0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
en ik zit er vooral mee in mn hoofd waar die energie (stroom) dan opgewekt moet worden. Dit gebeurt waarschijnlijk in een conventionele fabriek en dus nog steeds slecht voor het millieu
Ja auto's op lucht zijn leuk! Je vliegt letterlijk door de naar-bloemetjes-ruikende atmosfeer. Ik heb er nu 69, want dat getal is leuk
Dieselmotoren verliezen veel energie tijdens de compressie. Kan dit verholpen worden door bijvoorbeeld deze Dynetek cilinders te vullen met 825 bar lucht en deze geperste lucht weer in de cilinders te persen. Of verbruikt een diesel zoveel ‘lucht’ dat dit idee helemaal niet opgaat ?
Een andere oplossing is gecomprimeerde lucht (perslucht) Auto's kunnen 1600 km rijden op een tank van 25 liter stikstof (24bar!)
Het energie probleem begint daar nou juist weer wel: je hebt steeds energie verlies: het opwekken van de stroom, het verplaatsen van de stroom (electr. net) en daarna weer in je compressor.