Neoweb.nl

Moet Mauro het land uit ja of nee?

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Robert

• 3.076
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
Moet Mauro het land uit ja of nee?
« on: October 30, 2011, 02:51:30 PM »
Het landelijke nieuws wordt gedomineerd door de Kwestie Mauro. Mauro is een jonge asielzoeker van 18 jaar, die al 8 jaar in Nederland verblijft, maar nu dreigt uitgezet te worden.

Binnen het CDA leidt de discussie rondom Mauro tot grote verdeeldheid. Enerzijds moet het CDA meewerken met de PVV en dus een harder asielbeleid steunen. Anderzijds is het merendeel van de achterban van het CDA fel tegen het uitzetten van Mauro. Het CDA is in de peilingen gedaald tot 11 zetels. (ter vergelijking: Groenlinks en D66 hebben beide 10 zetels in de kamer en de SP heeft op dit moment zelfs 15 zetels in de kamer). Het ooit zo machtige CDA is dus verworden tot een splinterpartij, die totaal geen macht meer uitstraalt.

Maar goed,

Wat vindt u? Moet Mauro het land verlaten ja of nee? En waarom vindt u dat Mauro wel of niet moet vertrekken?

Nante Hermans

Re:Moet Mauro het land uit ja of nee?
« Reply #1 on: October 30, 2011, 05:43:16 PM »
Ik ben geen nederlander maar ook in belgie wordt dit onderwerp aan het licht gebracht en als ik me niet vergis is hij al tien jaar in nederland is het dan niet onlogisch dat hij moet weggaan dat betekent dat er een fout is gemaakt toen hij het land binnenkwam.

Offline melvin

• *
  • 7
  • +0/-0
Re:Moet Mauro het land uit ja of nee?
« Reply #2 on: October 31, 2011, 10:03:36 AM »
Ikzelf zou zeggen dat hij mag blijven en ik denk dat de regering dat ook zal zeggen. Alleen het grootste probleem is, als ze het voor Mauro doen, betekent dat dus ook meteen voor alle andere die eigenlijk het land moesten verlaten, toch mogen blijven. Daar worstelt de regering mee. En volgens mij hebben ze al besloten dat hij het land uit moet.

Aan de andere kant heeft hij het wel beter dan andere mensen die het land uit moeten. Hij heeft een opleiding gehad (neem ik aan) en is het makkelijker voor hem om in goede lijnen ze leven te lijden is het land waar hij vandaan kwam.