Neoweb.nl

bestaat het 6e zintuig echt?

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Peter

• 423
  • +37/-7
  • Meten = Weten
bestaat het 6e zintuig echt?
« on: August 19, 2004, 01:08:04 PM »
6e zintuig bestaat echt

Het 'zesde zintuig', het gevoel dat je wordt gadegeslagen door iemand die je niet kunt zien, bestaat echt. De Sunday Times kon een Duits onderzoek inkijken waaruit blijkt dat wetenschappers dit grondvest van de paranormale wereld veel te snel als onzin hebben afgedaan.

Times beschrijft hoe dr. Stefan Schmidt en zijn medewerkers hebben vastgesteld dat we niet altijd het slachtoffer zijn van onze fantasie wanneer we het gevoel hebben dat iemand naar ons staat te kijken.

onderzoekers zetten een proefkonijn in een klein, vensterloos, met lood bekleed kamertje en lieten een andere man vanuit een andere kamer via een tv-verbinding naar het proefkonijn kijken. Diens gevoelens werden vastgelegd door elektroden die aangaven wanneer hij het gevoel had dat men naar hem keek. Bij een tweede experiment moest een man, ook vanuit een andere ruimte, met zijn gedachten een proefkonijn ontspannen of gespannen proberen te maken.

In beide gevallen reageerde het proefkonijn inderdaad op het staren of op de gedachten van de ander - ook al bevond die zich in een andere ruimte.

http://www.gva.be

Offline MaKz

• *
  • 27
  • +15/-2
  • gl hf
Re: bestaat het 6e zintuig echt?
« Reply #1 on: August 19, 2004, 05:26:26 PM »
op de website die je gegeven heb kan ik het niet vinden, heb je een directere link?
gg

Offline harbosma

• 912
  • +160/-22
  • Verleg de grenzen op Neoweb!
    • Homepage familie bosma
« Reply #2 on: August 29, 2004, 11:06:28 PM »
Ik heb inderdaad wel een paar keer meegemaakt dat ik het gevoel hat dat er iemand naar me keek (en dat was ook zo).
"One small step for man, one giant leap for mankind"

Offline val

• 88
  • +21/-2
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
« Reply #3 on: October 30, 2004, 10:00:52 PM »
zou er niemand zijn die een frequentiescanner geeft omdan een mens in een kooi van faraday te plaatsen om te zien wat deze allemaal uitstraalt .

Offline Vortexx

• **
  • 98
  • +30/-1
  • Skull & Bones Spokesman
« Reply #4 on: November 03, 2004, 06:11:09 PM »

Offline harbosma

• 912
  • +160/-22
  • Verleg de grenzen op Neoweb!
    • Homepage familie bosma
« Reply #5 on: November 03, 2004, 09:14:30 PM »
http://zapatopi.net/afdb.html

Ha, dat is nou niet echt iets om serieus te nemen  ;D :P

Maar ja, de meest krankzinnige dingen zijn op het internet te vinden...
« Last Edit: November 03, 2004, 09:22:33 PM by harbosma »
"One small step for man, one giant leap for mankind"

Offline val

• 88
  • +21/-2
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
« Reply #6 on: November 08, 2004, 10:07:46 PM »
Toen ik zo'n aluminium batmuts opzette is al men haar weg geschoeperd terwijl ik men gsm opnam. ;D

is er nu nog niemand die alle frequenties gescand heeft ? okee het zal wel een moeilijk klusje zijn .Aangezien de duitsers ook niet wisten in de 2 de WO dat de britten ook al radar hadden zij zaten gewoon op een hogere frequentie dan de duitsers waardoor ze beter konden zien in het luchtruim.
Of ben ik in een misse hoek aan het zoeken naar het 6 e zintuig? O0 < wat een Aura.

Groeten
Val