Neoweb.nl

Duivelse dilemma's voor Politici. Wat zou jij doen als politicus?

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Online Robert

• 3.080
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
Let op! Dit is hypothetisch, maar ik kan me zoiets dus wel voorstellen.

Stel je bent minister van een grote partij.

En de Shell komt naar je toe en zegt:"Wij hebben berekend dat als auto's 130 ipv 120km rijden, jullie (en wijzelf) een hoop geld binnen kunnen halen."
Auto's die harder rijden, verbruiken namelijk meer benzine en dat is goed voor de accijnzen (en voor onszelf).

En als u dat niet doet, moeten wij onze bijdrage aan uw partij voor de komende jaren misschien maar weer herzien.

Of.. een grote energiemaatschappij komt en zegt:"Wij willen graag een kerncentrale of kolencentrale bouwen en zouden uw partij graag willen sponsoren".

Wie kan er nog meer van dit soort 'hypothetische' duivels dilemma's voor politici bedenken?

Online Robert

• 3.080
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
Re:Duivelse dilemma's voor Politici. Wat zou jij doen als politicus?
« Reply #1 on: December 01, 2011, 08:04:23 AM »
Nog eentje als voorzet.

Een grote bouwonderneming (of consortium van), die wel even het fileprobleem voor je willen oplossen, maar daarmee wel jarenlang files veroorzaken en er eigenlijk alleen voor zorgen, dat we nog sneller bij een volgende file op de route kunnen aansluiten.

Of een grote milieu stichting, die ook dreigt met een financiƫle aderlating als hun ideeen en plannen niet worden behartigd?

Nante Hermans

Re:Duivelse dilemma's voor Politici. Wat zou jij doen als politicus?
« Reply #2 on: December 10, 2011, 06:05:24 PM »
Ik zou deze problemen zien op te lossen op lange termijn maar niet dat er eventjes een bouwbedrijf komt en dat allemaal doet je maakt regels met dat bouwbedrijf dat ze bijvoorbeeld geen twee lange stukken in een keer doen en dat er altijd een wegomlegging is zou ik dat bouwbedrijfs aanbod aanvaarden indien ze overeenstermmen met wat ik in gedachte had en dit gelijdelijk doet .