Neoweb.nl

hoofdoekjes, burka's vs. integratie

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline bashanna

• 775
  • +55/-6
  • yourney to the future
hoofdoekjes, burka's vs. integratie
« on: April 02, 2010, 08:44:54 AM »
Er wonen in Nederland ongeveer 1 miljoen moslims. Een deel hiervan draagt geen hoofdoekje, maar het overgrote deel draagt wel een hoofdoek. Daarnaast is er een kleine groep die volledig bedekt (onder een burka) door het leven gaat.
De hoofddoek en burka zijn traditioneel ingesteld om mannen geen andere vrouw te laten begeren.

Een aantal kritische vragen aan moslims:
- waarom moeten kinderen ook een hoofddoek dragen? Zijn zij niet vrij in de keuze van een man?
- waarom zijn de vrouwen het slachtoffer van de mannen? Waarom kunnen de mannen niet voorzien worden van oogkleppen, of een kuisheidsgordel. Hier is geen sprake van gelijkheid! En is het juist niet de uitdaging van het leven om je als man goed te gedragen en geen andere vrouwen te begeren! Waarom moeten vrouwen opdraaien voor de zwakte van de man?
- wie heeft die hoofddoekjes regel ooit bedacht? Waarom luisteren jullie naar een idee dat is bedacht door gewoon een mens uit de 7e eeuw? (Mohammed).
- Stel dat Mohammed geen profeet was, dat er ergens dus iets niet klopt, dan is het toch vreselijk, dat moslims al bijna 1400 jaar de vrouw onderdrukken! Zou je dat jezelf kunnen vergeven als dat waar was? Dat Mohammed het misschien wel niet bij het rechte eind had, en dat zijn regels dus niet de wil van God zijn! Dat hij ideeen had over een mooie samenleving, maar dat het uiteindelijk een mislukking is?
- Is bedekking echt de wil van God/Allah? Waarom zou God / Allah zoiets prachtigs als een vrouw schapen om haar vervolgens levenslang onder een lap te verbergen?
- waarom wordt er zo krampachtig aan vast gehouden? De traditionele kledij van Christelijke gemeenten (klederdracht) is ook zo goed als verdwenen.
- snappen jullie (moslims) dat een hoofddoek of een burka gelijk een stempel drukt? Dat het carriere, integratie en acceptatie bemoeilijkt? Een hoofddoekje wordt niet meteen geassocieerd met slim en hoogopgeleid! Moslima die hun hoofddoekje wel hebben afgedaan, maken carriere en worden niet raar aangekeken. Terwijl ze nog wel steeds moslim zijn!
- wat is het nut, dat anderen zien dat je moslim bent? kan dat niet gewoon prive blijven?

Ik hoop echt dat moslims ALLE vragen willen beantwoorden!

Offline Florian

• 327
  • +32/-0
  • Alles heeft een tegengestelde
Re:hoofdoekjes, burka's vs. integratie
« Reply #1 on: September 08, 2010, 11:44:41 AM »
zucht... harde vragen maar ik vrees dat hier enkel rond de pot antwoorden op kunnen komen. Je moet respect hebben voor iemands geloof maar in de koran staat letterlijk dat wanneer je als moslim naar een land trekt waar andere wetten gelden, je die wetten moet volgen... Dat er zoveel protest komt op bepaalde beperkingen versta ik dus niet. Nu ja het blijft wel jammer voor moslims dat ze afgerekend worden door die enkelingen, die fundamentalisten... Een paar dagen geleden werkte ik nog met een moslim en ik moet zeggen, ik heb me geamuseerd!

Offline Renske

• *
  • 14
  • +0/-0
« Reply #2 on: September 09, 2010, 04:51:06 PM »
ik vond het raar, dat er mensen zijn die vinden dat hoofddoekjes afgeschaft moeten worden.
hoezo vrijheid van meningsuiting, je kunt je mening ook uiten door een hoofddoekje te dragen
een burka afschaffen, snap ik dan iets beter, die mensen zijn zo onherkenbaar, en stel dat iemand dan een moord wil plegen,hup burka aan en niemand herkent je.
ik vind dat je iedreen moet respecteren die een ander geloof heeft dan jij, zeg nou niet, ik geloof nergens in,
want dat doe je wel, of je gelooft in (een) God, of gelooft dat er geen God is.
als iedreen het beste met iedereen voor had en elkaar respecteerde, zouden er veel minder problemen zijn

Offline Harrie

• 206
  • +21/-5
« Reply #3 on: September 20, 2010, 08:13:12 PM »
Waarom luisteren jullie naar een idee dat is bedacht door gewoon een mens uit de 7e eeuw? (Mohammed).

dat vind ik pas een interessante vraag.
Waarom vraag je niet aan christenen waarom ze "luisteren" naar een spook?Waarvan het bestaan nooit  bewezen en beargumenteerd is.Als die goosert water in wijn kon veranderen ,waarom moeten we nu dan water bij de wijn doen?
De hoofddoek in zijn oorspronkelijke vorm is overigens bedoeld ter bescherming van het haar tegen zon,vuil en stof en heeft naar mijn ongelovige mening niets te maken met een religie of levensstijl.
De obcessie is ontstaan door idioten die het hoofddoekje misbruikte om een lenesstijl te denegreren.
Als ik moslim was had ik precies hetzelfde gedaan ,ik was een hoofdoek gaan dragen.