0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Kunnen ze verbrandingscentrales niet aanpassen, zodat de Koolstof Oxiden, verandert worden in vast poeder? Is vast nog goed voor je tuin ook! Of strooi anders de woestijn er vol mee! Gaat daar misschien ook nog wat groeien.
Voor de rest lijkt iedereen hier maar niet goed in zijn hoofd te krijgen dat waterstof alleen een energieDRAGER is, energieDRAGER is, energieDRAGER is,energieDRAGER is!!!!!!
We begrijpen juis heel goed dat waterstof een energiedrager is, dit is namelijk in een ander topic besproken.In dit onderwerp bespreken we echter alleen de toepassing van waterstof als brandstof voor auto's e.d.
Kan je daar geen gesloten systeem van maken?Je tankt water, splitst het door zonnepanelen. en daar heb je je waterstof, dan wordt dat weer tot water gevormd, en je begint opnieuw.Of is dat te eenvoudig uitgelegd?
Bram, roepen dat iets dom is zonder uit te leggen waarom, da's pas dom
Dus bram wil elke avond zijn auto aan het sopcontact leggen om de volgende dag toch weer een schamele 200 km te kunnen rijden in een loodzware auto zonder bageruimte....Om er na 8 jaar achter te komen dat de accus steeds slechter werkt en vervangen dient te worden.
Oftewel, een auto die rijdt op stroom alleen afkomtig uit een opgeladen accu is niet toepasbaar. Zo, heb je dat ook een keer gehoord.
Verder alleen nog wat commentaar op de opmerkingen betreffende waterstof:Tuurlijk moeten we elkaar niet in slaap gaan sussen dat waterstof zo geweldig is. De opslag is idd een groot probleem, maar er zijn zeer belovende oplossingen (bijvoorbeeld met behulp van nanotechnologie).
De distributie is nog hardnekkiger en de overheid heeft hier samen met het bedrijfleven een zeer belangrijke rol in te spelen.
Mooie oplossing zou zijn de decentrale waterstof productie, zodat ieder zijn eigen waterstof produceerd. HIervoor zijn al verscheidene producten op de markt.
Uiteindelijk zullen we moeten afwachten of de waterstof auto het kan winnen van de hybride of biodiesel. Maar vanwege de brede bruikbaarheid van waterstof (van mobiele telefoon tot boeing 7474) en de vele energetische voordelen en toekomstperspectieven denk ik dat waterstof als energiedrager de status van electriciteit zoals die nu bekend is kan evenaren.
Ik zie waterstof zeker 'wel zitten' en de belanglijkste reden daarvoor is niet de eventuele technische kwaliteit van het goedje, maar effecten die waterstof op de samenleving KAN hebben. Het gaar hierbij om de mogelijkheid van decentrale energieopwekking en opslag (mbv duurzame productie), oftewel power to the people. Hierdoor zijn we niet meer afhankelijk van grote bedrijven (pas op je laatste energierekening!)
De tweede rede zijn de directe en indirecte milieuvoordelen, mits de productie duurzaam verloopt.
Deze milieuvoordelen zijn o.a. terugdringen CO2 effecten, lokale verbetering van de luchtkwaliteit en de geluidshinder. Dit laatste is een effect van stille en efficiente brandstofcellen.
De mitsen zijn de redenen waarom we moeten blijven discuseren over de rol van waterstof en de toepassingen ervan, zodat we later zeker zijn dat dit in het voordeel van allen uitpakt.mvgPieterdepiet
Het GELUID van de tegenwoordige auto's komt voor 90% (op de snelweg zefs 95 %) van de banden en de stroomlijn, hier helpen stillere motoren niet bij.
Dit heeft dus ook weer niets met waterstof te maken, waterstof wordt per definitie NIET duurzaam gemaakt, daar zit GEEN harde koppeling tussen.
Quote from: bramDit heeft dus ook weer niets met waterstof te maken, waterstof wordt per definitie NIET duurzaam gemaakt, daar zit GEEN harde koppeling tussen.Als waterstof wordt opgewekt met duurzame energie, dan heet dit durzame waterstofproductie.
waarom denk iedereen bij waterstof maken dat daar veel engerie moet worden ingestoken
met stroom waterstof uit water maken is niet de enige manierde snelste en goedkoopste is die om trillingen tegebruiken
wat je doet is een simple goedkope toon gerator maken van 1 of 2 goedkope ic'tjesdie kopelje aan 2 trilstaven die je in een vat met water plaatstde toon die je opwekt is die van het waterhierdoor valt het water in waterstof en zuurstof uitelkaardit mengsel noemen ze knalgas en zeer brandbaardit leid je onder druk je motor in die in rowstvrij staal is uitgevoert zodat hij niet roesthet knapgas wordt nu de bezineals afval krijg je water dat je opnieuw in de tank laat lopenje krijgt zo een gesloten systeemde dynamo van je auto laad de accu weer op het maken van knalgas uit water kost je 1 a 2 ampere afhankelijk van de prijs van de onderdelen die je voor de toongerator heb gebruikt dit kan je accu makenlijk trekken je autoradio verbruikt al meerhele doe het zelf ontwerpen van de ombouw van je auto naar rijden op waterzijn gewoon op internet tevindenzoals hier bvhttp://www.keelynet.com/energy/waterfuel.htm
waarom denk iedereen bij waterstof maken dat daar veel engerie moet worden ingestoken met stroom waterstof uit water maken is niet de enige manierde snelste en goedkoopste is die om trillingen tegebruikenwat je doet is een simple goedkope toon gerator maken van 1 of 2 goedkope ic'tjesdie kopelje aan 2 trilstaven die je in een vat met water plaatstde toon die je opwekt is die van het waterhierdoor valt het water in waterstof en zuurstof uitelkaardit mengsel noemen ze knalgas en zeer brandbaardit leid je onder druk je motor in die in rowstvrij staal is uitgevoert zodat hij niet roesthet knapgas wordt nu de bezineals afval krijg je water dat je opnieuw in de tank laat lopenje krijgt zo een gesloten systeemde dynamo van je auto laad de accu weer op het maken van knalgas uit water kost je 1 a 2 ampere afhankelijk van de prijs van de onderdelen die je voor de toongerator heb gebruikt dit kan je accu makenlijk trekken je autoradio verbruikt al meerhele doe het zelf ontwerpen van de ombouw van je auto naar rijden op waterzijn gewoon op internet tevindenzoals hier bvhttp://www.keelynet.com/energy/waterfuel.htm