0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
De trein zal wel van 8000 km/h snel moeten stilstaan, hierdoor komt veel G-kracht in aanmerking. Maar dit wordt opgelost door computer bewegende stoelen.
de bouw duurt al minstens 100 jaar (dus 1 cm)enhet moet een paar 100 jaar meegaan (merdere cm) dus dan neemt de spanning rond het midden dus toch eigenlijk toe waardoor het sneller breekt mocht er een vis tegenaanzwemmen boot op crashen of wat dan ook.
En in de oceaan liggen breuklijnen al deze gaan beven (aardbevingen) wie weet wat voor gevolgen er kunnen komen.
ik heb dit programma ook op discovery gezien, er zijn plannen om die tunnel te bouwen, maar de vraag is of dit het geld waard is, waarom geen vliegtuigen en er kunnen toch maar een beperkt aantal treinen "zweven" maar de tunnel willen ze vacuum pompen om de luchtweerstand te verkleinen, omdat de trein snelheden van 8000 km/h gaat halen en de mens niet tegen zulke g-krachten bestand is, zullen de stoelen ronddraaien, heel dit systeem wordt geregeld door computers, de tunnel wordt aan de grond verankerd, mocht er een onderzeeer tegen aanvaren dan neemt de spanning op de kabels af zodat de klap opgevangen wordt, de personen in de tunnel merken hier weinig van omdat ze 8000 km/h reizen ( meer dan 2 km per seconden) maar er zijn meer problemen, een ongeluk is niet te voorkomen, een trein rijd 8000 km/ h de afstand voor zo'n trein is gestopt is er lang. En dan heb je altijd nog de kosten, en de levertijd, waarschijnlijk een leuk idee op papier maar ik zie het nog niet gebeuren, maja wat niet kan, kan toch!