Neoweb.nl

methodes om evenwicht te behouden.

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Benontherock

• 436
  • +135/-52
  • Hij is fijn!
    • www.benontherock.tk
methodes om evenwicht te behouden.
« on: May 11, 2004, 09:25:23 AM »
Tegenwoordig worden er steeds meer tweebenige robots gemaakt maar die zijn moeilijk in evenwicht te houden. vier- of zesbenige robots staan uit zichzelf in evenmwicht maar zijn tergend langzaam. eenbenige robots kunnen alleen in dynamische evenwicht blijven door steeds in beweging te blijven.

Welk evenwichtsysteem vind jij het beste en waarom. Misschien een paar plaatjes. ;)
Denk positief, denk creatief, denk realistisch, kortom denk goed ;)

Offline JAN

• *
  • 21
  • +9/-3
  • Dit forum is het helemaal !
    • Ceratec Technical Ceramics BV
Re:methodes om evenwicht te behouden.
« Reply #1 on: May 14, 2004, 04:05:04 PM »
Radiografisch bestuurbare vliegtuigjes hebben een systeem waarmee ze horizontaal blijven door een gestuurd/beweegbaar gewicht in de romp.

Ik kan me voorstellen dat dit best kan werken.

Offline the eagle

• 725
  • +123/-8
  • De tijd zal het leren!
Re:methodes om evenwicht te behouden.
« Reply #2 on: June 04, 2004, 07:00:07 PM »
Ik zelf zit te denken aan 6 benige robots omdat je op vier kan lopen dus er kunnen er dan twee uit vallen. En je hebt dan een back-up.

Offline Denton

• 444
  • +86/-9
  • Who is talking about progress is a slow proces?
Re: methodes om evenwicht te behouden.
« Reply #3 on: March 02, 2005, 05:57:58 PM »
Ik ga voor de twee benige robots. Hierbij moet er dan een programma geschreven worden dat er voor zorgt dat het aangrijpings punt van zijn gewicht steeds boven de dragende voet wordt gezet. Een aantal kleine motoren balanceren de robot dan steeds door preventief iets naar voren en naar achteren te bewegen (maar een fractie). Een stil staande mens staat immers ook niet 100% stil!

Denton

Offline Zachary

• 121
  • +10/-3
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
Re: methodes om evenwicht te behouden.
« Reply #4 on: August 22, 2005, 03:16:26 AM »
Denton meet eens, in een menselijk lichaam bewegen ook veel organen o.a. het evenwichtsorgaan, de vloeistof die erin zit is nog in beweging die vervolgens een seintje door geeft...etc, ect. Je kent het verhaaltje wel! Maar ze kunnen zo'n instrument maken met een horizontale vliegwieltje dat ronddraaid. Maar ik blijf het interresant vinden! 8)
Enjoy life! Maybe you live once...so don't screw up!!!