Neoweb.nl

ipad of tab?

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
ipad of tab?
« on: September 17, 2011, 07:43:23 PM »
Heeft u al een ipad of tab? Of bent u van plan binnenkort een tablet-pc of ipad aan te schaffen? Van welk merk (apple? Samsung?)
En wat voor besturingssyteem? Android? Windows? Apple?

Deel uw ervaring over tablets, tabs en ipads op neoweb.nl

Offline Robert

• 3.076
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
Re:ipad of tab?
« Reply #1 on: January 16, 2012, 08:44:19 AM »
Ik heb lang getwijfeld. Ik ken iemand met een iPad 2 van Apple en kende eigenlijk niemand met een galaxy tab 10.1 van samsung.

Ik heb me overal laten informeren en heb diverse testen bekeken van iPad 2 vs Samsung Galaxy Tab 10.0.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Samsung Galaxy Tab.

Waarom kiezen voor de Samsung Galaxy Tab?

Als je al diverse apple producten hebt, zal de iPad waarschijnlijk wel je voorkeur hebben, maar als je meer van windows computers bent, komt android toch het dichst in de buurt.

De Galaxy Tab is sneller, dunner en lichter. En in de praktijk zijn de verschillen echt verwaarloosbaar.  Alsof 20gram uitmaakt.
Daar staat tegenover dat de native applicaties van Apple sneller lijken te reageren.
Als je bijvoorbeeld de fotoviewer van apple ipad 2 bekijkt, dan reageert dat nagenoeg direct. Op de Galaxy Tab 10.1 zit hier een kleine vertraging in. (latency). Maar ook dat is muggenziften.
En wellicht dat dit met een software-update te verhelpen is. 

Voor de rest heeft de Galaxy tab meer mogelijkheden. Je koppelt hem zo aan je pc en je kunt dan alle directories benaderen. Even wat pdfjes erop en klaar.
Bij apple gaat alles door iTunes heen. Beetje raar om je fotos, documenten etc. via iTunes (muziekprogramma) erop te zetten.

En nu ik de Galaxy Tab 10.1 heb, merk ik dat er veel mensen een Galaxy Tab hebben. Vooral IT-professionals kiezen toch voor de meer 'open' benadering van het Android besturinssysteem, dat dichter bij Windows lijkt te liggen.

Ik ben overigens benieuwd wat microsoft gaat doen op tab-gebied. Ik had graag nog even gewacht op een Windows 8 tab, maar goed.. dan hebben we weer wat om voor te sparen.