Neoweb.nl

Wat vindt u van de uitslagen van de gemeenteraadsverkiezingen 2010?

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline bashanna

• 775
  • +55/-6
  • yourney to the future
Wat vindt u van de uitslagen van de gemeenteraadsverkiezingen 2010?

De grote winnaars zijn Groenlinks en D66.
Verder heeft de PVV heel tactisch in slechts 2 plaatsen meegedaan, en daar goed gescoord, maar is dat representatief voor heel Nederland?
De PvdA en het CDA hebben flinken verliezen opgelopen. Ook de SP lijkt er minder goed voor te staan, maar uit een onderzoek blijkt, dat vooral hun achterban niet naar de stemhokjes is gekomen. Als de SP die groep weet te mobiliseren, kan de SP tijdens de landelijke verkiezingen wel eens hoge ogen gooien.

Verder biedt de PVV volgens mij geen geloofwaardige oplossingen voor de problemen in ons land. Als je naar de standpunten van de PVV kijkt, komen die bijna 1:1 overeen met de standpunten van het VVD, alleen is de toon van de PVV ten opzichte van hoofddoekjes en de Islam een stuk ongenuanceerder.

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
Re:Wat vindt u van de uitslagen van de gemeenteraadsverkiezingen 2010?
« Reply #1 on: March 04, 2010, 09:43:09 AM »
Het is mooi om te zien dat in de meeste hoogopgeleide steden, zoals Leiden, Delft, Utrecht, Groningen de kiezer heeft gekozen voor GroenLinks. (relatief veel hoogopgeleide mensen in die steden)
In Utrecht zijn ze zelfs de grootste partij geworden! Dat geeft ook wel aan dat hoogopgeleide mensen waarschijnlijk inzien dat duurzaamheid en sociaal beleid goed is voor Nederland.

Dat de PVV zogenaamd heeft gewonnen vind ik zwaar overtroffen. Ze doen mee in slechts 2 gemeenten, waar ze onderzoek naar hebben gedaan, of ze daar kunnen winnen.
De PVV weet heel goed problemen aan te wijzen, maar heeft zelf ook geen oplossingen.
Neem bijvoorbeeld hardere straffen.
Het maakt geen drol uit of iemand 6 of 9 maanden in de gevangenis zit. Ik denk zelfs dat iemand die langer in de gevangenis zit, minder makkelijk in de maatschappij kan terugkeren! En je kan mensen die de politie uitschelden daarom toch niet in hun knieen schieten?
Ook het deporteren van ongehoorzame/criminele Moslims is mooie retoriek, maar gewoon onuitvoerbaar. Zelfs al zou de PVV meer dan 50% van alle stemmen krijgen, dan nog hebben ze te maken met Europeesch recht!
Ook is de Islam niet het probleem. Als je je verdiept in de Bijbelse teksten, dan is de Bijbel soms nog harder en gruwelijker. Verbied dan alle Godsdienst gelijk maar.
Een burka-verbod kan ik me nog in verplaatsen, omdat dat de gelijkwaardigheid van man en vrouw ernstig verstoort, maar hoofddoekjes verbieden?? Moeten we dan ook keppeltjes, klederdracht, petjes verbieden? Ik begrijp best dat mensen een stempel drukken op mensen met een hoofddoekje, maar verbieden zet alleen maar kwaad bloed. Die groep moslims die zich zo kleden moet inzien dat ze met hun leefwijze zichzelf kansarm maken!
Net als een brede opgepompte Henky, met gouden tanden en overal tattoo's. Die is ook kansarm! Dan moeten we Tattoo's ook maar verbieden?

Offline Robert

• 3.080
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
« Reply #2 on: March 04, 2010, 10:05:25 AM »
Kunstmatige winst PVV
De PVV heeft goed onderzoek gedaan naar waar ze kunnen winnen. (slechts 2 gemeenten, waarvan er 1 niet is gelukt). In de meeste gemeenten met een soort PVV is er slechts 1 of zelfs helemaal geen één zetel voor deze partij! Ik moet toegeven dat de PVV een goede spindoctor heeft, die dit succes uitvergroot alsof ze de verkiezingen hebben gewonnen. Maar dit is gewoon selectief goed nieuws.
Als je Christelijke partijen alleen zou beoordelen op de resultaten in Christelijke gemeenten zoals, Barneveld, Epe, Bunschoten krijg je misschien nog wel grotere zege's voor die Christelijke partijen.
In Bunschoten heeft de Christenunie bijvoorbeeld 34,7% van alle stemmen! samen met het CDA zelfs meer dan 60%
Dat de PVV dan met 21,6% van de stemmen wint in Almere zegt dus niet zoveel.

Verder is het landelijk partijprogramma van de PVV voor een groot deel gejat van andere partijen.

Bijvoorbeeld:
-Weerstand tegen Europa: is grotendeels een speerpunt van de SP
-Betere zorg voor ouderen (sociaal beleid): SP, Groenlinks, PvdA, D66
-Meer asfalt: is van de VVD (overigens denk ik niet dat meer asfalt een oplossing is, maar goed)
-Meer blauw op straat: ook van de VVD (criminelen zullen zich minder op straat begeven, maar ze zijn er nog wel. Dit is dus puur cosmetisch)
-Immigratiestop en minder ontwikkelingshulp: VVD

Verder wel mooi dat D66 en Groenlinks een goede zegen hebben behaald.

Offline mjkamminga

• *
  • 48
  • +3/-0
« Reply #3 on: March 15, 2010, 04:00:17 PM »
Ik vind het jammer dat links gewonnen heeft. Op het gebied van Kunst en cultuur, milieu en misschien onderwijs ben geneigd om links te denken, maar op het gebied van economie, immigratie, veiligheid,zorg en verkeer ben ik aardig rechts. Daarom vind ik het jammer dat Nederland zoals het lijkt, links denkt.

Ik vind dat de linkse partijen bewezen hebben in goede economische tijden te kunnen regeren, alleen vertrouw ik er niet op dat de 'linkse thee drinkers' er in deze zware economische tijden met passende zware maatregelen kunnen komen. Zoals bijvoorbeeld de PvdA met plan om de bezuinigingen over een tijdsperiode van 10 tot 15 jaar om zo de laag en midden inkomens te ontzien... Hmmm, dump het probleem mooi bij de volgende kabinet. 

Ik hoop dat dit niet de landelijke uitslag wordt, ik hoop dat de rechtse partijen, met name het CDA en VVD, een 'comeback' maken.