Neoweb.nl

vulkanen

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vulkanen
« on: April 01, 2011, 05:31:40 PM »
hallo ben niuew hier zal me even voorstellen als mystic-unicorn ben moeder van 4 kinderen en erg geintreseerd in natuur zoals vulkanen en tsunami's, en waar dat door onstaat. nou ben ik eigen ook benieuwd of er mensen zijn die op de hoogte zijn campi flegrei en zoja, lees heel veel verhalen erover zonder nu te weten wat er prcies gaande is weet dat zij bang zijn dat de vulkaan uitbarst,maarja ik denk wel dat je als mens voor de vesuvius ook best bang mag zijn,en dan zeker voor deze super vulkaan maar wat zouden de gevolgen zijn als deze vulkaan uitbarst.
en wie kan mij wat vertellen wat er bij de ring of fire aan de hand is want er schijnen best vulkanen aan het werk te zijn hopelijk vind ik hier een antwoordt mvg mystic-unicorn

Offline Robert

• 3.071
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
Re:vulkanen
« Reply #1 on: April 06, 2011, 12:52:19 PM »
De Ring van Vuur / Ring of Fire
De Ring van Vuur (ook wel: Ring of Fire) is een ringvormig gebied rondom de Grote Oceaan die bekend staat om het veelvuldig optreden van aardbevingen en vulkaanuitbarstingen. De Ring van Vuur bevindt zich dus niet in Europa.

Vulkanen in Europa
Het Europees continent telt wel zo'n 100 vulkanen, waarvan er 30 op het grondgebied van de Europese Unie liggen, die de afgelopen 10.000 jaar actief zijn geweest. In Griekenland en Italiƫ hebben zich sinds de zestiende eeuw 140 uitbarstingen voorgedaan.

Vulkaan Campi Flegrei Caldera
De vulkaan Vesuvius verwoestte 2000 jaar geleden Pompeii, maar vandaag de dag is de vulkaan "Campi Flegrei caldera" (die verscholen ligt onder water) een nog veel groter gevaar (als hij uitbarst) Volgens sommige wetenschappers zou Campi Flegrei caldera een enorme ramp kunnen betekenen. die velen levens zal kosten en Europa maandenlang in duisternis zou kunnen storten.

Tsunami in Nederland?
De aardschokken die bij een dergelijke uitbarsting ontstaan, zouden ook kunnen zorgen voor tsunami's, alleen denk ik persoonlijk dat zo'n golf gestopt wordt door Het Kanaal bij Frankrijk en Engeland.
Andersom zou het erger zijn, als er ergens in Noorwegen een vulkaan uitbarst!! Dan zou een tsunami water in het 'reservoir' van het Kanaal kunnen duwen, waardoor je een soort springvloed krijgt. Dan zijn de dijken van Nederland misschien niet hoog genoeg.