Neoweb.nl

Forumspel III "Beschrijf een dag in de toekomst!"

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline admin

• The Admin
  • 582
  • +112/-10
  • Neoweb Technologie Forum
    • www.neoweb.nl
Forumspel III "Beschrijf een dag in de toekomst!"
« on: February 03, 2005, 07:24:13 PM »
Hoe ziet het leven eruit in de toekomst?

We schrijven het jaar 2030.

Probeer een 'normale' dag te beschrijven van een persoon die in 2030 's ochtends opstaat en 's avonds weer rustig naar bed gaat. (als slapen dan nog nodig is)
Hoe ziet zijn/haar dag eruit? Wat voor hulpmiddelen zijn er dan beschikbaar?
Gebruik hierbij technologische innovaties en nieuwe technieken. (denk aan nano, ict, robotica, transport, gen-technologie, economy, etc. )
« Last Edit: February 03, 2005, 07:34:32 PM by admin »
"The Future Starts Here!"

Offline Denton

• 444
  • +86/-9
  • Who is talking about progress is a slow proces?
Re: Forumspel III "Beschrijf een dag in de toekomst!"
« Reply #1 on: March 02, 2005, 12:03:14 PM »
Sochtends wordt ik wakker als mijn gordijnen zich openen en de muziek me met mijn favorieten deuntje wakker maakt. Nu eerst even snel douchen in de douch hoek. Na het douchen klapt de douche zichzelf weer in en neemt beina geen ruimte meer in. De koffie is net gezet en ook mijn gebruikelijke tosti staat klaar om genuttigd te worden.

Terwijl ik mijn kleding verwissel (ik heb aan het begin van de week al bedacht wat ik ga dragen deze week) die mij net door mijn huishoud robot wordt aangerijkt, ontrolt geleidelijk mijn "tv" zich van het dak en geeft mij mijn informatie voor deze dag: het weer, mijn agenda, belangrijke punten van het nieuws en een stukje hobbie: een kleine 10 minuten durende documentaire over de nieuwste uitvindingen op technologisch gebeid (3 keer per week, met mooie filmpjes, echt reuze interessant).

Als de documentiare afgelopen is is heb ik net, in mijn luxe stoel (die zich ideaal naar mijn lichaam vormt),mijn ontbijt opgegeten.

Nu is het tijd om naar mijn werk te gaan. Ik stap in mijn voertuig die mij automatisch naar mijn werk brengt. In tussentijd schuift het scherm voor de video conferencing uitgeklapt en bespreek ik wat er vandaag gedaan wordt met mijn project groep. als ik op mijn werk aan kom kan ik meteen aan de slag, en een robot informeert mij over de verdere vooruitgang in het ontwerpproces (de computer heeft een aantal simulaties gedraait vanacht). Tussendoor de benodigde pauzes in de kantine. Er staan een aantal pooltafels aan de muur. Ik druk op de knop, een aantal eet tafels klappen zichzelf op en schuiven zich aan de kant, terwijl de pooltafel zich kanteld en klaar zet. Zo, nu eerst een potje poolen. (voor andere spellen past de tafel zich gewoon aan).

'S avonds brengt de auto me weer naar huis en dan luister ik naar een mooi concert (klassieke muziek dit keer, gister was het Ramstijn 3, eergister Korn).

Eenmaal thius gekomen staat de keuken al uitgeklapt, de ingredienten voor mijn maaltijd al klaar. Hmm lekker een avondje zelf koken. Na afloop eten en de keuken wast, in combinatie met mijn huishoud robot (die het huis tijdens mijn afwezigheid opgeruimd heeft), de afwas af en het aanrecht schoon.

Zo, nu ga ik een beetje surfen op het web, beetje bezig met hobbieën en nog een leuke club uit zoeken om morgen (vrijdag) te gaan feesten!

!!!Pling!!! 22.30 zegt mijn computer, het is tijd om naar bed te gaan. Mijn robot neemt de kleren weer aan en geeft mij mijn slaap outfit. Morgen weer vroeg op.

Denton

P.s. Mijn visie, als student die momenteel verwacht veel dingen te moeten gaan doen in een kamer, als ik een kamer vind, is dat je een ruimtes hebt die multifunctioneel inzetbaar zijn, en meubels die zichzelf kunnen opruimen. Zo kun je met een commando (gesproken) de ruimte veranderen van slaapkamer naar studeer kamer, naar recreatie kamer, naar relax kamer, naar sfeer kamer etc. Ik denk dat als zoiets goed loopt dat mensen dan met minder ruimte even tevreden zijn en dat is in een land zoals nederland natuurlijk altijd goed!
« Last Edit: March 02, 2005, 12:36:39 PM by Denton »

Offline deadparrot

• *
  • 6
  • +6/-0
« Reply #2 on: March 18, 2005, 01:06:56 PM »
Ik word ruw wakker geschud. In de schemerige kamer van het Amstel hotel zie ik het ochtendlicht reflecteren op de zweterige huid van een van mijn kameraden. "ssst, Stilte! " gebaart hij. Ik herken aan zijn gelaatsuitdrukking dat het menens is. Buiten word de stilte verstoort door de mechanische voetstappen van een Regulator K zoek en vernietig machine. Jankende servomotoren gevolgd door een dreun die het vervallen hotel doet trillen op zijn grondvesten.

"Dat is al de derde deze maand!", sis ik hem toe. "Het word tijd om te verkassen, pronto". Wanneer de regultor bij de krater komt waar voorheen het paleis op de dam stond, wordt zijn aandacht inneens getrokken door een minder gelukkig vrijmens. Zijn 4 automatiche wapens openen onmiddellijk het vuur en de achtervolging word ingezet. Ik maak van de gelegenheid gebruik om mijn stealth e.m.s. device uit te schakelen aangezien ik nu buiten het bereik ben van de sensoren van de regulator.

;D Dit onerwerp sluit naatloos aan op de reden dat ik op deze site beland ben. Ik zoek namelijk naar technologische input voor een stripscenario waar ik mee bezig ben.
 Stuur je ideëen naar:

Offline Robert

• 3.076
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
« Reply #3 on: March 21, 2005, 09:07:39 PM »
Bloeb.. één van mij ikken wordt wakker.. Mijn optische resolutie past zich aan aan de omgevingsfactoren en mijn gehoorsensoren komen geleidelijk op gang. Via mijn telepatische zender (Wireless Brain Controller (WiBraCo) geef ik een wake-up signaal door.
In de hal hoor ik mijn de mechanische draf van een digi-torus al aan komen. Bij mijn stolp/oplaadplekje aangekomen, pakt deze torus één van mijn fysieke 'hoofden', vol met digitale sensoren en plaatst het op het vrije slot, waar plaats is voor dit hoofd. Zo ik ben weer compleet vandaag.

Tegelijkertijd wordt op 24 andere plaatsen éen van mijn fysieke hoofden op een andere 'torus' geplaatst. Ik/we kunnen nu echt weer aan de slag. Mijn regeneratieproces heeft 3 uur in beslag genomen en nu moet ik er weer minimaal 8 weken tegen aan kunnen. 2 van mijn hoofden liggen ter reparatie bij Microsoft Cybernetic Systems, de overige 4 hoofden hoeven deze periode niet aan de slag en zijn bezig met een distributed thinking project.

Ik ben een Omni-Erectus. Mijn brein is gedigitaliseerd en geoptimaliseerd om te multi-tasken.
Vroeger gebruikte een mens slechts 3% van zijn hersenen. Met de huidige multi-tasking en 'backup' mogelijkheden kan ik 30 corpsen tegelijk aan sturen. En dat is ook wel nodig, want een plekje op het Ultra-Grid is niet goedkoop! Ik/We moeten hard werken voor ons bestaan... dat waarschijnlijk nooit eindigt.

Het Ultra-Grid is het veiligste netwerk voor het veilig bewaren van 'brein-gegevens' in ons zonnestelsel. Het Ultra-Grid wordt bestuurd door 'normale' stervelingen, die door de huidige stand van techniek slechts 300 jaar oud kunnen worden. Microsoft weet wel hoe ze hun digi-corpsen en Omni-heads moeten verkopen!
Je kan je natuurlijk ook laten uitrusten met een Digi-Corps van de Aldi, maar het schijnt dat die veel vaker mankementen vertonen. Ook het LinuGrid is nooit echt goed van de grond gekomen en is nu een vrij-haven voor hackende corpsen en criminelen.

Ja.. de techniek heeft een enorme vlucht genomen sinds de invoering van gecontroleerde 'digitale intelligentie'.
Enorme Brainstormende Computergrids hebben in 2008 via het internet bijna alle problemen opgelost.
Nanotechnologie en cybernetica zijn daarna binnen 4 jaar net zo gewoon geworden als mobiele telefonie en internet.
De oplossingen om de ruimte te coloniseren waren zo voor de hand liggend en zo simpel, dat de onderzoekers de resulaten van de Brainstormende Computergrids eigenlijk niet serieus wilden nemen. Het principe van Anti-Zwaartekracht was de belangrijkste ontdekking die de computers deden.

Maar goed.. terugkomend op mijn dagje:
Ik werk samen met 4 andere van mijn corpsen op Titan. Ik ben daar uitgerust met een ultra-thermisch exo-skelet, want het kan nog wel eens afkoelen op Titan..
3 rotaties (rondom Saturnus) geleden is 1 van mijn corpsen dus kapot gevroren, toen er een waterstof geiser onder mij ontplofte. Deze is nu dus onderweg naar het reparatiestation Omega, dat op dit moment tussen Saturnus en Jupiter cirkelt. Grappig detail: één van mijn corpsen werkt daar aan de reparatie van mijzelf  ::)

8 andere corpsen van mij zijn een halfjaar op de aarde om op 6km diepte in de oceaan de platina mijnen te harvesten. Uiteraard zijn deze uitgerust met Mega-Pascal pakken. Want een druk van enkele KiloBars is niet echt bevorderlijk voor mijn poreuze koolstof chips. (silicium bleek volgens de computergrids toch minder compatible met onze menselijke koolwaterstoffen)

De rest van mijn corpsen is onderweg naar Alpha Centauri om de cobolt mijnen van Atricius te bezweren.
Ik ben gelukkig wel managing unit, dus ik stuur op al deze plekken de werkcorpsen aan.
Het is een hoop denkwerk, maar ondertussen ben ik gewoon aangesloten op fun-brain-broadcasting van Dreamworks, waardoor ik me 10% kan vermaken tijdens me werk!
Ook daarvoor moet je wat over hebben, maar het is het waard.
Was ik maar zo rijk als Bill-Gates, die heeft een simultaan-brain-pack waardoor hij op het toppunt van multitasking zit (33 corpsen!). Als hij wil kan hij 100% vermaak hebben, maar Bill-Gates doet slechts 25% aan vermaak.
« Last Edit: March 21, 2005, 09:09:54 PM by Robert »

Offline PDZNL

• *
  • 49
  • +14/-1
  • ik trek altijd aan deuren waar duwen op staat
« Reply #4 on: May 12, 2005, 08:29:39 PM »
4 uur `s nachts en ik ben nog wakker. het geluid van vreemde wezens klinkt buiten de cabine waar in ik verblijf.
ik ben nog stijf en versuft van de verdoving die ik kreeg nadat een steeka-naal mij te grazen nam toen ik buiten het hek was om een monster te nemen van het zwavelmeer even verder op. ik ben niet echt gewond geraakt, de steeka-naal is een vliegend homofiel beest op de planeet Zoik3856 die nogal 'zin heeft' na het eten en ik was het zoveelste slachtoffer.

7 uur. de sirene gaat, tijd om op te staan. het basiskamp staat hier nu zo`n zes jaar en ik ben nieuw hier, ongeveer een week nu. de dagen zijn hier langer dan op aarde dus precies weet ik het niet. allereerst pak ik mijn betrouwbare shotgun uit de kast om de brutalus kleptomano ontbijto voor zijn kloten te schieten. dit is een beest dat iedere morgen op exact dezelfde plek gaat staan wachten tot ik ga ontbijten en vervolgens mijn ontbijt probeert te jatten. we weten nog steeds niet hoe we dit beest dood moeten krijgen maar met een schot van mijn shotgun heeft ie weer een paar uur nodig om te revalideren, dan heb ik mijn ontbijt wel op.

8 uur. tijd om naar de werk plek te gaan. we zijn onderweg naar de mijn waar we een groen gesteente delven, genaamd naar de planeet: zoiksteen. eerst gaan we over een drassig stuk land met grasachtige bekleding. iedereen houd zijn foto toestel klaar omdat de zoiks, de orginele bewoners, er nogal rare gewoontes op nahouden. dit is ongeveer de tijd waarop ze wakker worden. iedere morgen vertonen ze vreemd gedrag; ze gaan in rijen tegen over elkaar staan om elkaar vervolgens om de beurt elkaar met een primitieve knuppel voor het hoofd te slaan. waarschijnlijk om wakker te worden.

10 uur. ja we hebben 2 uur over de reis gedaan omdat het ritueel van de zoiks iets langer door ging als anders.
Aangekomen worden de kooibakken achterop opengezet. dit is een gevaarlijk deel van de dag omdat er gigantische beesten rondlopen die nogal honerig uit hun ogen kijken. een harde dreun en een kille schreeuw kondigd het eerste slachtoffer aan. het is zo`n 500 meter tot aan de mijn, de wagens kunnen er niet rijden omdat het gebied onbegaanbaar is, te voet is ook niet makkelijk maar de enige oplossing. ondertussen beginnen de machine geweren die opgesteld staan bij de mijn te ratelen om de beesten op afstand te houden van de mijn.

10.30 uur. we zijn in een hinderlaag gelopen en opgesloten door de zoiks, blijkbaar slimmer dan we verwacht hadden. sterk zijn ze in iedergeval omdat we ze met gigantische wokken zien lopen. we zitten in grote kooien op wielen, waarschijnlijk gemaakt door de zoiks. tellen kunnen ze ook want we zitten met 50 man verdeeld over 4 kooien, in de eerste kooi 13, de tweede 10 de derde 5 en in de vierde 6, maar dit kan ook toeval zijn. ik zit in de laatste. helaas voor mij en de andere 4 zit er eentje bij die nooit deodorant gebruikt.

12 uur. we zijn blijkbaar in hun kamp, waar grote branders staan met een knap staaltje techniek hoewel hun hutten er uitzien als rieten huisjes. de eerste kooi wordt geopend, de inzittenden worden in een trechter gegooid die de grond ingaat. 3 meter verder komt een lopende de grond weer uit met daarop stukken vlees. de 2e en 3e kooien volgen en nu de mijne. we worden 1 voor 1 in de trechter gestopt, ik sta achteraan in de rij. uit de trechter klinkt geschreeuw en gekrijs, ook ik word er nu in gegooid en ineens voel ik een slag in mijn kuiten. ik kijk en ik zie mijn voeten samen met een hoopje ander voeten op de grond beneden mij liggen. ik voel een grote hand in mijn nek, gevolgd door een pijnlijke steek in mijn rug. uit mijn borst steekt een grote haak waaraan ik word meegesleept. langzaam begint het geluid weg te vallen en wordt mij zicht minder. ik kan mijn collega`s nog zien worstelen aan de haken maar ik kan niks meer bewegen. ik hoor niks meer en kan nog heel vaag zien dat er voor mij grote mesbladen mijn collega in stukken rijten, de mesbladen komen dichterbij en verscheuren mij ook, het verdoofde gevoel dat ik had wordt overstemd met een pijnlijke klap en een knarsend geluid. dan is het zwart, mijn gevoel slibt weg, ik voel geen pijn meer, ook hoor ik niks meer, mijn laatste gedachte ebt weg en het kleine beetje leven dat nog in me zit glijdt weg...
als vandaag gisteren was, en overmorgen morgen, dan was het vandaag morgen.

Kraait de haan niet in het ochtend rood? Dan is het mistig, of de haan is dood.

Offline Florian

• 327
  • +32/-0
  • Alles heeft een tegengestelde
« Reply #5 on: October 05, 2006, 07:17:49 PM »
08h00
Mijn lichaam zend signalen uit, ik ben uitgerust, klaar voor een nieuwe dag. De hoofcomputer van mijn huis vangt de gegevens op en begint me te wekken. Hij leest mijn gedachten gang en speelt de best passende muziek af, brengt het eten waar ik zo'n zin in heb.
08h30
Terwijl mijn bed is verandert in een confortabele zetel kijk ik naar een digitaal panoramisch beeld, ronduit een prachtig zicht. Wanneer ik klaar ben met eten zweeft mijn bord ervan door en word ik geteleporteerd naar de badkamer.
09h00
Na een zalige douche beginnen mij kleren me aan te kleden.
09h10
De muziek is weer helemaal aangepast, ik ga naar de computer ruimte. Daar speel ik mijn favoriete spel. De hele ruimte past zich automatisch aan, ik zit letterlijk in het spel.
13h00
Na wat succes vol uitgespeelde missies van mijn onuitspeelbaar spel (het ontwikkeld zich steeds verder en verder) vliegt mijn eten onder mijn neus.
13h30
Tijd om wat te werken, al is dat veel gezegd. Dankzij een computer programma moet ik eigenlijk niets doen. Alle berekeningen die nodig zijn voor een bepaalde opdracht worden direct gedownload uit mijn hoofd. Daarnee beeld ik mij een verslag in en klaar is kees. Alles word opgeslagen en verstuurd. Het komt aan bij mijn baas en zijn computer stuurt het onmiddellijk door naar het hoofd van zijn baas.
16h00
Relaxen in het zwembad...
18h00
Uitgaan, ik trek de stad in met vrienden, de stad is voor grote stukken virtueel maar daarom niet minder aangenaam.
22h00
De teleportatie straal teleporteerd me rechtstreeks naar mijn kamer. Mijn kleren ontkleden zich en mijn nachtkledij kleed me aan.
22h10
Ik lig in mijn bed, speciale gassen zorgen voor extra goeie nachtrust...

Offline bashanna

• 775
  • +55/-6
  • yourney to the future
« Reply #6 on: April 14, 2007, 07:42:01 PM »
M'n ultra geavanceerde wekker zorgt ervoor dat ik nog net één REM-slaapje kan pakken en wekt me daarna rustig met opkomend licht en natuurgeluiden.
Ik ontwaak hierdoor rustig in m'n zwevende bed.
M'n kussen is een zwevend stuk zacht kunsstof dat zich perfect naar m'n hoofd vormt. Het is nooit te warm, te koud, te plakkerig of onhygieenisch.
M'n dekens worden gevormd door een soort electronisch krachtveld, waarbinnen de temperatuur op een constant niveau wordt gehouden.
De klamboe is vervangen door een laserdetectie systeem, die alle muggen en ander ongedierte ter plekke kapot schiet. Het systeem is wel zo gebouwd dat ik gewoon m'n arm richting de lichtschakelaar kan bewegen.
Uiteraard kan ik de schakelaars ook bedienen met m'n gedachten of via een spraak opdracht.

Ik stap uit m'n bed op de vloer, die, alleen op de plekken waar ik loop, warm is. Via een ingenieus systeem van sensoren, weet de vloer waar ik m'n voet ga neerzetten. Via inductie-ringen wordt de vloer plaatselijk snel op een aangename temperatuur gebracht. De vloer is tevens voorzien van een nieuw soort nano-polymeer, dat werkt als een piezo-element. Door het gewicht van m'n voetstappen wek ik energie op.

Ik loop naar de badkamer.  Ik kijk in de spiegel en terwijl ik mezelf bekijk, zie ik in de spiegel tevens m'n agenda voor vandaag en allerlei gerelateerde taken.
Via een korte gedachte opdracht of spraakopdracht, tover ik het journaal op de spiegel. Ook kan ik snel naar gerelateerde bronnen 'surfen'.
Ik pak m'n hypersone mondcapsule en houdt deze 5 seconde in m'n mond. Een korte zoem en een lichtflits.. Zo.. m'n tanden zijn weer 'gepoetst' en ik ruik weer fris uit m'n mond.
Ik stap in de douchekabine, die m'n lichaam met ultrasoon geluid ontdoet van alle dooie huidcellen en eventuele stofmijten.
Daarna laat ik het water lopen.
Het water dat uit de douche komt, (zo'n 5 liter, wordt via het supersnelle nanowaterfilteringssysteem direct weer klaargemaakt voor hergebruik.)
Ik verbruik voor een hele douchebeurt slechts 20 gram water. Maar m'n ochtend urine vult dit met gemak aan!  De afgelopen 14 jaar heb ik het systeem niet bij hoeven te vullen.
Alle afvalstoffen worden centraal in het huis verzameld en worden gebruikt voor de "nano recombinatie module", die er weer sorbets of appeltaart van kan maken.
Het afdrogen gaat met een flits van een speciale lichtkleur, waardoor de trilling van de watermoleculen worden beinvloed en ze geen grip meer hebben op m'n lichaam. Wel moet je je ogen dichthouden, anders heb je een minuutje last van droge ogen. Overigens is het volledig veilig.

Volgende project:
De keuken.. wie durft  ;)