Author Topic: Wie kan mij helpen?  (Read 4204 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline freeyourmind

• Newbie
  • *
  • Waardering: +1/-0
Wie kan mij helpen?
« on: April 15, 2010, 04:57:26 PM »
Ik begeleid sinds kort ghb verslaafden om af te kicken, zie www.afkickenghb.nl
Nu is mijn vraag: Hoe zou ik de sterkte van vloeibare ghb kunnen meten? en wat voor apparatuur heb ik daarvoor nodig? Ik vang overal bot op deze vraag dus als iemand hier mij daarmee zou kunnen helpen zou dat geweldig zijn.

Alvast bedankt,

Jonathan

Neoweb.nl

Wie kan mij helpen?
« on: April 15, 2010, 04:57:26 PM »

Offline Benjamin23

• undefined
  • Sr. Technology Member
  • Waardering: +30/-4
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Wie kan mij helpen?
« Reply #1 on: April 15, 2010, 07:58:28 PM »
Ik weet te weinig af van de samenstelling van GHB om er iets zinnigs over te zeggen.

Een residu, dat alleen bestaat uit Natrium lijkt me niet helemaal kunnen, omdat Natrium heftig reageert met water onder vorming van natriumhydroxide en waterstofgas. (waterstofgas is explosief!)

Verder zou je eerst moeten weten hoe je GHB kan bereiden, maar ik weet niet of dat soort info handig is, om zomaar openbaar te maken. Krijgen we straks allemaal doe-het-zelvers, die zelf GHB gaan maken.
Op zich wel goed voor een afkickkliniek, maar niet zo goed voor de personen in kwestie.  ;)

Offline freeyourmind

• Newbie
  • *
  • Waardering: +1/-0
Re:Wie kan mij helpen?
« Reply #2 on: April 15, 2010, 08:59:23 PM »
recepten om het te maken staan er te over op internet. echter niet hoe je de sterkte kan meten.
Ik weet wel dat als je het laat verdampen je een kleverige witte klomp overhoud. deze bestaat dan uit ghb en natrium. als ik die verhouding zou weten zou ik een redelijk nauwkeurige sterkte berekening kunnen maken.
Ik heb geen scheikundige achtergrond dus voor mij is het vrij lastig te begrijpen.
Ik heb hier een link die misschien wat duidelijkheid geeft, hoop dat je me daarna verder kunt helpen.

http://partyflock.nl/topic/1045186:GHB_Chemie_and_Synthese.html

Alvast bedankt