Neoweb.nl

Cold Fusion in de hoogste versnelling

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Man on Bridges

• *
  • 1
  • +1/-0
Cold Fusion in de hoogste versnelling
« on: January 23, 2011, 10:03:59 PM »
We staan op het punt van een gigantisch grote doorbraak op het gebied van energieopwekking, die zijn weerga absoluut niet kent!
Neem s.v.p. een kijkje op deze website:
http://www.journal-of-nuclear-physics.com/
Als het deze Italiaanse heren echt lukt, zijn we in één klap verlost van het energieprobleem d.m.v. Cold-Fusion.
Het bewijst bovendien dat kernfusie helemaal niet groot (met Iter proporties) hoeft te zijn om grootse resultaten te bereiken en bovendien in één keer volwassen is geworden en NIET gevaarlijk is voor mens en milieu!
Wat hier lijkt te gaan lukken is werkelijk de heilige graal.

Indien dit echt lukt, stel ik voor om ALLE subsidie etc. die nu nog aan andere groene vormen wordt gegeven per direkt over te hevelen naar deze Cold Fusion techniek!
« Last Edit: January 23, 2011, 10:07:22 PM by Man on Bridges »
"Concerning matter, we have been all wrong. What we have called matter is energy, whose vibration has been so lowered as to be perceptible to the senses. There is no matter." — Albert Einstein

Offline Robert

• 3.076
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
Re:Cold Fusion in de hoogste versnelling
« Reply #1 on: January 24, 2011, 10:11:25 AM »
De website (journal-of-nuclear-physics.com) die je citeert is offline (vanwege hoge bandwith), en via de google cache zie ik alleen berichten van zaterdag of ouder.
Ik ben dus heel benieuwd naar de feiten rondom dit verhaal over koude kernfusie (cold fusion).
Als er echt cold-fusion mogelijk is, is dat inderdaad een enorme doorbraak!

Feit blijft nog wel dat er ook bij cold-fusion meer energie uit moet komen om het energetisch rendabel te maken. Zolang dit niet het geval is, is het een mooie prestatie, maar nog lang niet de oplossing voor het wereldwijde energieprobleem.

Ik wacht de berichtgeving dus af met enige ingehouden enthousiasme.  ;)