Neoweb.nl

Wichelroede lopen (wichelroedes als metaaldetectoren)

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Offline Robert

• 3.076
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
Wichelroede lopen (wichelroedes als metaaldetectoren)
« on: August 30, 2004, 06:49:43 PM »
Laatst zagen we op een bouwplaats een paar personen, met bouwhelmen op, over een veld lopen.
Maar wat schetste onze verbazing? Ze liepen met wichelroedes in hun hand!
Ze waren op zoek naar leidingen (gas, water, electra)
Ze vertelde ons dat de wichelroedes beter presteren dan dure electronica, om leidingen op te zoeken. Ze zochten de leidingen omdat ze bodemonderzoek gingen doen (sonderen of boren in grondlagen)

Vroeger gebruikte men wichelroedes om waterbronnen (en goudaderen) op te sporen.
Veelal werden deze verhalen afgedaan, als .."Kan niet" of "onmogelijk". Maar nu anno 2004, gebruiken moderne bouwbedrijven wichelroedes om leidingen op te sporen.

hier een aantal interessante links:
http://www.metaaldetectors.nl/wichel/
http://www.broncorrector.com/gezondheid.htm
http://www.ganesha.be/pendel.html

of probeer een zoekactie met de volgende kernwoorden:
aardstralen, wichelroede (of wiggelroede), leylijnen, pendelen, biotensor

bram

Re: Wichelroede lopen (wichelroedes als metaaldetectoren)
« Reply #1 on: January 01, 2005, 08:00:18 PM »
Wichelroedelopen is grote onzin, als het wel kan is dit makkelijk wetenschappelijk te bewijzen. Er zijn een aantal mensen die duizeden dollars hebben gezet op mensen die dit kunnen.

www.randi.org

Of het kan niet, of de mensen die kunnen wichelroedelopen willen geen miljoen dollar... mmm wat denk je zelf??

gr br

Offline Robert

• 3.076
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
« Reply #2 on: February 13, 2005, 10:10:27 PM »
Wichelroede lopen is geen superkracht. De aanwezigheid van water of metaal, veroorzaakt een harmonisch magnetisch veld, waar door de wichelroedes zich richten.
Een electrische metaaldetector maakt ook gebruik van deze velden. Maar versterkt ze digitaal.

Ik heb zelf ook een wichelroede gemaakt van dik installatiedraad (en dan het plastic er af strippen). En als je ze heel los in je hand houdt, gaan ze elkaar kruisen als je over een electrische leiding in de tuin loopt. Het werkt echt!

Offline Brammix

• 121
  • +30/-7
  • Mmmm...
« Reply #3 on: February 14, 2005, 08:55:41 AM »
Degene die je het makkelijkste en het overtuigst voor de gek kan houden is jezelf.

Ik vind het altijd erg toevallig dat  je met die dingen altijd precies vind wat je zoekt elektrische leiding, waterleiding, gasleiding, aardstraal, leylijn  ;D. Zowel binnen als buitenshuis.

Ook waren ze vroeger van hout, maar toen konden ze ook ineens van koper gemaakt? Staat wel mooier en interesanter natuurlijk!!

Robbert, bel Randi en haal een miljoen dollar op. Zo niet hou die onzin voor je wil je :-*.

PS waarom moet je het plastic eraf strippen? Staat het anders zo knullig?

cappelle rik

« Reply #4 on: February 19, 2005, 03:32:03 PM »
Hallo

Ik weet dat over wichelroedelopen nog lang zal geen en weer
gediscussieerd worden.
Persoonlijk verdiep ik me reeds 20 jaar in het onderwerp en breng
aardstralen ook in kaart bij bouwgrond en woningen.
Na de vele positieve resultaten dewelke ik ervaar kan ik alleen
maar bevestigen dat ze bestaande zijn.

Voor mensen die er niet in geloven alle respect.

meer info: www.gezondhuis.be

Vriendelijke groeten

Rik Cappelle

Urban

« Reply #5 on: May 28, 2006, 06:37:08 PM »
heb het zelf ook gedaan, na een paar dagen kan je het ook al een beetje zelf voelen
maar niets is meer bevestigend dan ZIEN door zelf tedoen

Offline merkator

• 330
  • +25/-4
  • Zeker Weten? Neoweb.nl...
« Reply #6 on: October 03, 2008, 09:37:54 AM »
Ergens moet er iets van waarheid achter het wichelroede verhaal zitten.
Waarom houdt zo'n verhaal anders zo lang stand door de eeuwen heen?

Als je honden kan trainen om drugs te ruiken, kanker op te sporen of zelfs een aanval van epilepsie te voorspellen.

Het zou me dus niets verbazen als je dieren kan trainen om 'water' te vinden.

En vergeet niet dat wijzelf ook gewoon dieren zijn. Dus ergens moet er in ons brein nog iets rudimentairs zitten dat nodig is om bijvoorbeeld water te vinden.

Een wichelroede heeft een lange hefboom, waardoor kleine variaties in je handen een grote uitslag in de wichelroede maken. Dus misschien kan het wel degelijk..

Offline Florian

• 327
  • +32/-0
  • Alles heeft een tegengestelde
« Reply #7 on: October 21, 2008, 06:50:02 PM »
Ik volg merkator hierin, het verhaal houd inderdaad al iets te lang staande. Je kan dan wel in alle talen schreeuwen dat het niet klopt maar bewijs het dan! Bewijs dat een wichelroede niet kan werken.

Als wat Robert zegt klopt en bouwbedrijven gebruiken wichelroedes dan stel ik mij toch serieus vragen hoor! Misschien wordt het eens tijd dat we die wichelroedes van wat dichter gaan bekijken.

Intermezzo:
3 jaar geleden heb ik in Frankrijk een plaats bezocht vol met dolmen en menhirs. Tussen die immense stenen lagen ook kleinere stenen. Het speciale zit hem nu in die kleine stenen want die liggen perfect boven een ondergrondse rivier waar de mensen van toen onmogelijk het bestaan van konden weten! Toeval, ik denk het niet... Een mogelijke uitleg die daar gegeven werd was de wichelroede en om eerlijk te zijn, ik heb geen idee hoe je het anders kan verklaren.
« Last Edit: October 21, 2008, 06:51:40 PM by Floriantje »