Neoweb.nl

fitness-energie

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline triple G

• *
  • 9
  • +10/-4
  • Dit forum is het helemaal !
fitness-energie
« on: April 09, 2004, 05:16:35 PM »
Hallo,

ik ben student productonwikkeling in Antwerpen en ik had een idee voor een soort alternatieve energieopwekking.

In een fitnesscentre worden (technisch gezien) toestellen aangedreven door mensen. Mensen komen er om vet te verbranden en dat kost veel energie. Tegenwoordig gebruikt men extra energie voor extra opties zoals een lcd-scherm  met het verbruik e.d. wat bij een massale energieaanwezigheid eigenlijk bizar is. Stel dat men de gebruikte energie zou kunnnen opvangen, dan creëert men een soort energiecentrale die duurzaam is, buiten installatie en onderhoud geen meerkost heeft want de energie is aanwezig en zeer milieuvriendelijk. Dus fitness voor een schoner milieu  :)

Offline harbosma

• 912
  • +160/-22
  • Verleg de grenzen op Neoweb!
    • Homepage familie bosma
Re:fitness-energie
« Reply #1 on: April 09, 2004, 05:22:42 PM »
Het klinkt eigenlijk heel gek. Wat een idee!  8)

Het kan misschien best veel energie leveren als alle fitnesscentra zo electriciteit opwekken!

Energie voor mensen, door mensen
"One small step for man, one giant leap for mankind"

Offline triple G

• *
  • 9
  • +10/-4
  • Dit forum is het helemaal !
« Reply #2 on: April 09, 2004, 05:34:31 PM »
Ik had dit voorgesteld als eindwerk maar het is afgekeurd omdat het ontwerpprobleem niet groot genoeg was om een heel jaar mee bezig te zijn. Een hometrainer en een generator bestaan al en die verbinden is te gemakkelijk.

Mmisschien dat er buiten dat eindwerk wel iets mee te doen is, daarom zou ik graag wat reacties hebben.

Offline DeNatuur

• *
  • 38
  • +29/-22
  • denatuur.nl
    • DeNatuur.NL
« Reply #3 on: April 11, 2004, 06:59:40 PM »
Cool, ik had dat idee een hele tijd terug ook al. Zou wel goed zijn. Al die mensen die elke dag maar trainen enzo.