Neoweb.nl

Nieuwe 2e kamer verkiezingen 2012

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Robert

• 3.071
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
Nieuwe 2e kamer verkiezingen 2012
« on: April 24, 2012, 03:40:57 PM »
Het gedoogkabinet Rutte is gevallen. Op wie gaat u stemmen tijdens de verkiezingen van de 2e kamer in 2012?

Welke onderwerpen moeten we aanpakken.

Offline Robert

• 3.071
  • +269/-11
    • Neoweb
Re: Nieuwe 2e kamer verkiezingen 2012
« Reply #1 on: July 30, 2012, 05:03:24 PM »
Tijdens de 2e kamer verkiezingen doen er ook een hoop kleine partijen mee. Echter zijn deze te klein om voldoende publiciteit te krijgen. Bijna niemand kent deze partijen.

Kent u een van deze kleine partijen, plaats dan hier wat informatie en eventueel een weblink.
Op deze manier hopen we een overzicht te krijgen van het gehele politieke spectrum.

Offline bashanna

• 775
  • +55/-6
  • yourney to the future
« Reply #2 on: August 26, 2012, 09:30:02 AM »
Het duurt nog maar 2,5 week tot de 2e kamerverkiezingen op 12 september.

Ik vind het raar dat politici zomaar kunnen roepen dat ze bijvoorbeeld 1.000 euro per werkende Nederlander willen teruggeven.

Dat is toch gewoon stemmen kopen? Rutte gebruikt de staatskas om zijn eigen partij te promoten?

Offline Robert

• 3.071
  • +269/-11
    • Neoweb
« Reply #3 on: August 26, 2012, 10:03:39 AM »
Tja, zo kun je het zien, maar er zijn wel meer partijen die cado's geven. Blijkbaar scoort dat goed bij het electoraat.
Maar de manier hoe jij het schetst is eigenlijk wel de waarheid ,maar daar tegenover staan ook enorme bezuinigingen om het begrotingstekort weer op pijl te krijgen.

Als je de staatsschuld terug zou brengen naar 0, of zelfs een overschot zou creeeren, hoef je jaarlijks geen miljarden te betalen aan rentes. Dit geld kun je dan gebruiken om weer nuttige zaken aan te pakken.

Op dit moment is de Nederlandse Staatsschuld zo'n 400 miljard. En betalen we ruim 10 miljard per jaar aan rente lasten op de Nederlandse staatsschuld.
Na het kabinet lubbers III (1994) was de staatsschuld gegroeid tot  218 miljard.
Daarna in de kabinet Kok (paars 1 en 2) bleef de staatsschuld netjes onder controle. Er volgde een periode van enorme groei !!
De staatsschuld steeg van 1994 tot 2001 slechts tot 227 miljard.
In 7 jaar tijd slechts een stijging van 9 miljard !!

Daarna kwam balkenende (2002 - 2010) en liep het tekort op van 227 naar naar 371 miljard !!!
in 8 jaar tijd een stijging van 144 miljard !! (bedankt Jan Peter !!)  :'(

Ik weet niet precies de achterliggende redenen, maar ik kan me niet voorstellen dat de wereld zoveel anders was voor of na balkenende. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
« Reply #4 on: September 19, 2012, 11:43:53 AM »
Ik heb op de PvdA gestemd. Ik had echt gehoopt dat Diederik met z'n partij de grootste zou worden.

Offline Robert

• 3.071
  • +269/-11
    • Neoweb
« Reply #5 on: November 23, 2012, 03:30:36 PM »
Ik ben blij dat er nu een kabinet is. En het verdient misschien niet de schoonheidsprijs, maar laat dit kabinet nu ook z'n werk doen.
We hebben er niets aan als het kabinet na een jaar weer valt.

Dus oproep aan de oppositie (en de schreeuwerige TELEGRAAF-media) ... en voornamelijk OMWILLE VAN HET LANDSBELANG : geef de huidige zittende regering de tijd en support om deze plannen uit te voeren. En val ze niet steeds af.
Als de machtsverhoudingen anders zouden zijn, zou men ook niet willen dat deze plannen aan alle kanten worden getorpedeerd.

We hebben nu echt meer aan duidelijkheid, dan aan het afzwakken en veranderen van allerlei regels. De mensen in Nederland weten nu wel dat we moeten bezuinigen dus die maatregelen moeten gewoon uitgevoerd worden. Smeed het ijzer nu het heet is.

Iedereen weet dat een partij die niet absoluut het grootst is, concessies / water bij de wijn moet doen.