Neoweb.nl

Investeren in duurzame energie??

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Rijks

• *
  • 13
  • +4/-0
  • Succes is where hard work meets talent..
Investeren in duurzame energie??
« on: April 08, 2010, 04:03:24 PM »
Waarom investeren we nu heel veel in duurzame energie terwijl we misschien binnen nu en 40 / 50 jaar waarschijnlijk kernfusie de belangrijkste energieleverancier wordt?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een voorstander van duurzame energie. Interesseer mezelf hier heel veel voor maar ik vroeg me dit af. Want als kernfusie inderdaad een succes wordt dan kunnen we daar zo veel hoeveelheden energie mee opwekken dat wind en zonne-energie in verhouding niets voorstelt, of zie ik dit verkeerd?

Offline Nlx

• **
  • 64
  • +17/-2
Re:Investeren in duurzame energie??
« Reply #1 on: April 18, 2010, 07:02:47 PM »
Waarom investeren we nu heel veel in duurzame energie terwijl we misschien binnen nu en 40 / 50 jaar waarschijnlijk kernfusie de belangrijkste energieleverancier wordt?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een voorstander van duurzame energie. Interesseer mezelf hier heel veel voor maar ik vroeg me dit af. Want als kernfusie inderdaad een succes wordt dan kunnen we daar zo veel hoeveelheden energie mee opwekken dat wind en zonne-energie in verhouding niets voorstelt, of zie ik dit verkeerd?

Zie de dikgedrukte letters. Je geeft zelf het antwoord namelijk al.
Iedereen heeft het recht op mijn mening ;-)

Offline Rijks

• *
  • 13
  • +4/-0
« Reply #2 on: April 19, 2010, 08:06:29 AM »
Dat is toch geen antwoord op mijn vraag, ik wil een discussie op gang brengen, als ik het antwoord op deze discussie al wist dan had ik dit topic toch niet aangemaakt.

Offline Nlx

• **
  • 64
  • +17/-2
« Reply #3 on: April 20, 2010, 02:18:53 PM »
Laat ik het dan anders zeggen: Wat als de kernfusie NIET lukt, terug naar het stenen tijdperk dan maar? Je kunt er toch niet op gokken dat dat gaat werken? Zeer verstandig dus om er NU voor te zorgen dat er behalve kernfusie andere alternatieve manieren worden ontwikkeld, zelfs als die in de toekomst MISSCHIEN overbodig worden.
« Last Edit: April 20, 2010, 02:23:36 PM by Nlx »
Iedereen heeft het recht op mijn mening ;-)

Offline Rijks

• *
  • 13
  • +4/-0
« Reply #4 on: April 22, 2010, 10:58:32 AM »
Ik denk dat wetenschappers zo lang doorgaan met experimenteren totdat ze een oplossing vinden waardoor het uiteindelijk wel lukt, hoe lang het ook duurt.

Ik ben met je eens dat je er niet van mag uitgaan dat het gaat lukken en dat je daarom niet investeert in duurzame energie, maar de vraag is wel in hoeverre ga je met investeren. In Duitsland vragen ze zich nu ook af of ze wel goed hebben gedaan om zo mega veel geld te investeren in zonnepanelen terwijl er ook landen zijn die de groei wat minder snel laten groeien maar die straks over 5 jaar wel allemaal met betere zonnepanelen zitten dan die van Duitsland (beter rendement). Snap je wat ik bedoel?

Het is altijd goed om te investeren in duurzame energie maar het is ook niet verkeerd om er bij stil te staan hoe het er misschien aan toe gaat in de toekomst. Veel mensen investeren ook in duurzame energie omdat het nu zo HOT is.