0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
De verwachting is dat in 120 kg water, onder een druk van 1000 bar, uiteindelijk circa 6 kg waterstof kan worden opgeslagen.
Kan het elektrisch fabriceren van 2 verschillende stoffen die warmte opwekken als je ze met elkaar laat reageren ook een optie zijn ?
Een auto met een hybride sterling motor zou dan tot de mogelijkheden kunnen behoren. Mijn idee is als volgt: Je hebt een auto met een 4 tanksysteem 1 tank met stikstof, 1 tank met chemisch goed A, 1 tank met chemisch goed B, 1 tank met perslucht. De vloeibare stikstof laat je vergassen en zorgt ervoor dat de druk door afkoeling afneemt en de chemisch goedjes A en B laat je met elkaar reageren en zorgen ervoor dat de druk door verwarming toeneemt. De hybride werkt het zelfde als de Toyota Prius maar dan niet op elektriciteit maar op perslucht. De sterlingmotor kan draaien en wanneer het uitkomt word de persluchttank gevuld en deze perslucht zorgt er weer voor dat de auto start, sneller accelereert, zuiniger rijdt en de eerste kilometers na de koude start opvangt. Kan dit allemaal wel of kan je beter die stikstof tank weglaten i.v.m het gewicht ?
Maar waarom dan geen onderzoek naar het elektrisch fabriceren van een olieachtige brandstof?Het lijkt wel dat iedereen door het gegeven dat waterstof met zuurstof reageerd tot water zijn hoofd is verloren?!?!?