Neoweb.nl

Informatie over Dinosaurussen

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
Informatie over Dinosaurussen
« on: June 29, 2004, 12:24:25 PM »
Sinds kort een nieuwe pagina over dinos, van T-rex tot Mammoets en van Stegosaurussen tot Triceratops:

http://dinosaurus.pagina.nl/

Offline harbosma

• 912
  • +160/-22
  • Verleg de grenzen op Neoweb!
    • Homepage familie bosma
Re: Informatie over Dinosaurussen
« Reply #1 on: June 29, 2004, 12:39:34 PM »
"One small step for man, one giant leap for mankind"

Offline Benontherock

• 436
  • +135/-52
  • Hij is fijn!
    • www.benontherock.tk
« Reply #2 on: July 09, 2004, 05:21:19 PM »
Wisten jullie dat de beroemde T-rex eigenlijk geen roofdier was zoals je vaak ziet in de films maar een aasdier. verdere details zie http://www.neoweb.nl/forum2/index.php?topic=554.0
Denk positief, denk creatief, denk realistisch, kortom denk goed ;)

Offline mrich

• *
  • 8
  • +2/-1
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
« Reply #3 on: August 19, 2004, 11:48:05 PM »
Ik verbaas me vaak over op hoe weinig feitelijke informatie de meest gedetailleerde reconstructies worden gemaakt. Uit een paar versteende botten wordt een heel dier gereconstrueerd, inclusief huidstructuur, kleur van de huid, tekening van de huid, het geluid dat ze voort brengen (zie gerenommeerde docu 'Walking with the dinosaurs' van BBC) Allemaal zaken die niemand ooit gezien/gehoord heeft of waarvan (naar mijn weten) geen restanten van zijn...
Ook de lichaamsvormen voorzover die door de hoeveelheid vet/spierweefsel wordt vormgegeven kan m.i. nooit op feiten gebaseerd zijn.
Ik krijg wel eens het idee dat de hele prehistorie een grote 'artist impression' is en minder op wetenschap is gebaseerd als men wil doen voorkomen.

Offline Benontherock

• 436
  • +135/-52
  • Hij is fijn!
    • www.benontherock.tk
« Reply #4 on: August 31, 2004, 11:38:58 AM »
kleur kunnen ze inderdaad niet weten maar het is logisch dat ze bruin/ \groen in de jungle waren om niet op te vallen plus de krokodil (laast overgebleven dinosaurus is ook bruin/groen dus dat is een logische aanname. de skelletten zijn vaak incompleet maar het hoofd kan natuurlijk niet supergroot zijn op een lichaam dus wordt het lichaam met andere soortgelijke dino's vergeleken waar het onbrekende deel wel van bestaat zodat ze een beetje een idee van de lichaamsverhoudingen hebben. Als je het skelet hebt dan kun je de uiterlijk redelijk creeeren (met shedels kunnen ze zo de identiteit van mensen achterhalen) geluid is gegokt maar het is logisch dat een groot beest een angstaanjagend en hard geluid maakt.
Denk positief, denk creatief, denk realistisch, kortom denk goed ;)

Offline korien

• *
  • 8
  • +1/-0
  • Minnaar der Aarde!!
« Reply #5 on: August 03, 2006, 04:49:06 PM »
haha! Ik was laatst voor een onderzoek over Sauropoden in de Naturalis in leiden en de paleontoloog aldaar vertelde me dat het hele onderzoek over dino's voor 80 procent bestaat uit Paleofantasy en voor 20 procent uit wetenschap.
Geoloog In De Dop!

Offline flambojan

• **
  • 97
  • +17/-1
  • Dit forum is het helemaal !
« Reply #6 on: August 03, 2006, 05:15:27 PM »
lol Paleofantasie .. goede woordkeus!
Ik vind die kleurtjes ook altijd zo leuk verzonnen.