Neoweb.nl

Waterstof

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tonnie Buurman

Waterstof
« on: August 06, 2004, 06:33:56 PM »
Wie kan mij meer info geven over het opwekken van waterstof eventuele foto's of films zijn ook welkom of misschien experimenten  alles is goed. ik experimenteer zelf graag met dit soort dingen en ik weet dat het erg gevaarlijk kan zijn. ik wil ook grag weten welke metalen dat je het beste kunt gebruiken om waterstof te maken d.m.v. electrolise.

m.v.g. tonnie

Offline bastheboss

• 411
  • +70/-16
  • *360*
    • site over mijn WH40Kleger (orks)
Re: Waterstof
« Reply #1 on: August 24, 2004, 09:30:46 PM »
miscchien staat het op http://www.thuisexperimenteren.nl/index.htm.
Waarom open je eigenlijk 2 dezelfde topics?

Offline val

• 88
  • +21/-2
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
« Reply #2 on: October 19, 2004, 11:39:18 PM »
Heb je metalen nodig om waterstof te maken?

Bij mijn weten is water alleen al daarvoor voldoende  gewoon een beetje electriek opsteken en mischien komt er al wat waterstof vrij.

of wou je ook nog waterstof batterijtjes maken?

niels

« Reply #3 on: February 07, 2005, 03:00:35 PM »
Wie kan mij meer info geven over het opwekken van waterstof eventuele foto's of films zijn ook welkom of misschien experimenten  alles is goed. ik experimenteer zelf graag met dit soort dingen en ik weet dat het erg gevaarlijk kan zijn. ik wil ook grag weten welke metalen dat je het beste kunt gebruiken om waterstof te maken d.m.v. electrolise.

m.v.g. tonnie

waterstof kan via elektrolyse "opgewekt" worden (elektriciteit word opgewekt en waterstof word verkregen/gemaakt o.i.d.)

en de metalen die je bedoeld zijn de elektroden hoervoor kun je ook koolstof(geen metaal) gebruiken omdat dit iig niet mee zal reageren ook platina is een goede optie alleen wel duurder

Offline Denton

• 444
  • +86/-9
  • Who is talking about progress is a slow proces?
« Reply #4 on: May 05, 2005, 01:47:13 PM »
Dit is een leuk klein proefje:

Men neme een oude punten slijper (magnesium), twee reageerbuisjes, een beejte azijn en een aansteker (of lucifer).

stop een stukje puntenslijper of magnesium in het ene reageerbuisje. Doe daar dan wat azijn bij. Je ziet dat het meteen heftig gaat reageren: de Mg oxideert en er ontstaan waterstof beletjes. Doe vervolgens het tweede reageerbuisje bovenop het eerste reageerbuisje: je vangt wat waterstof op.  Als laatste kun je een vlammeje aan de onderkant (de opening) van het bovenste reageerbuisje houden en als het goed is krijg je een schel knalletje te horen: de waterstof " verbrandt"

Denton

Offline martijn

• *
  • 5
  • +2/-0
  • PPO - Sunshine Powered!
    • PPO-Experience
« Reply #5 on: May 14, 2005, 11:43:33 PM »
maar als je het in grote hoeveelheden wil hebben dan blijft er maar een efficiente bron over: aardgas (CH4)

dus... daaaag schone brandstof van de toekomst...
your mind is like a parachute: it only works when it's open...

Offline Denton

• 444
  • +86/-9
  • Who is talking about progress is a slow proces?
« Reply #6 on: July 28, 2005, 11:13:18 PM »
Waterstof door iets zoals electrolyse, maar dan als opslag van energie (energiedrager) en niet als energie producent.

denton

Offline bashanna

• 775
  • +55/-6
  • yourney to the future
« Reply #7 on: July 29, 2005, 04:29:31 PM »
koolstof staafjes of platina electrodes. (die reageren het minst met H+ ionen en Oxideren ook amper)