Neoweb.nl

Aliens?

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline admin

• The Admin
  • 582
  • +112/-10
  • Neoweb Technologie Forum
    • www.neoweb.nl
Aliens?
« on: July 19, 2004, 09:10:15 PM »
Heb je ze gezien? of denk je dat ze niet bestaan?
"The Future Starts Here!"

Offline mickenhans

• *
  • 33
  • +22/-1
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Aliens?
« Reply #1 on: July 19, 2004, 10:17:06 PM »
Tuurlijk bestaan ze. En ze zijn inteligent. Daarom nemen ze geen akt met ons op   

Offline Rens

• *
  • 36
  • +21/-2
    • Gannondorfs schuilplaats
« Reply #2 on: July 19, 2004, 10:24:29 PM »
Ik geloof wel dat aliëns bestaan want als men zegt dat het heelal oneindig is en dat er parrelelle universums bestaan dan zijn er ook oneindig veel levensvormen.
« Last Edit: July 19, 2004, 11:20:17 PM by admin »
Niets verbaast me meer dan tijd en ruimte, maar tegelijk is er ook niets meer dat me minder verontrust.
Charles Lamb (1775-1834)

Offline K. Jansen

• *
  • 21
  • +12/-0
  • Wat niet kan, kan toch!
« Reply #3 on: August 16, 2004, 10:52:19 AM »
beste mensen

mochten er aliens bestaan dan zijn er 2 kansen, ze zijn slimmer als ons of ze zijn dommer als ons, als ze slimmer als ons waren hadden ze ons al wel gevonden, mochten ze dommer als ons zijn dan hoef ik er niks mee te maken hebben! :D

groetjes Kasper
Wat niet kan, kan toch!

Offline nilez

• 185
  • +43/-8
  • Travelling through time
« Reply #4 on: August 17, 2004, 05:43:40 PM »
beste mensen

mochten er aliens bestaan dan zijn er 2 kansen, ze zijn slimmer als ons of ze zijn dommer als ons, als ze slimmer als ons waren hadden ze ons al wel gevonden, mochten ze dommer als ons zijn dan hoef ik er niks mee te maken hebben! :D

groetjes Kasper

Het kan ook zo zijn dat er aliens zijn die slimmer zijn en dat ze ons gevonden hebben. Dat ze ons gevonden hebben hoeft niet te betekenen dat ze iets met ons te maken willen hebben.

Offline harbosma

• 912
  • +160/-22
  • Verleg de grenzen op Neoweb!
    • Homepage familie bosma
« Reply #5 on: August 29, 2004, 11:07:58 PM »
Het is natuurlijk ook best mogelijk dat er aliens zijn die even slim zijn als ons, toch?
"One small step for man, one giant leap for mankind"

Offline nilez

• 185
  • +43/-8
« Reply #6 on: August 30, 2004, 04:34:47 PM »
Dat is ook nog een mogelijkheid. Maar dat is niet erg van toepassing aangezien wij ook niet slim genoeg zijn om aliens te vinden zullen zij dat dan ook niet zijn.

Offline harbosma

• 912
  • +160/-22
    • Homepage familie bosma
« Reply #7 on: September 01, 2004, 09:15:34 AM »
Waarom zouden wij niet slim genoeg zijn om aliens te vinden?  ???

Het heelal is zo ontzettend groot... de kans dat je een buitenaardse nederzetting tegen het lijf loopt is gewoon zeer klein.
Bovendien is het nog maar de vraag of we signalen meteen herkennen, daar gaat waarschijnlijk ook veel tijd overheen.
Ik ben er van overtuigd dat we ooit bewijzen van buitenaards leven zullen ontvangen, maar het kost tijd, veel tijd.

Offline Robert

• 3.076
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
« Reply #8 on: September 01, 2004, 10:40:50 AM »
Arthur C. Clarke had het volgende idee:

Aliens zullen misschien wel gebruik maken van radiogolven, maar de frequentie waarop we zoeken is gewoon niet slim gekozen. De hoge frequenties hebben een te klein bereik. 
Ultra-lage radiogolven, (golven van meer dan 100 of 1000 meter) dringen veel dieper het heelal door.
Op aarde hebben we niet de faciliteiten om deze zware geluidsgolven op te vangen.
Hij stelde voor om een soort "Urchin"-achtig apparaat te bouwen, waar de geluidsgolven in opgevangen kunnen worden. Dit apparaat zou dan ver voorbij Jupiter moeten zweven, om de geluidsgolven op te vangen.

ps..ik weet niet de Nederlandse naam voor een Urchin, maar hieronder zie je er één:

Offline Mortharer

• *
  • 9
  • +9/-0
  • freedom is were opinions clash.
    • Eddy and Sharons Website
« Reply #9 on: September 14, 2004, 09:33:54 AM »
??ZEE-EGEL!! ;D

Offline Benontherock

• 436
  • +135/-52
  • Hij is fijn!
    • www.benontherock.tk
« Reply #10 on: September 17, 2004, 09:44:27 AM »
dat is mooi geen zeegel.
Denk positief, denk creatief, denk realistisch, kortom denk goed ;)

Offline harbosma

• 912
  • +160/-22
    • Homepage familie bosma
« Reply #11 on: September 17, 2004, 05:15:17 PM »
Volgels Kramers vertaalwoordenboek:

urchin - znw joch(ie) o schelm, rakker         O0

Ruud

« Reply #12 on: September 30, 2004, 01:54:02 AM »
Ik denk dat we wat buitenaards leven betreft een grote denkfout maken, namelijk dat ze ook maar enigzins op ons lijken. Kijk maar naar de gemiddelde SF serie of film en je ziet aliens die op ons lijken. meestal lopen ze op 2 benen,  hebben ze 2 ogen, hebben ze dezelfde emoties. En hebben ze een technologische beschaving. Ze communiceren (meestal) onderling dmv spraak (net als wij). Ze komen op mij tenminste altijd zeer menselijk over. Ik denk dat aliens doordat ze op een andere planeet leven en een totaal andere evolutie als ons hebben ondergaan in de verste verte niet op ons lijken. Het leven op onze eigen planeet is al zo totaal verschillend (vergelijk maar eens een mens met een inktvis) laat staan op een planeet die lichtjaren van ons vandaan staat. We kunnen nog niet eens fatsoenlijk communiceren met andere (min of meer) intelligente levensvormen op onze eigen planeet ( ik denk hierbij aan walvissen en dolfijnen).
Als we ooit in contact komen met buitenaards leven vermoedt ik dat we een gigantisch communicatie probleem krijgen.
Op Aarde ziet het leven er in grote lijn zo uit:
Er is plantaardig leven en er is dierlijk leven, al het leven op Aarde heeft DNA, al het leven is gebaseerd op koolstof, voor de natuurlijke selectie (evolutie)is het leven opgedeeld in vrouwelijk en mannelijk (daardoor kan het DNA zich splitsen en kan er natuurlijke selectie plaatsvinden).
Op een andere planeet kan dit totaal anders zijn, mischien hebben ze wel geen DNA en zijn ze niet gebaseerd op koolstof maar op silicicum of op ijzer of wat dan ook. En mannelijk of vrouwelijk (2 geslachten dus). Mischien hebben buitenaardsen wel 3 of 4 of 5 geslachten. En mischien ook maar een en hebben ze een andere manier voor hun evolutie.
En technologisch??
Als je een mierenhoop of een bijen of wespennest bekijkt en ziet hoe ze communiceren en hoe georganiseerd ze zijn ben je geneigd te denken dat je te maken hebt met een intelligente soort (terwijl een mier toch niet nadenkt, maar alles instinctief doet)
Mischien zijn er wel buitenaardse beschavingen die hierop lijken.
En omgekeerd, mischien zijn er wel levensvormen die vele malen intelligenter zijn als wij en een veel hoger bewustzijnsniveau als wij hebben. maar omdat ze niet zoiets als handen hebben geen technologische beschaving kunnen opbouwen, terwijl ze mischien onderling communiceren waar wij geen flauw benul van zouden hebben. Maar wij zouden denken dat ze niet intelligent zijn.
Kortom ik denk dat aliens (al of niet bewust) zo totaal van ons verschillen dat we bijna niets van elkaar zouden begrijpen.
(mensen onderling hebben al moeite om elkaar te begrijpen (cultuurverschillen en zo) Laat staan mens en alien!!!

ps: in het boek" cosmos" van Carl Sagan wordt een levensvorm beschreven zoals die op een Jupiter achtige planeet (gasreus)  uit zou kunnen zien.(dit is een stuk realistischer (naar mijn mening) dan bijvoorbeeld de Klingons of de Vulcans uit Startrek!!)

Offline nilez

• 185
  • +43/-8
« Reply #13 on: September 30, 2004, 05:57:37 PM »
Maar die SF-films en series zijn dan ook niet bedoeld om een realistisch beeld te geven maar om mensen te vermaken en zeg nou zelf, zou jij graag naar een film kijken waar niemand met elkaar kan praten. Denk het niet hé.

Ruud

« Reply #14 on: September 30, 2004, 09:18:16 PM »
Het gaat er niet om ofdat deze films en series niet leuk of spannend zouden zijn(ik mag graag naar startrek of zo kijken). Ik heb er alleen maar mee wilen aangeven dat wij (naar mijn mening) over het algemeen een verkeerd beeld hebben van aliens.
(waarschijnlijk dan, mischien zijn er wel degelijk aliens die op ons lijken, zeker weten doe ik natuurlijk ook niks!!)

Ruud

« Reply #15 on: September 30, 2004, 09:55:44 PM »
Trouwens nu we het toch hebben over SF films en hoe realistisch ze zijn. Er zijn wel SF films waarin de aliens behoorlijk van ons verschillen. Bijvoorbeeld de film "Dune"van David Lynch, op een woestijnplaneet zwermen een soort gigantische wormen onder het zand rond , deze wormen zijn 100den meters lang en produceren een soort bewustzijnsverhogende drug.
Een ander voorbeeld is de film "Starshiptroopers van onze eigen Paul Verhoeven, ook in deze film zijn de aliens behoorlijk anders als wij ( de bugs, een soort grote insecten in allerlei soorten en maten) de rest van de film is verre van realistisch, maar de aliens zijn zeer overtuigend.

Breenzz

« Reply #16 on: October 05, 2004, 03:08:51 AM »
maar toch zijn er mensen die ze hebben gezien ....en zelfs zijn ontvoerd.. :o

Hoe gaan we daar dan mee om...?   ???

Offline nilez

• 185
  • +43/-8
« Reply #17 on: October 05, 2004, 01:44:11 PM »
Waarom zouden aliens mensen ontvoeren. Om experimenten op ze te doen? Lijkt me onwaarschijnlijk.

Breenzz

« Reply #18 on: October 06, 2004, 06:29:54 PM »
Toch schijnen veel "willekeurige" mensen het  meegemaakt te hebben....

En (heel) vaak lijken de signalementen van de "kidnappers-onderzoekers" overeen...

zoals deze :  (ff kijken of het lukt, hoor.. :-[)

Breenzz

« Reply #19 on: October 06, 2004, 06:41:14 PM »
Sorry voor het onsamenhangend stukje tekst hierboven , maar wat ik wilde zeggen, er zijn toch wel wat toevalligheden, zeg maar....

en dingen zoals Stonehedge ...en de Inca's die muurschilderingen van U.F.O.'s hebben gemaakt...?

zijn daar al verklaringen voor...?

ik wacht....en wacht.....en ...tja ....gaaaaap.......

......diepe stilte...... :o

Ruud

« Reply #20 on: October 06, 2004, 10:22:01 PM »
Wat betreft UFOos en ontvoeringen, zolang er geen harde bewijzen zijn sta ik er sceptisch tegenover.
Wazige fotoos, wazige filmpjes is voor mij niet genoeg bewijs. En mensen die beweren dat ze ontvoert zijn en dat er met hun geexperimenteerd is. Dan moeten daar toch fysieke bewijzen voor te vinden zijn (littekens, buitenaardse implantaten e.d)???
Voor zover ik weet zijn er nooit dergelijke bewijzen gevonden.
Ik wil niet beweren dat we niet bezocht worden, maar zolang de bewijzen niet overtuigend zijn blijf ik sceptisch.
En of we mischien in het verleden bezocht zijn?
Als je het boek "waren de goden kosmonauten"van Erich von Daniken leest geeft het wel te denken. De meeste wetenschappers doen het af als fanta, maar er zijn geologische vondsten uit de oudheid gedaan die toch moeilijk te verklaren zijn. Wie zal het zeggen, mischien hebben we wel buitenaardse voorouders. Maar ja echte bewijzen hebben we niet.

Offline nilez

• 185
  • +43/-8
« Reply #21 on: October 07, 2004, 08:53:39 PM »
Als ik het goed begrepen heb is Stonehenge een soort grote kalender gemaakt door druiden om de midzomerdag of zo iets te kunnen vieren. De zon scheen op die dag dan precies tegen een bepaalde steen aan.

Breenzz

« Reply #22 on: October 16, 2004, 02:12:21 PM »
Dat verhaal over Stonehenge zou best wel waar kunnen zijn..., maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds met een aantal vragen blijf zitten...
Ik weet niet of jullie deze SF-film kennen : Alien vs Predator.....
Daar zat ook een "soort van theorie" in, dat ik dacht van : "nou...is ook wel een leuke optie"....
Dat we dus (op afstand) in de gaten worden gehouden..door onze alien-voorouders....zeg maar....
En om de zoveel tijd komen ze weer eens "ff kijken" ....en dan "resetten" zij onze aardkloot.....om dan weer opnieuw te beginnen....want je kan mij niet vertellen dat alle dinosaurussen en ander vliegend gevogelte ineens waren verdwenen...?

Was David Copperfield toevallig in de buurt, ofzo..? ???

En dat Inca verhaal....
Dat zij mooie muurschilderingen hebben gemaakt van U.F.O.'s .

Dat is volgens mij het bewijs dat mijn theorie wel eens waar kan zijn...

Breenzz

« Reply #23 on: October 16, 2004, 02:37:07 PM »
En nog even terug te komen op het verhaal van de ontvoerde personen.....

Als je dan naar zo'n serie als Star Trek kijkt....dan zie je zo'n arts met een of ander " hand-held-scanning-device" over iemands lichaam gaan en dan kan precies zien hoe het met zijn/haar inwendige organen is gesteld.
Zonder een litteken te veroorzaken "opereert" hij zijn patienten.....je ziet deze arts niet of nauwelijks met "mes en vork" , gravend in iemands body.... 8)

Waarom deze "Star Trek-arts" wel en de Aliens niet...?   :-X

Dus als onze ontvoerde mensen zijn onderworpen aan verschillende onderzoeken, testen en expirimenten, en dat is dan op soortgelijke manier gebeurd,....tja .....wie gelooft je dan , als je met zo'n verhaal naar buiten komt...?

Offline Breenzz

• *
  • 21
  • +11/-6
  • Use your Breenzz !!
« Reply #24 on: October 17, 2004, 01:44:59 AM »
Waar blijven de reacties..? :-X

Use Your Breenzz...!!

Offline flambojan

• **
  • 97
  • +17/-1
  • Dit forum is het helemaal !
« Reply #25 on: October 17, 2004, 12:35:41 PM »
Een alienbeschaving zou best kunnen beschikken over geavanceerde huidregeneratie technieken, maar waarom verdoven ze mensen dan zo slecht? Of waarom wissen ze het geheugen niet?  ;)

Over de uitroeiing van de de aarde. ...daar hebben we geen aliens voor nodig...dat doen we zelf wel  ;D...

En wat als die aliens gewoon op doorreis waren? Dus 5000 of 10000 jaar geleden hebben ze de mensheid een handje geholpen met het bouwen van pyramides enzo, en daarna zijn ze verder op ontdekkingsreis gegaan.

Offline admin

• The Admin
  • 582
  • +112/-10
    • www.neoweb.nl
« Reply #26 on: October 17, 2004, 12:56:38 PM »

Hij bedoelt het Engelse woord "Urchin", wat betekend dat in het Nederlands.

Offline Breenzz

• *
  • 21
  • +11/-6
  • Use your Breenzz !!
« Reply #27 on: October 17, 2004, 02:25:45 PM »
Over verdovingen...tja...ze moeten toch zien hoe ons lichaam reageert op bepaalde prikkels en signalen, lijkt me...
En als je dan klaar bent met het onderzoek, dan moet je toch de rest van de wereld overtuigen dat JIJ op dat moment bent "onderzocht", maar als de Aliens dan je brein wissen of spoelen, dan ben je als "boodschapper" niet meer van waarde, toch...?

Over de Aarde :
We zijn op deze planeet neergezet om te kijken hoe we er mee omgaan, en als de mensheid er een potje van maakt ( gaten in de ozonlaag,  vervuiling van de wereldzeeen, uitsterven van verschlillende flora en fauna ...enz), dan komt er vast wel weer een "zond(e)vloed of een andere natuurramp, in scene gezet door de Aliens, natuurlijk..
Om de mensheid dan maar weer "opnieuw" te laten beginnen...kijken of ze het dan leren.

Dus om de zoveel tijd komen onze Aliens "ff kijken" hoe het met de mensheid is gesteld, reizend met lichtsnelheden, en route's door bepaalde "wormhole's" , waardoor grote afstanden in relatief "korte" tijd worden afgelegd.

En natuurlijk hebben zij instrumenten om onze atmosfeer te be-invloeden, zoals tropische stormen en vulkaanuitbarstingen, die op afstand te regelen zijn...zeg maar....

En ik blijf erop hameren van de Inca's al contact hadden met onze Aliens, want je kan mij niet vertellen dat de U.F.O.- muurschilderingen die zij hebben gemaakt "zomaar" een verzinsel is..... :-X

Use Your Breenzz...!!

breenzz 2

« Reply #28 on: October 19, 2004, 08:07:49 PM »
Toch wel gek dat ik nu geen reacties meer krijg.... 8)

Dus heb ik nu iedereen overtuigd...?

Breenzz

Ruud

« Reply #29 on: October 23, 2004, 02:32:31 AM »
Ach ja mischien heb je wel gelijk, mischien worden en werden we bezocht , het blijft gissen. Niemand weet het zeker. Keiharde bewijzen zijn er niet, noch zijn er keiharde bewijzen dat het niet zo is. Dat er buitenaards leven is, is eigenlijk wel zeker (het heelal is gewoon te groot voor ons alleen).
De kans dat er civilisaties zijn die technologisch en sociaal ver op ons voor zijn is zeer reeel. Of deze civilisaties in ons geintereseerd zijn en ons al gevonden hebben is de grote vraag.
Mischien zijn we niet meer als een studie object, mischien stammen we af van een buitenaards ras, mischien zijn we gewoon nog niet ontdekt door buitenaardsen (het heelal is immers zo groot), In principe staan alle mogelijkheden nog open.
Mischien krijgen we ooit contact dmv radiosignalen (seti). Mischien landen er ooit ruimteschepen van buitenaardse makelij (ID4, Close encounters ) en mischien gebeurt dit al ( in het geniep). Wie zal het zeggen...
Het is te hopen dat eventuele aliens vredelievend zijn en niet zoals in ID4 ons alleen maar willen uitroeien, Als dat namelijk wel zo is zouden we geen enkele kans maken tegen een zo ver gevorderde technologische beschaving.
Waarschijnlijk zijn dergelijke beschavingen wel vredelievend (Ze hebben leren omgaan met hun technologie en niet zichzelf vernietigd, een stadium waar wij nog vol inzitten).
Het is te hopen dat ze ons behulpzaam zijn (zoals in Close encounters).
Kortom wat aliens betreft acht ik niks onmogelijk.
Mischien zijn wij mensen als een stel inboorlingen op een verlaten eilandje midden op zee die wanhopig met rooksignalen proberen om contact te zoeken terwijl het radio en telefoon verkeer hun om de oren vliegt. En mischien zijn wij mensen wel als een klein vogeltje wat zo hard mogelijk zingt onwetend van de grote roofvogels die in de buurt rondvliegen.
Mischien kunnen we maar beter stil zijn met al onze radiosignalen die we de ruimte insturen.
De tijd zal het leren. Ik ben er van overtuigd dat we eens hoe dan ook daadwerkelijk contact krijgen, maar tot die tijd blijft het gissen en staan wat mij betreft alle mogelijkheden open.

Offline harbosma

• 912
  • +160/-22
    • Homepage familie bosma
« Reply #30 on: October 27, 2004, 01:09:10 PM »

Hij bedoelt het Engelse woord "Urchin", wat betekend dat in het Nederlands.

Dat is de vertaling vanuit het Engels naar Nederlands.  :)

Offline admin

• The Admin
  • 582
  • +112/-10
    • www.neoweb.nl
« Reply #31 on: October 27, 2004, 04:05:35 PM »
ok?  ;)... Misschien zit Kramers met hetzelfde probleem ...

in dit verhaal zal er toch zeester, zeeëgel of iets dergelijks worden bedoeld... (het beestje op de foto)

Breenzz 2

« Reply #32 on: October 28, 2004, 01:48:50 AM »
Dit kan ik ff niet volgen....

Praten we nu over 2 verschillende dingen..??   ???

Offline harbosma

• 912
  • +160/-22
    • Homepage familie bosma
« Reply #33 on: October 28, 2004, 12:10:03 PM »
Ha ha, het gaat over de zee-egel van Robert in het 9de bericht.
 ;D

Offline Breenzz

• *
  • 21
  • +11/-6
  • Use your Breenzz !!
« Reply #34 on: November 27, 2004, 03:20:47 AM »
even over het 9e berichtje.....onze zgn. Zeester...

Ik heb 'm gezien...!!!   ;D

In Artis ...in het Aquarium-gebouw...
Dus daar is nix Alien-achtig aan ...lijkt me zo...of wel....?   ???

Breenzz   8)

Use Your Breenzz...!!

Offline harbosma

• 912
  • +160/-22
    • Homepage familie bosma
« Reply #35 on: December 01, 2004, 01:00:37 PM »
Op het Griekse eiland Zakynthos heb ik er ook heel veel gezien.  8)

Richard

« Reply #36 on: January 06, 2005, 11:52:15 AM »
Natuurlijk bestaan Aliens. We kunnen ze alleen niet altijd zien. Dit omdat Aliens de frequentie van hun schip zo kunnen verhogen, dat ze uit het normale lichtspectrum verdwijnen. Alleen hierdoor kunnen ze sneller als het licht reizen. Alle ontvoeringen en ontmoetingen  zijn terug te leiden op menselijk gedrag??? Als de mens naar andere sterren kon reizen, zouden wij dan geen biologisch onderzoek doen bij buitenaardse wezens (met een lagere technologische evolutie) net zoals we op dit moment apen ontleden om meer over onszelf te weten te komen. En als Aliens al bestaan, zijn er minimaal duizenden rassen uit ons eigen sterrenstelsel die de onze aarde bezoeken en wetenschappelijk onderzoek naar ons doen. Vanaf de tweede wereldoorlog (Nuclaire wetenschappen) zijn wij nog interessanter geworden en zijn het aantal UFO meldingen explosief toegenomen. Gelukkig is geen enkel ras van plan ons uit te roeien... anders hadden ze dat voor WO2 gedaan.

Breenzz2

« Reply #37 on: January 17, 2005, 10:05:48 PM »
Het uitroeien van de mensheid lijkt me geen optie voor Aliens....alleen observeren en absorberen van info...lijkt me zinvoller ..als "strijdheer" zijnde..zeg maar....lijkt mij....

Dirk

« Reply #38 on: January 27, 2005, 06:09:16 PM »
Ik vind het wel grappig dat in veel science fiction films de Aliens Engels praten.  Zou Engels dan letterlijk een Universele taal zijn?

Offline nilez

• 185
  • +43/-8
« Reply #39 on: January 28, 2005, 02:42:02 PM »
Het probleem is dat ze wel een vreemde taal kunnen gaan spreken in die films maar dat dan niemand er naartoe gaat. En ondertiteling is ook geen optie want  in veel landen zijn mensen dat niet gewend en vinden ze het niks (de VS, duitsland, frankrijk etc..).

Offline energysus

• **
  • 59
  • +13/-0
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
« Reply #40 on: October 14, 2005, 10:03:06 AM »
Nog een interessante (Film) theory:

In de tijd van de dino's stort iets(een meteoriet, een buitenaardse sonde etc.) neer op aarde waardoor alle dino's (oorspronkelijke bewoners van de aarde) uitsterven. Op die meteoriet/ buitenaardse sonde leeft een organisme (wij). In al die miljoenen jaren hebben wij ons geevalueerd tot wat we zijn. Haha misschien zijn we wel nuttig:  dino's uit doen laten sterven, ons evalueren tot iets wat woonruimte creeerd( voor een ander organisme(aliens)??) en als we dat eenmaal gedaan hebben dan komen ze. Blijven we dan nog gespaard??

Zo kun je allerlei onzin verspreiden. Het kan allemaal. Misschien is de waarheid zo CUT dat we maar beter in iets als god kunnen geloven.

don't make too much love because then there are more people who die in war.

Offline Geeuwke

• *
  • 6
  • +4/-0
« Reply #41 on: November 08, 2005, 03:05:35 PM »
eeuwenoude stammen diep uit het regenwoud zeggen dat gorilla's ook kunnen praten.
maar omdat ze zo intelligent zijn weten ze dat als ze met ons gaan praten dat ze dan uitgebuit zouden worden.
zo denk ik over aliens ze zijn er wel (ongetwijfeld bestaat er een andere levensvorm in dit universum niemand weet hoe maar vast wel) maar ze willen geen, of nog geen contact met ons.
en die spookverhalen tjah wat moet je er mee gebruik het als vermaak lach erom meer ook niet.

Offline energysus

• **
  • 59
  • +13/-0
« Reply #42 on: November 29, 2005, 02:42:30 PM »
Als ik een Alien was zou ik niets met de mensheid te maken willen hebben omdat zij een gierig, egocentrisch en niet- vrede lievend soort is. Als ik een Alien was die de technology had om naar de aarde af te reizen en daar dan aankwam zou ik niet twee keer na hoeven te denken over de vraag; zal ik (mijn soort) willen introduceren met de mens. Het antwoord lijkt mij duidelijk.
don't make too much love because then there are more people who die in war.

Offline droomert

• 89
  • +20/-1
  • Logische denker
« Reply #43 on: December 30, 2005, 12:55:50 AM »
Over de terugkomst van aliens en het "ressetten" van de aarde, dat lijkt me allemaal stug. Het wordt nu dan eigenlijk wel tijd voor het ressetten, we hebben de planeet zowat verneukt, we hebbe atoom bommen en zijn dus gevaarlijk (andere presistorische wezen hadden dat niet, dus waren ze ook niet gevaarlijk). En waarom zouden ze uberhaupt een planeet met gierige etc mensen willen hebben.

Ikzelf denk dat de slimme aliens kei ver van ons vandaan zitten en met hetzelfde probleem kampen, afstand.. Enigste manier om de afstand kleiner te maken is een wormhole (wat we tot nu toe weten dan) al twijfel ik daar toch wel aan. Ze zeggen dat een wormhole net een vel papier is wat je kunt dubbel vouwen, maar aangezien de ruimte 3d is, dan plet je toch complete sterren stelsels als je dat papier buigt. Dus het lijkt me niet mogelijk.
Opzoek naar een goede studie voor over 1,5 jaar!

Offline Ruud

• *
  • 17
  • +7/-2
« Reply #44 on: January 07, 2006, 01:48:04 AM »
Op discovery is er een tijdje terug een interresant progamma geweest over buitenaards leven, namelijk: Blue moon en alienplanet. In deze progammas wordt er op een wetenschappelijke manier gekeken hoe buitenaards leven er uit zou kunnen zien. Er wordt uitgegaan van een fictieve toekomstige onbemande sonde naar de sterren alwaar bij aardachtige planeten naar leven wordt gezocht en uiteraard ook gevonden. Dit geeft een zeer realistisch beeld naar buitenaards leven.
Kijk anders maar eens op de site van discovery ,
"alienplanet'' Op deze site wordt de planeet Darwin4 op 6,5 lichtjaar van de Aarde onderzocht.
Een aantal alien lifeforms kunnen daar ook bekeken worden.
(dit progamma is gemaakt door een aantal wetenschappers, biologen, astronomen etc...die een planeet hebben bedacht die ook echt zo zou kunnen bestaan en wat evolutie op een dergelijke planeet voor leven zou kunnen voortbrengen.

Offline Geert1984

• *
  • 17
  • +6/-0
  • Neoweb.nl Duurzame Technologie
« Reply #45 on: March 26, 2006, 10:43:37 PM »
blablablablablabalbal....
Het is te hopen dat eventuele aliens vredelievend zijn en niet zoals in ID4 ons alleen maar willen uitroeien, Als dat namelijk wel zo is zouden we geen enkele kans maken tegen een zo ver gevorderde technologische beschaving.
blablablabalbla....

Ik denk dat ze ondanks hun hoge technologische beschaving niet in staat zijn om zware H-bom tegen te houden hoor.  ;D

Offline Robert

• 3.076
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
« Reply #46 on: March 28, 2006, 08:54:00 AM »
Tja je weet het niet. Misschien hebben ze wel een enorme magnetisch schild ontwikkeld, waarmee ze de kerndeeltjes die vrijkomen bij een waterstofbommetje kunnen  tegenhouden.
Soort forcefield categorie 10  ;)

Offline toxic-man

• *
  • 5
  • +1/-0
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Milieu
« Reply #47 on: June 28, 2006, 02:12:54 AM »
ik weet zel 100% zkr dat er meer bewoonde planeten zijn misschien zijn wij het verst door ontwikkelt en misschien zijn wij het tegenover gestelde misschien is er wel in 10000000 steren stelles verder wel er 1 met war alle planeten bewoon zijn en da er zelfs oorlog tussen hun kunnen zijn da voor een een atombom gelijk staat aan een kruisraker hier de kans da er verder geen levend wezen bestaat buiten deze planet is net zo groot da een hamster honder keer van een flat kan afspringen zonder bescherming en zo da hij da overleefd

willem1940

« Reply #48 on: August 14, 2006, 02:30:42 AM »
Ja, best knap zien ze eruit, die kleine groene dames; borsten op de rug is wel even wennen maar wel practisch bij het dansen.

Offline BeNe

• *
  • 28
  • +9/-0
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Milieu
« Reply #49 on: September 01, 2006, 04:14:02 PM »
Wij met ons krappe aardse denken (streven naar "gelukkig" zijn, en dannog meestal op de misse manier zoals bezit, leedvermaak, macht ...) zullen ooit waarschijnlijk verleid worden om te blijven leven als een computer (met al z'n backupmogelijkheden ed.) heel verleidelijk als ze allemaal met elkaar verbonden worden en alles mogelijk wordt. (vliegen, supersterk zijn, ...) kortom zoals een lucide droom :)

Dan komen we niet verder dan de aarde want wie zich laat verleiden komt een luie junk. Als wij dat weldra kunnen waarom zouden de buitenaardsen dat dan niet doen? Wat is hun streefdoel  (ook "gelukkig" zijn?) voortplanten? (waarschijnlijk wel want voortplanten moet een instinct zijn of toch een bewuste keuze of ze zouden niet bestaan ofwel moeten ze al oneindig lang bestaan hebben en blijven ze oneindig lang bestaan)

Het kan natuurlijk zijn dat ze hier op aarde zijn voor onze energie (de zon) en redelijk stabiele omstandigheden (de aarde) maar dat we ze niet zien omdat ze gecammoufleerd zijn of dat ze gewoon heel groot of heel klein zijn (er zal wss wel een ondergrens zijn aan klein zijn want hun redeneer-orgaan moet toch een bepaalde hoeveelheid moleculen bevatten om er intelligentie in te krijgen tenzij ze er een andere manier op gevonden hebben ivm. de snaartheorie oid)

En wie weet hebben ze voldoende respect (moeten de meestan van ons we nog wat van leren) voor het inheemse leven (wij & de dieren en de planten) en laten ze ons daarom onze gang gaan (moesten wij op dit moment trouwens hun technologie in handen krijgen zou er binnen de x dagen een of andere gek de wereld in een vingerknip uit elkaar doen barsten) maar wie weet waken ze ook over onze planeet en behoeden ze ons van de vernietiging ervan omdat ze er immers zelf ook op leven...

Extreem gezien kunnen ze bvb een van onze diersoorten zijn zonder dat we dit door hebben. Als ze een manier gevonden hebben om zichzelf ermee te kruisen (bvb de vogels)  dus dat ze de persoonlijkheid en het verstand van die buitenaardsen hebben dan dat ze bvb communiceren met elkaar dmv ultrasone magnetische golven en dat ze ons gewoon voor de gek houden door zich als dom voor te doen. (Ik acht die kans wel heel laag maar ze bestaat ;))

En moesten ze zoals wij dit ook willen van planeet naar planeet vliegen met hun UFO's dan zouden ze als ze willen uitstappen speciale pakken moeten aandoen die hun atmosfeer nabootst en de druk regelt en eventueel met mechanische systemen versterkt om niet door de enorme zwaartekracht van sommige planeten te verpletterd worden  (vanaf een bepaalde intelligentie + kennis kan je jezelf wel repareren, aanpassen en verbeteren denk ik)
Ofwel hun persoonlijkheid, redeneringsvermogen en herinneringen overplaatsen naar de plaatselijke dieren/mensen bvb want een alien die extreem slim is en kan ruimtereizen zal niet inzitten met z'n uiterlijk (enkel met de functionaliteit) ((fantasietje: wie weet een combinatie van dieren en mensen daarom dat de egyptenaren half mens/dier goden aanbaden :))

Achja de wet van Darwin heeft ervoor gezorgd dat we zijn wie we zijn dus onze goeie kanten (solidariteit, intelligentie, creativiteit, ...) maarook onze slechte kanten (agressie, hebzucht, ...) gewoon omdat ze ons hebben doen overleven en de mogelijkheid gegeven om ons voort te planten.
Het komt er gewoon op neer om de constructieve aspecten van de darwinwet te stimuleren en de destructieve (zoals agressie, hebzucht, ... (die overigens ook wel een heel kleine positieve invloed zal gehad hebben zoals de creatiefste volkeren met wapens overleefden)) proberen te remmen of zelf te verwijderen.
Enook respect te hebben voor de planten en de dieren en de volkeren rondom ons dat ze ook de kans krijgen om zich te ontwikkelen en dat we onszelf niet doen stikken. Dat wil niet zeggen krampachtig ons milieu proberen te bevriezen (want het milieu, de natuur, .. is altijd niet in evenwicht want anders zouden we ons niet verder ontwikkelen) maar er is wel een grens van invloed die de mens mag hebben op het milieu of we draaien onszelf de nek om.

samengevat: De kans dat de stereotype aliens van in de meeste films er uit zien als de eerste echte aliens die we gaan ontmoeten is veel kleiner dan dat ze eruit zien als de mens in het jaar 5000 ;)
« Last Edit: September 01, 2006, 04:21:31 PM by BeNe »