Neoweb.nl

Hout stoom electra 2.0

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Offline michel

  • ***
  • 166
  • +22/-0
  • Gender: Male
Hout stoom electra 2.0
« on: July 10, 2010, 07:47:22 PM »
Om het topic in te korten hier een vers stukje techniek over het thuisladen van electrische auto's!!!!




Offline Benjamin23

  • ****
  • 351
  • +30/-4
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Hout stoom electra 2.0
« Reply #1 on: July 11, 2010, 03:53:13 PM »
Ik ben geen technicus met verstand van airodynamica, maar over de stand van de rotorbladen ten opzichte van elkaar. Maakt dat nog iets uit? Of is dat verwaarloosbaar? of is dat op één of andere manier met bijvoorbeeld een stroom perslucht te kalibreren?

Offline michel

  • ***
  • 166
  • +22/-0
  • Gender: Male
Re:Hout stoom electra 2.0
« Reply #2 on: July 18, 2010, 11:20:25 PM »
@Benjamin23,
Die rotor wisselaar leek heel goed maar na testen om het aantal kw's te bepalen sprongen de tranen
in me ogen.
De warmte wordt door de roterende lucht naar de buitenbuis afgedragen i.pl.v. de rvs binnenbuis 22x2 waar het hier om gaat en om de buitenbuis zat
geen watermantel op om de warmte op te nemen, precies de verkeerde interpretatie. 

Ondertussen heb ik een platen-wisselaar gebouwd van dezelfde hoogte als de rotor wisselaar en deze uitgebreid getest op roetaanslag etc, uitkomst 8Kwh.
Nu ben ik een productiemodel aan het maken met dezelfde dimensies, 17.4 Kwh.
Het model heet de HD Economizer. HD staat voor Heavy Duty. Economizer staat voor warmtewisselaar.

Deze wisselaar kun je boven je bestaande houtkachel plaatsen om de houtkachel effiecienter te maken.
De energie van de wisselaar/economizer wordt cv zijdig afgedragen.

De ontwikkeling van electriciteit opwekken
gaat naar een flash steam boiler, waar dit model funtioneel ook voor gebruikt kan worden.

Op het model en plaatje zit copyright.





« Last Edit: July 18, 2010, 11:27:00 PM by michel »

Offline Harrie

  • ***
  • 206
  • +21/-5
Re:Hout stoom electra 2.0
« Reply #3 on: July 22, 2010, 09:38:18 AM »
Ik weet niet hoever jouw kennis van turbines reikt,maar die had groot genoeg moeten zijn om te weten dat zo'n turbine gewoon geldverspilling is.
Het ziet eruit als een turbine waar een essentieel deel is weggelaten,de leischoepen.
Dergelijke turbines hebben een hogere druk nodig hebben een hoger toerental ,wat betere balans eist
Ik zou adviseren om de turbine te baseren op een peltonturbine.
Makkelijker te bouwen en te onderhouden.

Offline michel

  • ***
  • 166
  • +22/-0
  • Gender: Male
Re:Hout stoom electra 2.0
« Reply #4 on: July 23, 2010, 12:28:34 PM »
@Harrie,

Het model wat boven op de foto is te zien is, draait niet. Het is een stationair product.
Het is een warmtewisselaar die de luchtstroom een turbulentie laat maken. Ik ben het met je eens dat je dit niet als een turbine motor kan gebruiken.

Tevens heb ik ook een opstelling met rotor/stator gemaakt, dit werkt niet goed voor deze toepassing.

Ik heb gisteren tijdens testen 14Kwh uit mijn nieuwe hd economizer gehaald. De beperkende factor is nu de houtkachel die eronder staat.
Dit zijn zeer goede uitkomsten voor 1 meter rookgasafvoer en ben nog aan het onderzoeken of ik een condenserende hd ecomomizer van kan maken.






Offline Harrie

  • ***
  • 206
  • +21/-5
Re:Hout stoom electra 2.0
« Reply #5 on: July 24, 2010, 11:18:07 AM »
Om het topic in te korten hier een vers stukje techniek over het thuisladen van electrische auto's!!!!




Dit zijn de beelden waar ik het over heb.

Offline michel

  • ***
  • 166
  • +22/-0
  • Gender: Male
Re:Hout stoom electra 2.0
« Reply #6 on: July 25, 2010, 10:10:07 PM »
@Hoi Harrie,

Dat rvs ding draait niet, staat gewoon stil in een buis.
Die rvs binnenbuis, daar stroomt water doorheen en buigt onder en boven af naar buiten voor de
aansluitingen op het cv systeem.





Offline Harrie

  • ***
  • 206
  • +21/-5
Re:Hout stoom electra 2.0
« Reply #7 on: July 27, 2010, 09:23:08 AM »
Ok nu snap ik het ,heb even dat andere topic doorgebladerd en kwam tot de conclusie dat het niets te maken heeft met die turbinerotors die er tussen staan.
Wat betreft die rookgas warmtewisselaar,leuke tekening ,maar het model is alleen beschermt als je er een patent op hebt en dat patent heb ik mijn twijfels over omdat rookgas warmtewisselaars al enige decennia lang gemaakt worden:
Ook voor huis tuin en keuken gebruik zijn er wisselaars ,er zijn ventilatielucht wisselaars.
Dat zijn wisselaars met rookgasreinigers gebouwd door specialisten.
Ga eerst eens praten met een specialist voor je zelf begint te prutsen met warmtewisselaars in een schoorsteen.
Rookgassen afkomstig van hout is niet iets waar je mee kan spelen .
Ga je de temperatuur van rookgassen verlagen moeten de gassen eerst gereinigd worden
.

Offline michel

  • ***
  • 166
  • +22/-0
  • Gender: Male
Re:Hout stoom electra 2.0
« Reply #8 on: July 29, 2010, 12:16:03 AM »
@Harrie,

Jij kan het mooi verwoorden, dat vindt ik wel grappig.

Die laatste wisselaar, de hd economizer met de lamellen op 5mm afstand is getest en levert 14Kwh op een rocket stove, dit is een oliedrum met feed tube en een hele goede verbranding.
Roetaaslag 0%, Deze rookgas kun je terugkoelen tot condensketel prestaties, zegmaar 60 graden.

Als je hd economizer boven op een hout cv kachel van prity test, is de roetaanslag dramatisch, dit komt omdat deze kachel een slechte verbrandingstecniek heeft, dit zit hem in de primaire en secundaire luchttoevoer. De economizer met de lamellen op 10mm afstand en bypass klep doet het in dit geval
veel beter, deze heeft ook veel minder rendement.

De bedoeling is om de hd economizer te testen op een houtvergasser installatie.








Re:Hout stoom electra 2.0
« Reply #9 on: October 07, 2010, 10:05:02 PM »
Toch alweer enige tijd stil hier.

Ik was op zoek naar een manier om mezelf van electra te voorzien in Frankrijk. ik heb daar wel 6000m2 aan weide / bosgrond maar geen electra.

Dus als ik met mijn jaarlijkse snoeihout nout eens electra kon maken in de winter en met een zonnepaneeltje in de zomer..... (en beetjes in de winter) dan zou dat geweldig zijn.

Helaas is het hier stil gevallen. Michel, ben jij hier nog mee bezig?