Neoweb.nl

Ik stoor mij aan religie u ook?

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Michiel

• *
  • 44
  • +5/-0
Ik stoor mij aan religie u ook?
« on: January 28, 2010, 08:03:37 PM »
Ik geloof niet in god, ik heb niets tegen mensen die in god geloven maar het stoort mij enorm als ze het willen kenbaar maken aan de rest van de wereld door symbolen te dragen en erover te praten op tv.
Ik weet niet of het opgevallen is maar religie is opeens weer zo populair tot mijn grootste ergering
Je kan geen krant openen of de tv aanzetten zonder dat er iemand zit te zeveren over aanslagen, de hoofddoek, moskeëen, kerken, shahira enz... Je kan ook niet meer naar een deftig politiek programma kijken zonder dat ze het weer hebben over kneltpuntthema's tussen religies. Het komt mijn strot uit.
Weet niet of het andere mensen ook zo stoort dat er altijd achterlijken zitten te zeveren over iets dat niet bestaat.

Offline klinky

• *
  • 2
  • +0/-0
Re:Ik stoor mij aan religie u ook?
« Reply #1 on: December 03, 2010, 02:19:52 AM »
Persoonlijk is religie voor mij een sprookje geschreven in tijden van onwetendheid om het volk als een kudde schapen te leiden.

Realiteit is dat er gewoon veel ellende in de wereld is en dat geloof een vorm van verzachting is om de harde wereld wat te ontvluchten.
Het stoort mij dat religie zoveel macht heeft op de wereld zonder bewijs van bestaan.
Harry Potter past voor mij in de reeks bijbel, koran en andere geweldige fantasie reeksen meer niet.

Zolang er geen "god" is die persoonlijk neerdaalt om zijn bestaan te bevestigen geloof ik nog sneller in de kerstman.

Offline loadrunner

• 152
  • +23/-0
« Reply #2 on: March 02, 2011, 03:57:09 PM »
Ik stoor mij niet aan moslims, christenen, hindoe, wetenschappers, darwin, hippies en andere mogelijke geloven die niet in het rijtje staan.

Ik heb mijn eigen ideeën, soms noteer ik ze, en mensen mogen zelf weten of ze het lezen, en ze mogen er alles over schrijven en denken wat ze willen en er over te zeggen hebben. Daar stoor ik mij ook niet aan.

Als het zover is, dan komen we er wel achter wie er nu gelijk heeft. wij , jij , ik of zij  ;)

Maar intussen vind ik het jammer dat mensen zich zo opdringen( die dan zeggen dat alleen zij gelijk hebben en iedereen die anders denkt heeft ongelijk). Als iemand gelooft in een idee, en deze blijft bij de mensen die er ook in geloven, dan is er toch geen enkel probleem? 

Schrijf alles op, en lees alles van anderen , en wat je het meeste bevalt sluit je je bij aan( dat is mijn geloof).

En ik zal nooit zeggen dat wat een ander zegt dat dat een leugen is, want ik weet dat immers niet.

Ik geloof niet in God zoals in de verhalen word geschreven, maar ik zal nooit beweren dat deze niet bestaat. Ik heb andere dingen in het leven die ik belangrijker vind, dan het welles nietes.  (in ogen van enkelen ben ik een heiden, anderen vinden mij een oelewapper, en nog weer anderen vinden mij verstrooid of knettergek, mss is er 1 van de andere 6miljard die vind dat ik gelijk heb) Maar dat is de eeuwige discussie, die je nooit zal winnen, en ook nooit zal verliezen.

Ik heb genoeg te doen, ik doe wat ik doe. (in feite doe ik alles wat ik wil, zolang het niemand anders stoort, of schade toebrengt...)

-en ik rook niet-  ;)
Als alles gemakkelijk gaat, hebben we niets te doen.

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
« Reply #3 on: March 04, 2011, 01:07:28 PM »
-en ik rook niet- 
haha

Net wat je zegt. Het gaat er niet om wat iemand gelooft. Het is immers 'geloven' niet feitelijk.

Politiek is daarmee ook een soort geloof. Politici hebben een idee hoe ze een land kunnen regeren, maar er spelen zo veel factoren, dat de exacte uitkomst niet is te voorspellen.

Zelfs op de meest feitelijke feiten, kan nog een meningsverschil ontstaan.

Het gaat er volgens mij om , dat iedereen elkaar respecteert en dat een idee of een geloof niet met geweld of dwang opgelegd moet worden.