Neoweb.nl

Atlantis echt bestaan?!

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Online Robert

• 3.078
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
Atlantis echt bestaan?!
« on: July 26, 2004, 05:19:50 PM »
De mythische stad Atlantis bestaat echt, satelietbeelden laten de verloren stad zien ten zuiden van de kust van Spanje. Dit schrijven onderzoekers in het archeologische tijdschrift Antiquity.

Plato
Op de satelietbeelden zijn ruïnes te zien die precies overeenkomen met de beschrijving van de Griekse filosoof Plato. Hij was ervan overtuigd dat het land werkelijk heeft bestaan, omdat de overgrootvader van Plato hierover verhalen had gehoord van Solon, die het weer van een Egyptische priester had gehoord. Hoe het land eruit zag, is door Plato in detail beschreven. Onder andere was er op het eiland een tempel gewijd aan de god Poseidon, de god van de zee.

Natuurramp
Atlantis, een eilandenrijk waarvan men niet zeker weet of het ooit heeft bestaan, zou door een natuurramp in een keer van de kaart geveegd zijn. De Atlantische Oceaan dankt zijn naam aan dit vooralsnog hypothetische gebied.

De bewoners van Atlantis leefden volgens Plato in een gouden tijd. Ze waren knappe zeelieden die een grote zeevloot bezaten. Ze wisten veel van astronomie, bouwkunst, wiskunde, et cetera.

Volgens Plato verdween het rijk ongeveer 9500 voor Christus door een wereldwijde catastrofe, een soort zondvloed, waardoor ieder spoor van het land werd weggewist.

Paradijs
Het verhaal van Plato over een mythisch eiland komt over de hele wereld in vele verhalen voor, in de vorm van een aards paradijs, dat ten ondergaat aan natuurrampen, zoals aardbevingen of vloedgolven. Sommigen denken dat Plato geïnspireerd was door de vulkanische gebeurtenissen op het eiland Santorini.

Volgens de Griekse filosoof lag het eiland Atlantis buiten de Middenlandse Zee, meer richting de straat van Gibraltaar. De satelietfoto's plaatsen de verloren stad echter voor de kust van Spanje, in de Atlantische Oceaan.

Rechthoekige gebouwen
De beelden laten twee rechthoekige gebouwen zien, die zijn verstopt onder een dikke laag modder. De regio waar het vermeende Atlantis gevonden is staat bekend als Marisma de Hinojos en ligt vlakbij de Spaanse havenstad Cadiz. De Duitse onderzoeker Rainer Kühne wijst er op dat de twee vierkante gebouwen precies kloppen met de theorie van Plato die hij uiteen zette in de dialogen Critias en Timais.

Het eerste gebouw is 230 meter lang en 140 meter breed en zou waarschijnlijk de zilveren tempel voor de god Poseidon zijn. Het andere gebouw, 280 meter lang en 240 meter breed, zou de gouden tempel zijn. Bestemd voor wederom de god Poseidon en zijn vrouw Cleito.

Zoektocht
De verloren stad Atlantis wordt al eeuwen gezocht. Verschillende onderzoekers claimen succes, zo zou Atlantis in Zweden, Palestina, Kreta, Mexico en Antarctica zijn gevonden. De satelietbeelden vormen echter het eerste tastbare bewijs

Offline MaKz

• *
  • 27
  • +15/-2
  • gl hf
Re: Atlantis echt bestaan?!
« Reply #1 on: August 10, 2004, 04:30:06 PM »
waar staat dat artikel?
gg

Offline mrich

• *
  • 8
  • +2/-1
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!

Offline dazz

• 203
  • +20/-3
    • ronkr.goedbegin.nl

Offline nerd-alert

• *
  • 12
  • +7/-8
« Reply #4 on: May 08, 2005, 02:59:21 PM »
Mijn overoveroveroveroveroverover(enz.)- oma woonde daar met haar stiefvader en hun zoon.
HET BESTAAT ECHT!

Offline PDZNL

• *
  • 49
  • +14/-1
  • ik trek altijd aan deuren waar duwen op staat
« Reply #5 on: May 16, 2005, 12:31:36 AM »
pff natuurramp...
iedereen weet toch van die kernproeven van 9500 v Ch.
het verhaal gaat dat de beschaving van atlantis al veel verder was dan de rest van de wereld. geen wonder dat zij als eerste het waterstof gas doormiddel van elektrolyse uit water haalden.
nu was er 1 atlantiaan(?) die besloot dit onder grote druk in een cilinder te brengen. hij wist toevallig ergens wat uranium op de kop te tikken en ging aan het knutselen. toen hij uitgeknutseld was ging er iets niet helemaal goed waardoor er dus een kern explosie onstond. er waren geen overlevenden op het eiland.
de rest van de wereld wisten uiteraard niets van deze actie want waren nog lang niet zo ver ontwikkeld en het enige wat zij er van meekregen was een gigantische vloedgolf als gevolg van de ontploffing, ze beschouden het dus al natuurramp.

de hele leus dat het een natuurramp geweest is, is dus complete onzin.
als vandaag gisteren was, en overmorgen morgen, dan was het vandaag morgen.

Kraait de haan niet in het ochtend rood? Dan is het mistig, of de haan is dood.

Offline bashanna

• 775
  • +55/-6
  • yourney to the future
Nieuw bewijsmateriaal voor locatie Atlantis
« Reply #6 on: August 06, 2005, 01:28:36 PM »
'Nieuw bewijsmateriaal voor locatie Atlantis'

bron:nu.nl

AMSTERDAM - Het is nu helemaal zeker dat de mythische stad Atlantis in de zee zonk tussen Cyprus en Syrië. Dat stelt de Iraanse Amerikaan Robert Sarmast op basis van sonaronderzoek van de zeebodem 80 kilometer van de zuidoostelijke hoek van Cyprus. Het onderzoek toont volgens Sarmast de "onmiskenbare" overblijfselen van door de mens gemaakte gebouwen op een diepte van anderhalve kilometer.

Sarmast toonde verslaggevers donderdag op Cyprus kleurendia's van wat volgens hem de ruïnes zijn van de stad Atlantis, omgeven door de overblijfselen van een verdedigingsmuur. Het nieuwe bewijs zal aan alle twijfel een einde maken dat het huidige Cyprus vroeger deel uitmaakte van een veel grotere, deels gezonken landmassa, die overeenkomt met Plato's beschrijving van Atlantis, aldus Sarmast. Hij claimde in november al dat hij Atlantis had gevonden.

Het onderzoek van Sarmast is gebaseerd op de geschriften van Plato. De Griekse filosoof haalde auteurs aan die claimen dat het ongelofelijk rijke Atlantis in de zee verdween na een grote aardbeving ongeveer negenduizend jaar voor Christus.

Loet

« Reply #7 on: March 29, 2006, 09:46:14 PM »
Vianen, 29 maart 2006
Beste lezers,
Ik heb onlangs contact gehad met dr. R. Kühne en ben tot de conclusie gekomen dat het niet ondenkbaar is dat Atlantis, zo het bestaan heeft, op de aangegeven plaats ligt.
Omdat ik in staat ben ondergrondse objecten op te sporen, hoe diep ze ook liggen en van wat voor materiaal ook, ben ik van plan een onderzoek te verrichten ter plaatse.
Ik denk dat het alleen niet zo eenvoudig is om toestemming te krijgen om daar in het Natuurpark zomaar even een meting te verrichten.
Daarom vraag ik jullie mee te denken aan een eventuele mogelijkheid om in overleg met Spaanse Overheid toestemming te krijgen en een onderzoeksplan te ontwikkelen.
Ik heb zelf geen contact met Spaanse Overheden en spreek slechts Nederlands en een beetje Engels.
Graag advies.
Met vriendelijke groet
Loet van der Gouw
Vianen/Holland
loet@loema.info
www.loema.info

Loet

« Reply #8 on: March 29, 2006, 09:59:06 PM »
Vianen, 29 maart 2006
Beste lezers,
Ik heb onlangs contact gehad met dr. R. Kühne en ben tot de conclusie gekomen dat het niet ondenkbaar is dat Atlantis, zo het bestaan heeft, op de aangegeven plaats ligt.
Omdat ik in staat ben ondergrondse objecten op te sporen, hoe diep ze ook liggen en van wat voor materiaal ook, ben ik van plan een onderzoek te verrichten ter plaatse.
Ik denk dat het alleen niet zo eenvoudig is om toestemming te krijgen om daar in het Natuurpark zomaar even een meting te verrichten.
Daarom vraag ik jullie mee te denken aan een eventuele mogelijkheid om in overleg met Spaanse Overheid toestemming te krijgen en een onderzoeksplan te ontwikkelen.
Ik heb zelf geen contact met Spaanse Overheden en spreek slechts Nederlands en een beetje Engels.
Graag advies.
Met vriendelijke groet
Loet van der Gouw
Vianen/Holland
loet@loema.info
www.loema.info
Ps uiteraard kan ik ook onderzoek verrichten op andere plaatsen op deze wereld.
Graag ontvang ik serieuze informatie over dit onderwerp en ik sta open voor serieuze ideëen en mogelijkheden om opsporingen te verrichten.

Offline toxic-man

• *
  • 5
  • +1/-0
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Milieu
« Reply #9 on: June 28, 2006, 02:31:14 AM »
het kan zijn dat het bij spanje heeft gelegen bij de canariese eilanden maar ja ik denk dat het nooit 100% zkr heid zal zijn of het bestond

willem1940

« Reply #10 on: August 14, 2006, 03:01:18 AM »
Sommigen zoeken Atlantis in de Oostzee (Scandinavië) en het verhaal "Götterdämmerung".

Ook wordt er wel beweerd dat de zichzelf massaal doodzwemmende lemmings (een knaagdiertje) door een of ander instinct naar Atlantis willen trekken.

Ik vond een wiki-pagina hierover:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Atlantis_%28eiland%29

Offline Florian

• 327
  • +32/-0
  • Alles heeft een tegengestelde
« Reply #11 on: August 24, 2006, 12:42:26 PM »
Ik geef meer de voorkeur aan meeuwen die boven de oceaan blijven cirkelen alsof ze iets zoeken...Atlantis misschien...

Lemmings...hebben er volgens mij niets mee te maken, zou het wel zo zijn dan zou Atlantis geen eiland zijn. Lemmings kunnen nu niet zwemmen en hebben ook nooit kunnen zwemmen. Lemmings leven ook op verschillende plaatsen en overal springen ze om bepaalde tijden in het water, stel je eens voor hoe groot Atlantis zou zijn geweest... Waarom ze in de zee springen blijft een raadsel

Offline matti

• 278
  • +13/-2
« Reply #12 on: May 18, 2007, 12:13:33 PM »
Atlantis is en blijft een raadsel wat voor ons de normale mens waarschijnlijk een raadsel zal blijven totdat een of andere miljonair geöbsedeerdt geraakt door het idee Atlantis te vinden. Loet ik zou je de raad geven eens naar universiteiten te gaan of een of ander officiëel register te raadplegen.
Er zijn zeker nog mensen met dezelfde interesse als jij die graag zouden meewerken.

Offline Florian

• 327
  • +32/-0
« Reply #13 on: May 24, 2007, 08:28:53 PM »
Er is 1 ding dat iedere 'Atlantis zoeker' moet vrezen: Atlantis kan nu eenmaal in het zand zijn weg gezakt. Die kans is jammer genoeg reëel. Hiermee kun je ook uitleggen waarom Atlantis nog nooit gevonden heeft. Als je mijn menig vraagt over Atlantis zeg ik dat je niet moet spreken over 1 eiland maar over meerdere. Dit lijkt volgens mij ook logisch. Als die beschaving er is geweest wat ik eigenlijk niet in twijfel trek (misschien is dat dom, maar ja...) dan zal die ongetwijfeld gekoloniseerd hebben. Er zijn trouwens heel wat plekken die wijzen op een verleden menselijke aanwezigheid. Bekijk je Plato op een andere manier dan kun je er herkenbare technologiën en manieren van bouwen uithalen. Wie zegt dat Plato dit verzonnen heeft moet toegeven dat het voorspellen en uitvinden van manieren van bouwen mogelijk is... vb piramides en een mogelijke kernramp

Offline Raymond

• **
  • 80
  • +6/-0
« Reply #14 on: March 13, 2008, 09:51:54 AM »
iedereen weet toch van die kernproeven van 9500 v Ch.
Waar is dan die straling gebleven??
En is die nog meetbaar?

an 'Opinion' is just an 'Opinion' if u take life to serious u start killing other people..

Offline matti

• 278
  • +13/-2
« Reply #15 on: March 17, 2008, 11:59:39 AM »
ik denk niet dat oude beschavingen al kernenergie hadden.
Men zou elektriciteits kabels moeten teruggevonden hebben ofniet?
Ook dat radioactief materiaal daarvan zouden sporen moeten teruggevonden zijn.

Offline Florian

• 327
  • +32/-0
« Reply #16 on: March 17, 2008, 06:49:18 PM »
kernenergie lijkt me iets te ver gegrepen voor zo'n oude beschaving, elektriciteit, dat is iets anders maar verder dan ideeen komt het niet buiten enkele batterijen en tekeningen die op kabels zouden kunnen wijzen

willem1940

« Reply #17 on: March 17, 2008, 08:28:36 PM »
Misschien deden ze meer dingen draadloos ....
 :angel:

Offline Florian

• 327
  • +32/-0
« Reply #18 on: March 17, 2008, 08:58:00 PM »
lijk me om de een of andere reden niet echt waarschijnlijk ...

Offline matti

• 278
  • +13/-2
« Reply #19 on: March 17, 2008, 09:02:05 PM »
Daarom stond er ook een engeltje bij.

Maar even serieus nu kan iemand mij even vertellen wat atlantis nu juist is een stad of een werelddeel?

Offline Raymond

• **
  • 80
  • +6/-0
« Reply #20 on: March 18, 2008, 05:44:50 AM »
Atlantis de verzonken stad, alleen waren de mensen wel zo slim als een heel werelddeel bij elkaar.
Ik heb wel ergens gelezen dat het een continent zou zijn, maar dat lijkt me sterk aangezien de omvang van het stuk land.

Nou heb ik in Wiki opgezocht dat het een eiland is.
Atlantis is een hypothetisch eilandenrijk waarvan de historiciteit uiterst twijfelachtig is. Door een catastrofe zou het rijk plotseling zijn verdwenen. De Atlantische oceaan dankt zijn naam aan dit hypothetische gebied.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Atlantis_%28eiland%29
an 'Opinion' is just an 'Opinion' if u take life to serious u start killing other people..

Offline Florian

• 327
  • +32/-0
« Reply #21 on: March 18, 2008, 01:05:59 PM »
ook ik geef de voorkeur aan een eilandengroep... wrs vulkanisch, de vulkaan kan dan uitgebarsten zijn en de eilanden verdwenen in de zee, begin 20ste eeuw is op die manier een heel eiland verdwenen en werden de nabije kustgebieden overspoelt door een tsoenamie van 30 m hoog... hiervan zou het verhaal kunnen komen van de grote overstroming (ark van Noah) Leg je Altantis in de Atlantische Oceaan dan kun je daarmee uitleggen hoe het komt dat Inca's, Maya's, Egyptenaren en Europeanen allemaal spreken over een vernietigende overstroming, de Inca's en de Maya's spreken ook nog van een uitbarsting met veel vuur wat kan wijzen op de vulkaan...

er zijn dus theorien die wijzen naar de Atlantische Oceaan en er zijn er die naar de Middelandse Zee wijzen...

« Reply #22 on: June 19, 2008, 02:34:58 PM »
Op National Geographic is al vaak een programma geweest over atlantis, je raad het al, veele mogelijke plaatsen, maar veel dingen die niet kloppen, dus niet gevonden.
maar er zijn veel mensen die in atlantis geintereseert zijn, dus hier zal het waarschijnlijk niet mee stoppen.
zelfs Hitler geloofde in atlantis, hij had zelfs verklaat dat de bewoners van Atlantisch tot het Arische ras behoren.
(het volgens hitler suprieure ras)

Offline Florian

• 327
  • +32/-0
« Reply #23 on: June 19, 2008, 09:26:11 PM »
nja hitler :p

nuja er zijn inderdaad heel wat plaatsen waar Atlantis kon liggen er zijn namelijk duizend en een dingen die we echt niet kunnen verklaren, je moet maar eens naar 'waren onze voorouder astronauten' kijken. Het is gewoon verbluffend. Op de mexicaanse hoogvlakte staan constructies waar mee Stonenge niet is, ik herhaal NIETS, er staat een muur met stenen tussen de 60 en de 70 ton die naadloos tegen elkaar staan (je kan er nog geen scheermesje tss krijgen) Zelfs de machines van nu kunnen wat daar staat niet maken.

Nog iets dat erin voorkomt is een zonnetempel. Vroeger lag die duidelijk aan een zee of meer omdat er plaats was voor boten, het water was er echter niet meer. Dat was immers wat ze eerst dachten, tot ze door wetenschappelijke modellen erachter kwamen dat een meer heel wat kilometers verderop ooit tot aan de tempel kwam. Het meer slinkt nog steeds en het was dus een koud kunstje om uit te rekenen met welke snelheid. Maak de omgekeerde redenering en je weet ongeveer wanneer de tempel gebouwd moet worden. Ik zou nog eens moeten kijken maar het moet een beschaving geweest zijn heeeeel ver voor de beschavingen die wij kennen.

Next... :p

Vreemde tekens op de grafsteen van een Inca heersers bleken plots heel duidelijk te zijn. Een smid zag de steen en herkende er een tang in. Wanneer hij de tang maakte merkte hij al snel dat ze heel wat kon doen, had iets te maken met het feit dat ze meerdere manieren had om iets te klemmen

Elektrische schema's, hoe is het mogelijk dat de lijnen op een inca graf gelijk lopen met de baantjes van een simpele printplaat?

Het laatste dat me nu opkomt...

Iets extremer dat wel, in Japan zijn beeldjes terug gevonden, echtheid is bewezen, evenals hun leeftijd, pittig detail: ze lijken wel heel erg goed astronauten...

Hierbij laat ik het :p je moet maar eens kijken, het is echt een aanrader, wel een oude film maar er bestaat ook een boek van

Offline sander_h

• *
  • 3
  • +0/-0
Re:Atlantis echt bestaan?!
« Reply #24 on: October 24, 2010, 11:00:43 PM »
Zou best kunnen toch..?
Door bijvoorbeeld stijging van zee niveau ofzo

Gr, Sander
« Last Edit: October 26, 2010, 12:47:45 PM by Robert »

Offline loadrunner

• 152
  • +23/-0
Re:Atlantis echt bestaan?!
« Reply #25 on: March 05, 2011, 05:34:26 AM »
Atlantis, zuster van Atlas.

Een stad die onderwater is komen te staan vind ik echt niet vreemd, kijk maar eens hoe de dijken in nederland zijn verhoogd de laatste 50 jaar.

over astronaouten gesproken .laat een kind van 6 of 7 jaar een man tekenen met een hitte beswchermende jas en een glazen helm op heeft of een zeepbel, als een vissenkom, waarin de kleuren van de regenboog weerkaatsen en groet beleefd met een handgebaar.

Kijk dan maar eens waar die tekening op lijkt (dit te vergelijken met de vroegere tekeningen in de tijd dat er nog niet echt schilders als Vermeer waren.)
Als alles gemakkelijk gaat, hebben we niets te doen.