Neoweb.nl

Mijn idee: SharePod

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Offline Robert

• 3.080
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
Mijn idee: SharePod
« on: May 27, 2005, 11:32:51 AM »
Mijn idee over het volgende download medium:

DE SHAREPOD! (andere namen zijn ook mogelijk)  ;)

Een portable persoonlijke databank (harddisk) waar je bestanden op mee kan nemen.
Je kan bestanden privé markeren, of openstellen voor andere SharePodders. (shareable)
Via een draadloze verbinding (WiMax of WiFi ofzo) en speciale intelligente software wordt er gespeurd naar ander SharePods en wordt er een Ad-Hoc Netwerk opgezet tussen SharePods in de omgeving.
Het apparaat heeft een interface waarmee je kan 'browsen' in SharePods in de buurt. (alleen de bestanden die open staan!).
Deze shareable bestanden kunnen dan gedownload worden.

Zo ontstaan er AD-hoc netwerkjes, die bijna niet te controleren zijn.

Stel ik heb een nieuwe film of MP3 gemaakt. Ik zet hem op mijn SharePod.
Een vriend van me heeft ook een SharePod. Hij browst door mijn bestanden (degene die ik geshared heb) en download ze. Ondertussen zitten er in de omgeving (klas, kantine, club,  houseparty of whatever) nog meer mensen met een SharePod. Daar kan ik ook weer vandaan downloaden etc.

Je kan zelfs sharen in de auto (files)!

Eventueel kan dit apparaat uitgerust worden met:
-een beeldscherm voor het afspelen van filmpjes en animaties.
-een mogelijkheid voor Audio weergave
-poorten om te connecten met pc's, tv's en andere apparaten.

Welke Neowebber of ondernemer ontwikkeld dit apparaat/concept en gaat er miljarden mee verdienen! (denk dan wel aan mij)

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
Re: Mijn idee: SharePod
« Reply #1 on: July 06, 2006, 10:25:26 AM »
Waarschijnlijk gaat Microsoft zoiets uitbrengen. Misschien denken ze aan je ;)

Gerucht: voor kerstmis Microsoft-'Xpod'

Bron: Reuters & Tweakers.net

Opnieuw duiken er geruchten op dat Microsoft van plan is een rivaal voor Apples iPod op de markt te zetten, en wel aan het einde van dit jaar. Bronnen rond het bedrijf vertelden aan Reuters dat de muziek- en videospeler over wireless-functionaliteit zal beschikken waarmee gebruikers elkaar bestanden toe kunnen spelen. De bronnen zouden aan hun wijsheid gekomen zijn door presentaties die Microsoft bij platenmaatschappijen had gehouden. Het bedrijf zou een iTunes-achtig zakelijk model voorstaan. 'Ze willen het hele proces van boven tot onder in handen hebben, van het apparaat tot de downloaddienst en de software', aldus een van de bronnen. Eerder meldde een andere bron zich al met een soortgelijk verhaal bij Yahoo, toen werd echter nog niet gezegd wat voor termijn Microsoft in gedachte zou hebben. Het is vrij aannemelijk dat ook ditmaal de geruchten weer door Microsoft afgedaan zullen worden met de opmerking dat er op speculaties geen commentaar wordt gegeven. Dat er daadwerkelijk een 'Xpod' komt is natuurlijk allerminst zeker; dat Microsoft een punt van de door Apple gedomineerde muziektaart wil hebben hoeft niet aan getwijfeld te worden. Het is echter ook mogelijk dat het bedrijf dat wil bewerkstelligen door andere fabrikanten spelers te laten bouwen volgens door Microsoft opgestelde specificaties.

Offline bastheboss

• 411
  • +70/-16
  • *360*
    • site over mijn WH40Kleger (orks)
« Reply #2 on: July 06, 2006, 12:10:49 PM »

Welke Neowebber of ondernemer ontwikkeld dit apparaat/concept en gaat er miljarden mee verdienen! (denk dan wel aan mij)

Moet je er wel patent ophebben.  ;) :P

Dit is toch al in klein formaat met mobieltjes? Via bluetooth kun je in de klas op elkaars telefoon bij de gedeelde bestanden komen dus het is in ieder geval al mogelijk.

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
« Reply #3 on: July 06, 2006, 09:15:39 PM »
kan microsoft er dan zelf wel patent op aanvragen?

Offline bastheboss

• 411
  • +70/-16
  • *360*
    • site over mijn WH40Kleger (orks)
« Reply #4 on: July 10, 2006, 12:55:15 PM »
sorry ik begrijp je niet helemaal.

Het was ook meer als een verwijzing bedoelt naar een andere discussie die Robert en ik voerden.  (http://www.neoweb.nl/forum2/index.php?topic=3162.msg11908#msg11908)

Ik denk niet dat Microsoft patent kan aanvragen op een apparaatje waar je dingen op kan slaan want dat is al zo bekend. Maar misschien wel op de software die de uitwisseling mogelijk maakt.
« Last Edit: July 10, 2006, 12:56:57 PM by bastheboss »

Offline bifidus

• *
  • 4
  • +4/-0
  • Neoweb.nl Duurzame Technologie
« Reply #5 on: January 25, 2007, 10:26:59 AM »
Als microsoft niet zo hoog inzette op DRM, zou de Zune zeker een iPod-killer zijn, maar als sharing eigenlijk niet 'vrij' is, zal het niet veel worden.

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
« Reply #6 on: January 25, 2007, 10:28:36 AM »
Maar Microsoft moet wel DRM implementeren, anders krijgt het alle film- en muziekstudio's over zich heen.
Ik denk wel dat ze een 'brakke'  implementatie kunnen doen, waardoor het systeem makkelijk te kraken is. Daardoor zal de acceptatie onder de early-adaptors toe kunnen nemen.

Offline bruno

• **
  • 95
  • +25/-9
  • Dit forum is het helemaal !
« Reply #7 on: January 25, 2007, 07:58:19 PM »
ik dacht dat ik laatst een bericht zag waar werd gemeld dat de Zune DRM-beveiliging was gekraakt.