Neoweb.nl

Terugverdientijd zonnepanelen 4 tot 6 jaar (zonder subsidie!)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
« on: October 18, 2010, 08:50:46 PM »
Wist u dat zonnepanelen ook prima uitkunnen zonder (SDE) subsidie? De overheid beloont namelijk investerende ondernemers met (kleinschaligheids) InvesteringsAftrek (IA) en Energie Investeringsaftrek (EIA). Door de verschillende belastingtechnische regelingen betaalt u uiteindelijk zelf maar een gering deel van de daadwerkelijke investering. Natuurlijk zijn er wel een aantal voorwaarden waar u aan moet voldoen. Zaken als het stroomverbruik, geplande investeringen en de rechtsvorm van uw onderneming spelen stuk voor stuk mee. In gunstige gevallen mag u rekenen op een terugverdientijden van slechts 4 jaar. Verder zijn rendementen te halen van 6-7% / jaar over een periode van minimaal 20 jaar. Een hele veilige investering dus, met een prima rendement. En het is goed voor het imago van uw bedrijf.

Zie ook:
 - http://www.thesunshinecompany.nl/
 - Top 50 Solar (lijst met andere bedrijven in de zonneenergie branche)

Offline Nlx

• **
  • 64
  • +17/-2
Re:Terugverdientijd zonnepanelen 4 tot 6 jaar (zonder subsidie!)
« Reply #1 on: October 18, 2010, 11:39:35 PM »

[knip]
Interessant verhaal. Combineer dat met eigen import van de zonnepanelen uit China en je terugverdientijd wordt < 2 jaar.

Ik zal me er binnenkort eens in verdiepen, want ik heb nog wel wat m2 aan dak die volgezet kunnen worden. ;)
Iedereen heeft het recht op mijn mening ;-)