neoweb.nl

Best overleefbare plaats als maatregelen tegen globale opwarming hebben gefaald?

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Michiel

• *
  • 44
  • +5/-0
Stel je voor  het is ons niet gelukt om globale opwarming tegen te houden. Wat zou dan de beste plaats om te overleven zijn?

Stel je voor al het ijs van de wereld is gesmolten, al het gebied dat zich onder de zeespiegel bevind staat onder water
orkanen, aardbevingen, bosbranden, massale droogte zijn de dagelijkse norm de wereldbevolking is nog eens met een miljard toegenomen.
Het energieverbruik en de consumtie van iedere persoon is nog maar eens gestegen, de tropische regenwouden zijn omgehakt, het regenwater is zuur
de temparatuur is gestegen met 10 °c wereldwijd, enz, alles de normale trend volgende wat zou dan de beste plek zijn om te overleven.
(de potientiële oorlogen die dit met zich meebrengt te midde gelaten)

Ik zelf zit te denken aan rusland omdat dat land nog de meeste fossiele brandstoffen beschikt en wouden en olie en het miste last heeft van aardbevingen, orkanen en het temperatuursverschil, alle landen die zich onder de evenaar bevinden kunnen het temperatuursverschil niet aan en hebben het meeste te lijden onder de hitte, droogte orkanen, tsunamie's, overbevolking, honger en dorst enz. alle steden die zich aan een kust bevinden staan onder water. Europa zal wel minder te lijden hebben onder de effecten van globale opwarming maar als de zeespiegel stijgt zullen grote delen ervan onder water staan, groot britannië is niet meer, nederland, belgie een deel van duistsland en frankrijk staat onder water, in de zuid europeaanse landen zoals spanje italië griekenland enz. is het dan weer onleefbaar vanwege de hitte.
De VS is ook al een rampgebied de helf van al zijn grote steden staat aan een kust als die al onderwater staan, al aardbevingen en orkanen, het ganse land zal er uit zien als mexico. Denk dat canada ook een goede plek van overleven zou zijn ma dat land heeft ook al een groot deel van zijn fossiele branstoffen uitgeput.
Iemand ideën? Wat denkt jij dat de best overleefbare plek is?

Offline Robert

• 3.080
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
Ik zit zelf altijd te denken aan landen zoals Scandinavie of Oostenrijk/Zwitserland.
Die landen liggen hoog en droog. Hebben regenval voor drinkwater en waterkracht energie. in de Winter kun je er lekker skieen  ;)
Je kan je ingraven in de bergen tegen nucleaire aanvallen etc.

Offline Harrie

• 206
  • +21/-5
Ik zou geen eens willen overleven in zo'n wereld.

Offline michel

• 166
  • +22/-0
Op aarde kan het nooit onleefbaar worden mits de aarde stopt met draaien
en of de zon extreme erupties krijgt (zonnestormen zijn voorspeld voor 2011).

De aarde heeft 2 assen, zomer en winter, dag en nacht.

Ik denk dat je in een onderzeër nog het beste af bent. Er staat er ééntje op marktplaats voor
300.000 te koop. Het is dan wel een party onderzeër maar dat maakt het alleen maar leuker toch?

Offline Harrie

• 206
  • +21/-5
nooit onleefbaar?
Even heel simpel gesteld,zodat iedereen het begrijpt.
Op de noord en zuidpool is het onleefbaar,er wonen mensen ,maar het klimaat is er onleefbaar,dat slechts een paar uurtjes vliegen van waar jij woont.
In ruimtelijke zin niet eens te meten.
De zon bevat 99,85% van de massa van het zonnestelsel waarin wij ons bevinden,die massa geeft ons een klimaat waarin we kunnen overleven.Gaat die massa kleiner worden,iets wat gebeurt bij de verbranding van waterstof,heeft dat invloed op ons klimaat.
Dus hoelang is de zon groot genoeg om ons het klimaat te geven dat we nodig hebben om te overleven?
Laat ik het zo zeggen ,die zonnestormen die jij voorspelt zijn heilig bij het klimaat wat ons te wachten staat

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
Volgens mij duurt het nog wel even voor de zon is opgebrand  ;)
Maar volgens mij moet je nu niet in California of Japan gaan wonen. De kans dat je komende 50 jaar een grote verwoestende aardbeving krijgt, wordt steeds groter.
Verder zijn de binnenlanden van Rusland waarschijnlijk ook wel ok om te overleven. Je hebt daar voldoende meren en vlaktes om voedsel te verbouwen.

Offline Harrie

• 206
  • +21/-5
Dat is het dus.
Het gaat er niet om wanneer de zon is opgebrand,het gaat erom hoelang de zon voldoende energie bevat om op aarde een leefbaar klimaat te creeëren