Neoweb.nl

spiegel maken door spiegel te fotograferen?

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline K. Jansen

• *
  • 21
  • +12/-0
  • Wat niet kan, kan toch!
spiegel maken door spiegel te fotograferen?
« on: August 15, 2004, 11:15:09 PM »
zou het mogelijk zijn een soort foto te maken op de computer van een spiegel, deze vervolgens opslaan en dan te gebruiken als spiegel, dus wanneer je deze opent dat je jezelf zou zien in spiegelbeeld.

ik bedoel dus ( ik geef toe het komt over als wat gebrabbel) maar als je een afbeelding van een spiegel op je pc zet, zou je dan jezelf kunnen zien
« Last Edit: July 08, 2005, 10:50:39 AM by Robert »
Wat niet kan, kan toch!

Offline MaKz

• *
  • 27
  • +15/-2
  • gl hf
Re: spiegel
« Reply #1 on: August 16, 2004, 12:40:09 AM »
hmm, begrijp ik de vraag goed? wil je een spiegel op je monitor hebben dmv een foto?
bij een normale foto krijg je dit effect toch ook niet?

weerspiegeling is een eigenschap van een stof.
En de elektronen die het beeld weergeven op je monitor (weet niet precies hoe het werkt  ::)) veranderen die stof niet.

als je een foto maakt dan wordt het licht wat op de camera valt gewoon opgevangen, effecten van stoffen worden niet doorgegeven.

maar ik begrijp het denk ik verkeerd, wat bedoel je?
gg

Offline Robert

• 3.076
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
« Reply #2 on: August 16, 2004, 09:00:35 AM »
Ik denk: Als je een foto neemt van een spiegel, dat de spiegelende eigenschap dan blijft behouden?

Maar als je een spiegel fotografeert, weerkaatst deze al licht uit de omgeving.

Er zijn wel beeldschermen, waarin ook beelpunten zijn geintegreerd (dat beeldscherm kan dus een foto nemen)

Ook was er ooit een hoax (een grap), daarin stond dat de techniek nu zo goed is, dat je via software je beelscherm kon omtoveren in een camera.
Door een bepaalde link te volgen (naar de software) kreeg je je eigen beeld (de foto van een aap) op het scherm.  ;)

Offline Vortexx

• **
  • 98
  • +30/-1
  • Skull & Bones Spokesman
« Reply #3 on: August 23, 2004, 11:49:31 PM »
wat dacht je van een webcam boven je monitor :D

Offline bastheboss

• 411
  • +70/-16
  • *360*
    • site over mijn WH40Kleger (orks)
« Reply #4 on: August 24, 2004, 09:26:17 PM »
http://www.neoweb.nl/forum2/index.php?topic=591.0

hier staat dat er een tv is waar je ook een spiegel van kan maken. dat kan met je computerbeeldscherm denk ik ook wel maar niet door een foto van een spiegel te maken.

Offline Charlie

• *
  • 7
  • +5/-0
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
« Reply #5 on: August 26, 2004, 05:51:26 PM »
Een aardig voorbeeld van een oplossing op de vraag hier is de LG G7100 mobiele telefoon. Het kleine schermpje dat aan de buitenkant zit, werkt als een spiegel zolang de telefoon uit is. Zodra er echter informatie op (in) het schermpje verschijnt, zie je dat er doorheen.

Een ander voorbeeld zijn de kantoorramen die van buiten spiegels lijken te zijn, maar waardoor je vanaf binnen toch (enigszins donkerder) kunt kijken. Of een spiegelende zonnebril.

Wil je nu een pc-monitor zo krijgen dat deze spiegelend wordt, dan hoef je weinig anders te doen dan het scherm van half doorzichtig, piegelend folie te voorzien. Zodra het scherm zwart wordt, heb je een spiegel en zodra er iets op het scherm gebeurt, zie je het. Misschien moet je wel de helderheid en het contrast aanpassen.

Overigens zal de eerder genoemde oplossing van een webcam bovenop het scherm niet werken, simpelweg omdat de camera geen rekening houdt met jou positie. Je zult dan dus altijd van alle hoeken op het scherm datgeen zien waar de camera op gericht staat. De sensatie van een spiegelend scherm ontbreekt dan.

baris

« Reply #6 on: January 12, 2005, 06:08:30 PM »
Het is niet mogelijk een spiegel te fotograferen, want dan zie je een camera. Als je een spiegel zou kunnen fotograveren zonder daar in iets te zien van een spiegel dan heb je een je een gewone spiegel en geen foto

Offline Spidy

• *
  • 13
  • +6/-0
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
« Reply #7 on: June 20, 2005, 05:36:20 PM »
het 3e kopje van charlie klinkt heel logisch, maar ze hebben ook al spiegels waar ze het computer beeld op afbeelden dmv elektronen aan de binnekant van de spiegel, dan krijg je volgens mij het zelfde effect, maar dan simper
en om dan een foto te maken kan je tog ook een hoge res. camera aan de binnekant maken :P, ik ben niet zo heel slim hoor dus het kan heel raar klinken, maar ik heb dit ook in een blad gelezen...:P

spidy