Neoweb.nl

idee voor waterstof

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline michel

• 166
  • +22/-0
idee voor waterstof
« on: September 01, 2009, 01:09:02 AM »
In de waterstof technologie is een hoop te doen, het is zowiezo een noodzaak om deze technologie uit te breiden.

heb hier een heel mooi onderdeel van een reactor voor me liggen voor
100% autorijden op waterstof.

Op kenteken krijgen na het keuren is nog even de vraag. Vooral omdat de auto het ook nog op benzine doet, maar ook op 100% waterstof.
Wel is het zeker dat je geen wegenbelasting hoeft te betalen met waterdamp uit je uitlaat.
Maar dit terzijde. Wat zou het op kenteken zijn? H2 i.pl.v. E

Je hebt een brandstofcel,
Je hebt een opslag medium,
Je hebt ook een electromotor, maar dan moet je E op kenteken aanvragen.

Stel je hebt alles voor waterstof in één.

De moeilijkheidsgraad bij waterstof is het opslagmedium. Wat ik vroeger altijd heb geleerd is dat natuurkrachten ongekende krachten zijn. Dat is nou net wat ik van plan was.
Waterstof kun je alleen in een hogedruk tank kwijt, een deel van de energie gaat door de stalen tank heen.

Mijn idee was om een stalen tank te voorzien van een reactor. De tank heeft een inhoud, bv. 60 liter.
Bij waterstof maken komt energie vrij, je bouwt automatisch druk op in je tank. Doordat er geen pomp aan te pas hoeft te komen, kun je met je energie-source zelf de druk opvoeren zonder veel energie, electrolyse is all.
Je moet wel ged.water met zout in de tank doen voordat je begint, maar de einddruk wordt ernorm zonder al te veel poespas.

Tevens kun je met een snelle reactor zeer snel bijtanken,

Wat is wijsheid? Je kunt het ook gescheiden reactor-druktanks van H2 + O kunnen maken. Evenwicht is aanwezig tijdens de electrolyse dus het kan. Het voordeel van gescheiden opslag is een minder grote knal tijdens explosie van de H2 tank omdat de O tank nog intact kan zijn. Je zou dan een effect van ca 25% hebben, maar het zou wel verder kunnen rijken omdat de omliggende O van de buitenlucht wordt opgeslokt.

Om de veiligheid van je tank(s) te verhogen zou je ook een theoretisch enorm grote weerstand om je tank heen kunnen plaatsen. Met "weerstand" bedoel ik twee electroden om de watersof om te zetten in electrische energie ter plaatse. Je zou in theorie makkelijk fusie temperaturen kunnen bereiken.
Een waterstof vlam alleen kan al steen aan metaal smelten.

Wat moet je hiermee aan?

« Last Edit: September 01, 2009, 01:12:29 AM by michel »

Offline loadrunner

• 152
  • +23/-0
Re:idee voor waterstof
« Reply #1 on: December 15, 2009, 03:52:45 PM »
misschien is die fusie wel de oplossing.

microfusie?

een hele kleine hoeveelheid voor de fusie gebruiken, waarmee je electriciteit opwekt voor de electrolise. En bij fusie heb je helium als bijproduct, die je in een andere opslagtank kan bewaren, maar als het in de lucht verdwijnt is t ook geen probleem.

alleen de neutronenstraling is dan weer onveilig

Als alles gemakkelijk gaat, hebben we niets te doen.

Offline sparky

• 323
  • +46/-4
  • Techniek is voor iedereen!
« Reply #2 on: December 16, 2009, 11:29:34 AM »
Maar hoe bereik je de temperatuur voor fusie? (de wanden worden dan miljoenen graden)
Anders treedt er geen kernfusie op.

Offline michel

• 166
  • +22/-0
« Reply #3 on: December 18, 2009, 11:55:18 PM »
Sparky,

Als je als voorbeeld stelt een autotank (lpg) 60 liter vol met H2 en daarnaast een tank vol met O.
Dan kun je stellen dat er een bepaalde energie waarde aanwezig is. De aanwezige Waterstof en Zuurstof zijn immers een energiedrager.

Als je deze energiedragers samen laat ontploffen krijg je een explosie. Als je deze energie dragers samen door een weerstand laat lopen krijg je onwijze hoge temperaturen (theoretisch). Vandaar dat fusie temperaturen 20.000+ gehaald kunnen worden.