Neoweb.nl

Aanloop naar windenergieproject

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Mx7733

• *
  • 1
  • +0/-0
Aanloop naar windenergieproject
« on: April 27, 2010, 04:25:51 PM »
Hoi,

Zoals de titel al verraad wil ik energie gaan halen uit de wind. Als trotse eigenaar van een moestuin van 108m2, zonder stroomvoorziening, lijkt deze manier van energie voorziening de juisteā€¦ Echter, ik ben een redelijke noob op dit gebied. Momenteel zit ik zonder werk en heb dus even de tijd me hier in te verdiepen (positief), het zal alleen goedkoop moeten (negatief).  Gelukkig ben ik redelijk handig en leer ik ook redelijk snel...

Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer of kijk verkeerd... ik ben opzoek naar de basis, als uitgangspunt voor de details. In hoofdlijnen kan ik onderscheiden:
1) productiewijze (windmolen)
2) ? (transport naar opslag, wat te doen bij overcapaciteit etc etc..)
3) opslag (beetje ?)
4) verbruik...

Ik moet zeker nog veel leren, maar de meeste sites gaan er vanuit dat je de basis al kent... en 'herhalen' die dus niet..

Kan iemand mij een zetje geven in de juiste richting?

BVD
-Mx

Offline michel

• 166
  • +22/-0
Re:Aanloop naar windenergieproject
« Reply #1 on: May 04, 2010, 11:40:50 PM »
U kunt een type savonius windmolen maken. Hier is veel over te vinden op youtube.
U heeft dan geen last van horizonvervuiling en het maakt geen lawaai.

Zelf ben ik na een proefversie die nu na een jaar nog draait, gemaakt van een oliedrum 200L,
bezig met een nieuwe grotere versie om energie op te wekken.

Dit zijn dan 8 savonius molens gemaakt van gebruikte oliedrums 200L, De drums draaien in
een houten frame over een lengte van ruim 10 meter. De koppeling van de drums onderling
gaat op dezelfde manier als de koppeling van locomotiefwielen.

Voor een moestuin zou solar ook een geschikte kandidaat zijn. Je kunt hier zonder veel toeters en bellen
een geschikte laadspanning maken voor het accupakket.

Bij een windmolen heb je variabel toerental. Je laadspanning is dan in het begin ook variabel.

Veel succes en als je groenten teveel hebt hoor ik het wel.