Neoweb.nl

Mijn theorie over witte gaten en de oerknal.

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Bob Plugge

• *
  • 12
  • +9/-1
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
Mijn theorie over witte gaten en de oerknal.
« on: August 17, 2004, 06:46:43 AM »
Volgens Einstein's theorieen bestaan er naast zwarte gaten ook witte gaten. Men heeft het alleen als kennis aangenomen omdat men nooit een dergelijk fenomeen heeft waargenomen.
Zwarte gaten ontstaan waar te veel massa is voor ruimte, waar witte gaten ontstaan waar te weinig massa is een 'massa vacuum', waar tijd oneindig snel gaat. Volgens deze theorie kunnen witte gaten mogelijk niet of niet makkelijk geobserveerd worden omdat ze zo ver weg zijn.
Het interesante is dat de big-bang theorie nu in een heel ander daglicht komt te staan want waar zwarte gaten een oud universum 'op eten', maakt een wit gat een nieuw universum. Waar men tot nu toe dacht dat er een begin aan het heelal was, lijkt nu dat er alleen een begin van dit universum te zijn, en dat dit misschien wel een eindeloze wisselwerking is en was.
Zelf bedacht met wat hulp van Hawking en Einstein  ;D
« Last Edit: August 17, 2004, 07:32:23 AM by Bob Plugge »

Offline purple-115

• *
  • 21
  • +8/-1
Re: Mijn theorie over witte gaten en de oerknal.
« Reply #1 on: August 25, 2004, 11:03:35 PM »
Volgens Einstein's theorieen bestaan er naast zwarte gaten ook witte gaten.
Heeft Einstein gezegd dat witte gaten mogelijk zijn?

Zwarte gaten ontstaan waar te veel massa is voor ruimte, waar witte gaten ontstaan waar te weinig massa is een 'massa vacuum', waar tijd oneindig snel gaat.

Wat is te weinig massa? Waarom loopt de tijdoneindig snel zonder massa? Zie vorige quote, vervang witte gaten door "oneindig snel lopende tijd".

Volgens deze theorie kunnen witte gaten mogelijk niet of niet makkelijk geobserveerd worden omdat ze zo ver weg zijn.

Is "het ver weg staan" een eigenschap van een wit gat?

Het interesante is dat de big-bang theorie nu in een heel ander daglicht komt te staan want waar zwarte gaten een oud universum 'op eten'

Wat betekent opeten? ...we hebben het over natuurkunde.
I am not human

Offline Bob Plugge

• *
  • 12
  • +9/-1
« Reply #2 on: August 26, 2004, 12:10:52 AM »
antwoorden op je vragen:

- Ja einstein heeft gezegd dat witte gaten mogelijk zijn.
- Massa remt tijd af, zie bijvoorbeeld zwarte gaten.
- witte gaten ontstaan waar geen massa in de buurt is, dit is de scheppings-voorwaarde.
- in het midden van deze melkweg en andere melkweg-stelsels zitten enorme zwarte gaten. deze 'eten' langzaam ons melkweg op, daarom ziet het er uit als een gootsteen die leeg loopt.

Additioneel

Wat ik nog niet weet is hoe ver zo'n plaats is waar geen zwaartekracht meer is. Is het bijvoorbeeld zo ver dat je het nooit kan waarnemen, is een wit gat gewoon een nevel of wordt elke melkweg geschapen door een wit gat. Ik heb op dit moment het vermoeden van het tweede. Sterrenkundige hebben in kaart gezet waar sterrenstelsels zich bevinden en er zit een patroon in wat hier op kan duiden. Daarnaast zet het universum zich steeds sneller uit, dit zou een verklaring kunnen zijn.

Ik nodig bij deze mensen uit om mij te helpen deze theorie te completeren
Het gaat leerzaam en leuk worden een officiele en goed onderbouwde theorie uit te brengen.
Als je geintereseerd bent, neem contact met mij op : theorie @ bobs-jobs.com

Offline purple-115

• *
  • 21
  • +8/-1
« Reply #3 on: August 28, 2004, 12:32:56 PM »
- witte gaten ontstaan waar geen massa in de buurt is, dit is de scheppings-voorwaarde.

Wat zijn de andere scheppingsvoorwaarden?
I am not human

Offline Meez

• *
  • 5
  • +3/-0
« Reply #4 on: March 15, 2005, 11:03:59 PM »
Als je naar schema's kijkt van zwarte gaten wordt er veelvuldig een trechter afgebeeld. Massa en licht loopt door de trechter weg van ons universum. Of klontert samen wie weet.
De grote opening van de trechter is zichtbaar.

Als een wit gat ook een trechter is moeten we dus naar het smalle einde zoeken. Maar als die net zo klein is als het smalle gedeelte van een zwart gat, zeg ik veel plezier :-)

Offline Robert

• 3.080
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
« Reply #5 on: August 21, 2007, 05:24:28 PM »
Een zwart gat werkt als een een soort vergrootglas als je kijkt naar verder gelegen objecten

Bij een wit gat zul je dus een omgekeerd effect hebben.

Bij een zwart gat versnelt massa steeds sneller naar het zwarte gat toe.
Bij een wit gat versnelt massa dus van het witte gat af of vertraagd massa richting het witte gat toe.

Verder zal er massa uit een wit gat spuiten.
Maar als er massa uit een wit gat spuit, is er massa in de buurt.
Daarom zal massa met hoge snelheid uit het witte gat moeten spuiten, zodat het zwaartekracht effect van die massa geen effect heeft.
Of misschien 'trekt' al die massa die uit een wit gat ontsnapt wel extra massa mee uit het witte gat?

Offline Raymond

• **
  • 80
  • +6/-0
« Reply #6 on: March 13, 2008, 09:26:55 AM »
Wel eens gehoort van een 'grijs gat'?

Een Q-ster (ook bekend als Grijs gat) is een compacte zware neutronenster waarbij de materie zich in een exotische staat bevindt. De naam Q-ster moet niet worden verward met Quarkster, aangezien de Q niet staat voor quark, maar voor een geconserveerd deeltjesnummer. Een Q-ster kan verward worden met een zwart gat.
an 'Opinion' is just an 'Opinion' if u take life to serious u start killing other people..

« Reply #7 on: June 18, 2008, 04:45:21 PM »
waarom zei je dat van de Q-ster?
Ps, het is van internet gecopieerd. ;)

over de witte gaten, als een zwart gat het licht zou aantrekken, en opzuigen.
zou een wit gat dan niet het licht weg duwen en reflecteren.
omdat het licht er even naar onderweg is en weer terug, zouden we via de witte gaten dan niet in het verleden moeten kunnen kijken?

en in het eerste bericht staat dat er bij een wit gat niets in de buurt is.
Veel mensen denken dat er een higgs-bosson net bestaat wat voor massa zorgt,
zou als er niets rond het witte gat dan ook geen massa zijn, Mischien zou het dan kunnen verklaren dat materie eruit komt zonder het 'gebrek' aan massa te verstoren?