Neoweb.nl

Zonnecellen - Dikte

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline PSV4LF

• *
  • 1
  • +0/-0
Zonnecellen - Dikte
« on: July 20, 2010, 10:28:56 PM »
Hallo,

Ik heb een vraag, en hopelijk kunnen jullie die beantwoorden.

Ik bezig met het schrijven van een verslag over zonnecellen, nu heb ik van mijn leraar een opdracht gekregen:

Tegenwoordig heb je thin-film zonnecellen, het voordeel hiervan is dat ze stukken goedkoper zijn om te produceren. maar als je de cellen te dun maakt zal het rendement minder worden.

Nu moet ik onderzoeken wat de grenzen aan de dikte van zonnecellen zijn.

Maar ik weet niet hoe ik dit moet doen, ik weet wel dat het iets te maken heeft met de golflengtes van de zonnestralen.

Maar verder kom ik niet, ik heb me verdiept in zonnecellen, dus ik weet hoe het in zijn werking gaat.

maarja, ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen ..  ;)

Offline michel

• 166
  • +22/-0
Re:Zonnecellen - Dikte
« Reply #1 on: July 27, 2010, 12:08:01 AM »
Hoi,

Er is best veel te vinden over dunne film zonnecellen op internet.

-De levensduur van zegmaar plastic zonnecellen is minder t.o.v. silicium cellen.
-De opbrengst verhouding is ook minder dan silicium cellen.
-In verbandt met de minimale dikte van deze cellen, dit zal een productietechnisch probleem kunnen zijn,
machines, vergelijk het met een oude filmprojector kunnen een band afrollen van 0.1mm dikte, als deze band dunner wordt, is het productieproces fragiel en waarom zou je ze dan dunner willen maken, dit is puur in je eigen nadeel.

op micro niveau, zie een een digitale camera lens, kun je de meest gebruikte golflengtes al visualiseren of de energie eruit halen in de vorm van zonne energie.